Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Návrat do krásného světa hmyzu: nový Volkswagen Brouk

  0:37aktualizováno  0:37
Němci mu říkají Käfer, Britové a Američané Beetle, tedy brouk, Italové Maggiolino, Francouzi Coccinelle, Brazilci Fusca a my jednoduše Brouk. Nové vydání nejznámějšího auta světa se představilo hned na třech místech zeměkoule současně.

Volkswagen Beetle | foto: Volkswagen

Premiéru nového Volkswagenu Beetle viděl Berlín, New York a Šanghaj. Právě poslední ze jmenovaných, třiadvacetimilionové ekonomické centrum Asie, je pro Volkswagen nejdůležitější. Novodobého brouka tu proto představil sám velký šéf koncernu VW Martin Winterkorn. Právě v Šanghaji byl u uvedení šéf designstudia Walter de Silva.

Pětasedmdesátník se má k světu

Kmotrem mu byl Hitler – o historii brouka čtěte zde

Brouk se svými tvary snaží vrátit ke kořenům, u kterých před pětasedmdesáti lety začala historie značky Volkswagen. Předchozí, trochu nevydařený pokus s hodně oblými tvary z roku 1998 je zapomenut. Hlavně silueta je nezaměnitelná, broučí. Znalci v ní ale odhalí i jedno z prvních porschí. Však taky Ferdinand Porsche stál díky Hitlerově objednávce za celým projektem původního brouka.

Volkswagen Beetle

Tvůrci o novém broukovi říkají, že je svalnatější, dynamičtější. S nízkými okny, vypracovanými blatníky a výraznými prahy připomíná závodní hot rod. Vnitřek hraje na retro notu: plochá přístrojovka s lakovaným panelem (u vyšších výbav barvou karoserie) a v ní schránka na rukavice před spolujezdcem otevíraná vzhůru jako ve starém broukovi.

Třídveřový stylový hatchback měří bez pár milimetrů 4,3 metru, posádka do kufru naloží 310 litrů. Původní brouk měl vzduchem chlazený boxer u zadní nápravy, ten nový dostane pod přední kapotu na výběr motory od stejně legendárního bratrance Golfa.

Benzinová přeplňovaná TSIčka mají objemy 1,2 (105 koní), 1,4 (160 k) a dva litry (200 koní), nechybí diesely (1,6 TDI 105 koní a 2,0 140 k). V nabídce je i dvouspojkový automat DSG. Nová generace "beetla" má být nejsportovnějším broukem a zároveň se pyšní i nejnižší spotřebou – při použití motoru 1,6 TDI se pohybuje kolem 4,3 litru na 100 km.

Na jednoduchost zakladatele rodu zapomeňte, vykulená světla mohou být bixenonová a mají LED diody, do přístrojovky může být zasazena navigace a střechu můžete mít prosklenou.

Novou kariéru má brouk odstartovat v září na severoamerickém trhu, na podzim pak dorazí do Evropy ve třech výbavových řadách: Beetle, Design a Sport.  Původního "käfera" prodal Volkswagen 21,5 milionu exemplářů. Jeho nástupce se poprvé objevil v roce 1998 a vzniklo jich přes milion.

Volkswagen Beetle
Autor:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.