Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Malé i velké lidové vozy ve Frankfurtu

  16:56aktualizováno  16:56
Už několik týdnů wolfsburgská automobilka postupně vypouští do éteru informace a fotografie nového golfu. Řidiče, kteří smutnili po malém sedanu pak potěší polo sedan. Ministerské úředníky, kterým není krátký phaeton dost nóbl, potěší jeho prodloužená verze. Obohacena bude i nabídka motorů u jednotlivých modelů - silný turbodiesel pro polo a new beetle cabrio a benzinový dvoulitr pro touran.

Podzim letošního roku bude ve znamení boje kompaktů: VW Golf, Opel Astra, Mazda3, ale i Lacetti od korejského Daewoo, budou novinkami z nejobletovanějších.

Hvězdou první velikosti je na stánku Volkswagenu golf nové generace, který má na autosalonu světovou výstavní premiéru. U českých dealerů se objeví počátkem příštího roku, a to ve tří- i pětidveřovém provedení.

Novou verzí řady polo je čtyřdveřový sedan. Prodloužení délky vozu o 28 cm oproti základnímu hatchbacku se projevilo především větším prostorem na zadních sedadlech a zejména ve velikosti zavazdelníku - ten má objem 432 l. Oproti základním 270 litrům u hatchbacku.

Sedany polo se na evropském trhu objeví na podzim tohoto roku. Termín uvedení na český trh však prozatím není stanoven. V nabídce budou modely ve dvou různých stupních výbavy a se čtyřmi motory.

Verze sedan však není jediným novým polem. Na autosalonu ve Frankfurtu je také atraktivní provedení pola v pětidveřovém provedení, pojmenované Polo Fun. Malé a hravé skoro SUV se od svých sourozenců odlišuje originálním provedením nárazníků, chromovanými střešními ližinami, atraktivními laky a především o 20 mm zvýšeným zavěšením litých sedmnáctipalcových kol, na které jsou obuty nízkoprofilové pneumatiky 215/40 ZR 17.

Dominantním prvkem interiéru jsou především sportovně tvarovaná sedadla. Pro ty, které polo fun nadchne, však bude zklamáním, že o jeho uvedení na český trh se prozatím neuvažuje.

Vedení automobilky pravděpodobně uznalo malý Volkswagen za nejutlačovanější model a snaží se mu to vynahradit. Mimo nové karosářské verze a Fun verze, totiž dostane i nový motor. Jde o silný šestadevadesátikilowattový turbodiesel, dobře známý i z tuzemských octavií.

TDI agregát 1,9 o výkonu 96 kW/130 k, který se chlubí točivým momentem 310 Nm bude na český trh v modelu polo uveden do konce letošního roku. Je dosti nepochopitelné, že takto silný turbodiesel bude v nabídce malého pola, ale naopak pod kapotou fabie ho lze pořídit jenom ve sportovně zaměřené výbavě RS.

Další turbodiesel TDI se objeví pod kapotou kabrioletů New Beetle Cabrio. Jde o čtyřválec o výkonu 74 kW/100 k, jehož točivý moment činí 250 Nm.

Novým motorem se chlubí také před nedávnem uvedené MPV jménem touran (test naleznete ZDE) - dvoulitrový zážehový motor 2.0 FSI se systémem přímého vstřikování benzinu o výkonu 110 kW/150 k se na českém trhu objeví koncem letošního roku. Další novinkou pak bude šestistupňová převodovka DSG, která se nyní dodává pouze do modelů s motory TDI.

Za nejnáročnějšími zákazníky míří další novinka, či spíše inovace:  luxusní limuzína phaeton s prodlouženým rozvorem. Rozvor této verze je oproti standardnímu provedení delší 120 mm, což se samozřejmě projeví především v prostoru pro nohy na zadních sedadlech. Do standardní výbavy dlouhých phaetonů bude patřit např. kožené čalounění, prosklený střešní díl, ovládací panel klimatizace v zadní části vozu nebo elektricky ovládané roletky oken zadních dveří a zadního okna.

Prodloužený Phaeton se bude nabízet s novým motorem V8, dvanáctiválcem W12 a výkonným turbodieselem V10 TDI. Na český trh by se měl dostat počátkem příštího roku. Dlouhý phaeton bude konkurovat předevší svým "německy mluvícím" konkurentům (též nabízeným v prodloužených verzích): A8 L od sbratřeného Audi, či BMW 7 v prodloužené verzi Li.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz