Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

  12:00aktualizováno  12:00
Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série 0. Stroje 1001 a 1002 sloužily pouze k interním účelům výrobce, skútr 1003 je tak vůbec první prodanou Vespou, která kdy vyjela do provozu.

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš až k devíti milionům korun | foto: Ruote-Da-Sogno

Pokud by vás lákalo investovat své úspory do takového veterána, můžete začít přihazovat na této webové aukci, ale připravte si nejméně osm milionů korun. Cena totiž vyšplhala z počáteční částky 100 tisíc eur až na dnešních 182 tisíc. A finální cena se odhaduje až někde kolem 350 tisíc eur (přibližně 9 milionů korun). Na první pohled šílená částka za pouhý skútr?

Fotogalerie

Tady však není na prodej jen veterán, ale vlastně symbol celé italské poválečné historie. Značka Vespa oslavila již 70 let od svého vzniku (více čtete zde) a stala se kultovní záležitostí i italským národním pokladem. V poválečných letech ještě značka musela usilovně soupeřit s desítkami dalších výrobců, její dominance na trhu i v srdcích Italů se datuje až od roku 1953, kdy si získala celý svět ve filmu Prázdniny v Římě s krásnou Audrey Hepburnovou.

Vespa 98 1946 se řadí mezi omezenou sérii prototypů vyrobených továrnou Piaggio ještě víceméně ručně v sérii pouhých 60 exemplářů. Za jeho designem stála dvě jména – zakladatel značky Enricco Piaggio a letecký konstruktér Corradino d’Ascanio.

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...

Nejstarší Vespa je na prodej. Lakování je na novém majiteli.

Základem konstrukce je dřevěná forma karoserie potažená ocelovými plechy, pohon zajišťuje dvoutaktní jednoválec 98 ccm s nuceným chlazením vzduchem a manuální třístupňovou převodovkou.

Nabízený exemplář byl podle slov majitele pečlivě restaurován pomocí dobových technik a nabízí ho včetně pečlivé dokumentace celé renovace. Zbývá jen finální lakování, které už bude na novém majiteli, pokud se ovšem nerozhodne skútr ponechat v tomto autentickém „dobovém“ stavu.

Autoři:




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.