Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Monstra se poprvé představila v Praze

  18:10aktualizováno  18:10
Čtyřtunoví obři se už těší na víkendové vystoupení v pražské Sazka aréně. Právě dnes se speciály, které ukáží české metropoli vůbec poprvé pravou Monster Jam show, představily v plné kráse. Piloti už došlechťují tisícihlavá stáda ocelových monster a diváci se shánějí po špuntech do uší.

VIDEO ZDE

Dvoumetrové balony pneumatik roztáčené silou až dvou tisíc koňských sil pohánějí vozy skrývající se za jmény Superman, Inferno (peklo) nebo El Toro Loco (splašený býk).

Velkoobjemové motory, které pijí metanol, umí monstra rozjet až na 160 kilometrovou rychlost. Tři a půl metru vysoká vozidla, která se zúčastnila světového finále monster trucků v Los Angeles, umí skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.

Od pátka do soboty (28. - 30. října) budou obři předvádět v aréně, kde běžně sviští puky slávistických hokejistů, jízdu bok po boku, sprinty a volnou jízdu, ve které budou ukazovat svou obratnost.
 
Lístky na exhibici jsou ještě k mání za ceny od 390 do 790 korun v síti Ticket Pro a Sazka Ticket.

Čtěte také: Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

Kde se vzaly Monster Trucky?

Monster trucky se poprvé představily v roce 1982, když Bob Chandler vtrhnul na závody traktorů se svým Fordem pick-up. Jeho vozítko mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Celý dav byl ohromen obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Do roku 1984 se začaly na různých akcích objevovat další trucky. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků. Od roku 84 byla založena soutěž Battle of the Monster Truck.

V roce 1987 byla průmyslově schválena karoserie trucků byla uspořádána první série závodů Monster Jam.

jak se monster truckový sport vyvíjel, zdokonalovaly se i motory. Těžké ocelové konstrukce nahradily lehké laminátové karoserie a každé kolo dostalo svůj vlastní závěsný systém. Díky těmto úpravám jsou dnešní trucky daleko lépe ovladatelné, lehčí, rychlejší a také bezpečnější a podléhají nejvyšším bezpečnostním opatřením.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.