Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

  12:00aktualizováno  12:00
Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série 0. Stroje 1001 a 1002 sloužily pouze k interním účelům výrobce, skútr 1003 je tak vůbec první prodanou Vespou, která kdy vyjela do provozu.

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš až k devíti milionům korun | foto: Ruote-Da-Sogno

Pokud by vás lákalo investovat své úspory do takového veterána, můžete začít přihazovat na této webové aukci, ale připravte si nejméně osm milionů korun. Cena totiž vyšplhala z počáteční částky 100 tisíc eur až na dnešních 182 tisíc. A finální cena se odhaduje až někde kolem 350 tisíc eur (přibližně 9 milionů korun). Na první pohled šílená částka za pouhý skútr?

Fotogalerie

Tady však není na prodej jen veterán, ale vlastně symbol celé italské poválečné historie. Značka Vespa oslavila již 70 let od svého vzniku (více čtete zde) a stala se kultovní záležitostí i italským národním pokladem. V poválečných letech ještě značka musela usilovně soupeřit s desítkami dalších výrobců, její dominance na trhu i v srdcích Italů se datuje až od roku 1953, kdy si získala celý svět ve filmu Prázdniny v Římě s krásnou Audrey Hepburnovou.

Vespa 98 1946 se řadí mezi omezenou sérii prototypů vyrobených továrnou Piaggio ještě víceméně ručně v sérii pouhých 60 exemplářů. Za jeho designem stála dvě jména – zakladatel značky Enricco Piaggio a letecký konstruktér Corradino d’Ascanio.

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...

Nejstarší Vespa je na prodej. Lakování je na novém majiteli.

Základem konstrukce je dřevěná forma karoserie potažená ocelovými plechy, pohon zajišťuje dvoutaktní jednoválec 98 ccm s nuceným chlazením vzduchem a manuální třístupňovou převodovkou.

Nabízený exemplář byl podle slov majitele pečlivě restaurován pomocí dobových technik a nabízí ho včetně pečlivé dokumentace celé renovace. Zbývá jen finální lakování, které už bude na novém majiteli, pokud se ovšem nerozhodne skútr ponechat v tomto autentickém „dobovém“ stavu.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Motorku přestavěl na karavan, teď se s ním chystá přejet jižní Ameriku

Motohome

Zní to bláznivě, vypadá to bláznivě, ale existuje to. Jeremy Carman rád cestuje s motorkou a nechce v přírodě spát ve...

Centrem Prahy projely čtyři tisíce harleyů

Spanilá jízda motorek Harley Davidson centrem Prahy, kterou vrcholily oslavy...

Centrem Prahy v sobotu projely ve spanilé jízdě asi čtyři tisíce motocyklů Harley-Davidson. Slavnostní jízda se...

Carving na třech kolech: Když si motorka půjčí to nejlepší od auta

Přibrzdit si v zatáčce přední brzdou není u Nikenu problém, na rozdíl od...

Co motorkáři nejvíc závidí autům? Kromě bezpečí ochranného rámu je to jisté vedení stopy v zatáčkách, možnost prudce...

Najdete na iDNES.cz