Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McLaren 720S je přehlídka moderní techniky, stovku zvládne pod tři sekundy

  11:14aktualizováno  11:14
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - McLaren funguje jako automobilka zhruba sedmi let a za tu dobu se již zvládl etablovat jako respektovaný výrobce supersportovních vozů. V Ženevě představila ve světové premiéře nový model 720S, který je pro značku v mnohém revoluční. Především jde o prvního nástupce některého z modelů.

Ačkoli jsou si jednotlivé vozy v takzvané Super Sports sérii docela podobné a vzájemně jeden z druhého vycházejí, doposud šlo o různé evoluční kroky a modely s odlišným zaměřením. Typ 720S je však první auto, které u McLarenu některý ze stávajících modelů plně nahrazuje. Je totiž nástupcem typu 650S.

Je to zbrusu nové auto, které je postavené na nové generaci platformy pro menší superauta Super Series. Kromě nového karbonového základu Monocage II dostalo i nový čtyřlitrový osmiválec, který pochopitelně zůstává uložený uprostřed. Výkon je, jak napovídá název, 720 koní a to znamená, že stovku tohle auto zvládne za méně než tři sekundy a pokračovat může za hranici 320 km/h.

McLaren 720S

Zcela nový je i design vozu, kterému vévodí obří výřezy světel, ve kterých jsou ovšem jen malé diodové lampy, zbytek výřezu funguje jako nasávací otvor pro vzduch. Kabina je výrazně prosklená. Tvary jsou oproti 650s místy uhlazené, v jiných částech zase došlo na dramatičtější podání a aerodynamicky efektivní prvky.

Fotogalerie

McLaren 720S vypadá dynamicky a dramaticky, přitom je to zároveň krásné auto, i když jeho tvary spíš než designéři malují použitá technická řešení a především fyzika. Z bočního pohledu se nemůžeme ubránit vzpomínkám na legendární McLaren F1, byť tu rozhodně nejde o žádnou snahu na tento vůz navázat. Tvary byly samozřejmě laděny v aerodynamickém tunelu a auto poskytuje na zadní nápravě o 30 % větší přítlak než předchozí model.

Upraveno bylo také adaptivní odpružení podvozku Proactive Chassis Control, auto umí na změnu podmínek zareagovat během pouhých dvou milisekund. To by mělo 720S dodat neuvěřitelnou stabilitu. Novinkou v nastavení jízdních režimů je speciální driftovací mód.

V kombinaci s karbon-keramickými brzdami, které by měly být zhruba stejně výkonné jako u hybridního P1, to znamená, že tohle bude zcela jistě ďábelsky rychlé auto.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.