Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší a nejlevnější aston martin. Batole jménem Cygnet

  11:00aktualizováno  11:00
Aston Martin Cygnet prodají dealeři jen těm, kterým už v garáži parkuje některý dospělý model značky. Prozatím není jasné, zda se dostane i na Agenta 007, vzniknou jich pouhé dva tisíce.

Aston Martin Cygnet | foto: Aston Martin

Aston Martiny oceňuje James Bond, jsou rychlé, agresivní a vypadají skvěle. Cygnet splňuje jen poslední charakteristiku, ale může se Jamesovi a jeho kumpánům hodit na nákupy. A také se s ním skvěle parkuje v přeplněných městech.

Nové batole tradiční britské automobilky vychází z povedené malé Toyoty IQ. V podání Aston Martinu bude ale o poznání luxusnější. Zákazníci si budou moci cygnet nakonfigurovat a vybavit stejně jako obdivované sporťáky. K nim se také hlásí čumákem s tradiční maskou a tvarováním koncových světel. Jediné, co s bondovskými žihadly neladí, je poháněná přední náprava.

Cygnetů vzniknou pouhé dvě tisícovky za nijak skromnou cenu - jak jinak u Aston Martinu. Zájemce o stylový doplněk na nákupy a cesty do kavárny vyjde 22 tisíc euro, tedy spíše 32 tisíc dolarů, což je skoro dvojnásobek ceny původní minitoyoty. Stále je přibližně 600 tisíc korun nejmíň, co za astona zaplatíte.

Jak jezdí miniaston?

Stejně jako Toyota IQ. Test najdete ZDE

Ulrich Bez, šéf firmy na klasické britské sporťáky (a teď už tedy i na nákupní vozíky) to asi nepřizná, ale hlavním důvodem, proč se automobilka domluvila na spolupráci s Toyotou, je potřeba dostát emisním předpisům. Automobilka tak elegantně srazí průměrnou hodnotu emisí, kterými její modelová řada, doposud složená ze sporťáku s minimálně 380 koňmi, zatěžovala životní prostředí. Ulrich Bez navíc prozradil, že Aston Martin ani neplánuje hybridní sporťák, což je další z možných cest, jak snížit emise.

Cygnet bude ještě letos k mání výhradně u amerických dealerů aston martinů. Podle dostupných informací bude výroba probíhat tak, že do továrny v britské, Gaydonu dorazí kompletní Toyoty IQ, kde je mechanici přestrojí na Aston Martiny, na mechaniku sahat nebudou. O pohon cygnetů se budou starat výhradně čtyřválce 1,33 litru, toyoty jsou k mání i s litrovými tříválci.

Aston Martin Cygnet

Stojí za pozornost, že to není jediný nový aston martin, který se chystá. Automobilka právě startuje s výrobou luxusní limuzíny rapide, která je o dva metry delší než cygnet. Aston Martin Rapide bude stát necelé čtyři miliony, o pohon víc než pětimetrového aristokrata se postará 477koňový dvanáctiválec. Maximálka je 303 kilometrů v hodině, Toyota IQ alias Aston Martin Cygnet se rozjede nejvíc na stosedmdesátku.

A podle všeho se stále pracuje i na mamutích modelech se značkou Lagonda, které budou vycházet z mercedesů.

Aston Matin Rapide

Aston Matin Rapide

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.