Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Maserati vyjíždí s prvním SUV. Jmenuje se levante

  10:49aktualizováno  10:49
První SUV v historii Maserati vypadá agresivně, jak se na urozené sporťáky z Modeny sluší. První fotky odhalují vzhled zevnějšku. Zevnitř bude levante k vidění první březnový týden na autosalonu v Ženevě.

Maserati Levante | foto: Maserati

Už před pěti lety se jezdili zákazníci Maserati dívat na autosalon do Frankfurtu, kde tehdy italská značka vystavovala koncept jménem Kubang. Tradicionalisté si tam rvali vlasy, zatímco milionáři jezdící v maserati už tehdy chtěli skládat zálohy a nebylo kde. Než doputoval projekt k reálnému vozu, trvalo to velmi dlouho. Pro prémiové značky je dnes skoro nutnost mít v nabídce SUV. Novinka z Itálie tedy přijíždí na poslední chvíli.

Maska typická pro moderní maserati, svalnatá karoserie a energické křivky zdůrazněné dravě tvarovanou siluetou (i když zrovna tou hodně připomíná SUV od Infiniti). Takové je první SUV v historii Maserati. Jmenuje se levante, což znamená italsky „východ“ (jako světovou stranu).

Fotogalerie

Pod kapotou bude mít šesti a osmiválce známé z ostatních modelů. Ostatně, technický základ vychází z manažerského supersportu Maserati Ghibli. Zpočátku budou k mání přeplňované šestiválcové třílitry na benzin a naftu, časem dorazí i osmiválec. Dieselové provedení má 275 koní a sprint z nuly na stovku umí za 6,3 sekundy. Benzinová šestiválcová provedení mají mít 350 a 430 koní. První vysprintuje na stovku za 6,3, druhé za pět sekund.

Sílu na všechna čtyři kola bude přenášet osmistupňový automat od německého ZF. Elektronicky řízený vzduchový podvozek má zaručit skvělé jízdní vlastnosti.

Premiéra je naplánovaná za týden na autosalon do Ženevy. Do prodeje dorazí levante v jarních měsících.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.