Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MX-Micro Sport - nabroušená mikroMazda

  13:33aktualizováno  13:33
Amerika už není jen zemí obřích mastodontů s vírem v nádrži. Zámoří pomalu přichází na chuť už i malým kompaktům, se kterými lze zažít zábavné chvilky a zároveň stylově cestovat. Koncept MX-Micro Sport japonská automobilka prezentuje jako sportovní a atletické Zoom-Zoom auto v malém, kompaktním provedení.

Detroitští návštěvníci jsou "pokusnými králíky", na kterých si automobilka otestuje reakce - budou-li příznivé, hurá s micro-sportem do výroby.

Hbitý a lehký pětidveřový koncept má v Detroitu svou světovou premiéru. Automobilka se s ním chce zaměřit především na mladší zákaznickou skupinu, která žije aktivním životním stylem. Jeho finální tvář, se kterou půjde do boje o zákazníky, bude k vidění ještě v průběhu letošního roku.

Design konceptu vychází z linie celé modelové řady japonské automobilky, s výrazně akcentovaným sportovním duchem. Sloupky A, B a posuvná okna jsou vyvedena v lesklé černé barvě, ve spolupráci s prosklenou plochou bočních oken dávají vozu dynamický vzhled. Velké prosklené plochy vytváří silný kontrast ke speciálně namíchané červené barvě karoserie.

Svou premiéru má ve Spojených státech také koncept Mazdy RX-8 s rotačním motorem na vodík, který měl svou premiéru na říjnovém autosalonu v Tokiu.

Výrazná boční linie, která prochází po celé délce vozu, kombinovaná s ostrým předním a zadním nárazníkem, vytváří napětí a pocit síly. Vzhled vozu podtrhují 17“ litá kola, ukrytá pod mohutnými svaly lemů blatníků.

Agresivitu zadní části zvýrazňují kombinované svítilny. Koncept oživují závodně inspirované zadní vzduchové difuzéry, svislé štěrbiny na koncích zadního nárazníku a na středu umístěný zdvojený výfuk.

Pěkná venku, pěkná uvnitř

Při délce 3980 mm je koncept Mazda MX-Micro Sport o 505 mm kratší než nová pěti-dveřová Mazda3. Současně je skoro stejně široký jako Mazda3 a o 85 mm vyšší, takže kabina se zdá být otevřená a prostorná. Nabízí tak dostatečný prostor pro čtyři dospělé cestující.

Úložný prostor je vybaven oddělitelnou přepážkou pro jeho flexibilní uspořádání. Když je přepážka složena na podlaze, pak umožňuje využít prostor pod podlahou jako dodatkový úložný prostor. Když je v horní poloze, pak může být přepážka použita jako police a zakrýt pohled do zavazadlového prostoru.

Přední sedadla byla speciálně vyvinuta, aby skýtala dobré boční vedení. Ergonomové Mazdy nezapomněli ani na zadní sklopná sedadla - byla zkonstruována tak, aby poskytla dobré vedení těla a usnadňovala nastupování a vystupování z vozu.

Vnitřku vozu dominuje černá a hnědá kůže, barevná kombinace je pak "dotažena" jemným červeným prošíváním. Pracoviště řidiče prosvětluje lesk leštěného hliníku.

Vrchu středového panelu dominuje velký multifunkční displej. Podle prohlášení Mazdy by měl být dobře ovladatelný z obou předních sedadel (snad se o něj řidič se spolujezdcem nepoperou).

Dodatkovou výbavou konceptu  je vstup do vozu bez klíčů, prostřednictvím "kreditní karty", která obsahuje osobní údaje o řidiči. Když se karta vloží do přijímače v přístrojové desce, jsou informace, jako běžné destinace pro navigační systém a upřednostňované radiostanice, automaticky nastaveny. Karta také aktivuje nastartování motoru. Ten se startuje jednoduchým stlačením tlačítka a stejným způsobem se vypíná.

Mazda pro koncept MX-Micro Sport vybrala zážehový čtyřválec o obsahu 2.0 l. Motor je pro snížení hlučnosti uložen na kapalinou plněných silent blocích, má šestnáctiventilový rozvod se systémem proměnlivé délky sacího potrubí, odlehčené písty a vačky. Výfukové potrubí bylo speciálně odladěno, aby si i ucho řidiče přišlo na své. Motor je spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Koncept využívá klasické schéma podvozku: vpředu náprava typu McPherson, vzadu pak torzně poddajná příčka.

Mazda MX-Micro Sport v číslech:

Délka x šířka x výška (mm) 3980 x1755 x 1550
Rozvor (mm) 2490
Rozchod vpředu/vzadu 1530/1550
Motor MZR 2.0 l, čtyřválec
Max. výkon (kW/k) 107/146 při 6500 ot/min
Max. kroutící moment (Nm) 187 Nm při 4500 ot/min
Převodovka šestistupňová, manuální
Zavěšení kol vpředu/vzadu McPherson/torzně poddajná příčka
Brzdy vpředu/vzadu kotoučové, vzduchem chlazené/bubnové
Kola 7,5J
Pneumatiky 205/50 R17

Design konceptu vychází z linie celé modelové řady japonské automobilky, s výrazně akcentovaným sportovním duchem.

Hbitý a lehký pětidveřový koncept má v Detroitu svou světovou premiéru. Automobilka se s ním chce zaměřit především na mladší zákaznickou skupinu, která žije aktivním životním stylem.

Sloupky A- a B- a posuvná okna jsou vyvedena v lesklé černé barvě, ve spolupráci s prosklenou plochou bočních oken dostává dynamický vzhled.

Agresivitu zadní části zvýrazňují kombinované svítilny. Koncept oživují závodně inspirované zadní vzduchové difuzéry, svislé štěrbiny na koncích zadního nárazníku a na středu umístěný zdvojený výfuk.

Vnitřku vozu dominuje černá a hnědá kůže, barevná kombinace je pak "dotažena" jemným červeným prošíváním. Pracoviště řidiče pak prosvětluje lesk leštěného hliníku.

Když se karta vloží do přijímače v přístrojové desce, jsou informace, jako běžné destinace pro navigační systém a upřednostňované radiostanice, automaticky nastaveny. Karta také aktivuje nastartování motoru.

Přední sedadla byla speciálně vyvinuta, aby skýtala dokonalé boční vedení. Ergonomové Mazdy nezapomněli ani na zadní sklopná sedadla - byla zkonstruována tak, aby poskytla dobré vedení těla a usnadňovala nastupování a vystupování z vozu.

Při délce 3980 mm je koncept Mazda MX-Micro Sport o 505 mm kratší než nová pěti-dveřová Mazda3.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.