Nejúspornější bugatti bude volkswagen se spotřebou pod litr

aktualizováno 
Představitelé koncernu Volkswagen se netají tím, že by rádi vyrobili alespoň omezenou sérii konceptu XL1 se spotřebou 0,9 litru nafty na sto kilometrů. Aby ospravedlnili vysokou cenu, mohl by se vůz prodávat pod značkou Bugatti.

Volkswagen XL1 | foto: Volkswagen

Automobilka Bugatti není v koncernu VW předurčena k tomu, aby vydělávala peníze. Supersport veyron sice stojí zhruba milion eur, firmu ale vlastně jeden vůz stojí miliony tři. Nyní se spekuluje o tom, že by Bugatti mohlo do své nabídky zařadit další prakticky nevýdělečný projekt.

Volkswagen by totiž chtěl vyrobit alespoň malou sérii svého konceptu XL1. Dvoumístný minivůz s naftovým dvouválcem 0,8 litru o výkonu 48 koní váží jen 795 kilogramů. A to díky rozsáhlému použití uhlíkových vláken. XL1 je kvůli tomu na svou kategorii hodně drahý vůz.

Koncern tak prý uvažuje o tom, že by XL1 nabídl zákazníkům právě pod značkou Bugatti. Díky ní by mohl cenovku XL1 i ještě trochu vyšponovat a na voze něco vydělat. XL1 by si prý mohli kupovat současní zákazníci Bugatti jako městský vůz. Volkswagen se inspiroval u Aston Martinu, který svým zákazníkům nabízí minivůz Cygnet. To je ale vlastně jen převlečená Toyota iQ.

Otázkou zůstává, jak by ultra úsporný a nijak zvlášť rychlý model XL1 imponoval zákazníkům exkluzivních vozů Bugatti. Pravda, stejně jako Veyron by to byl unikátní technický kousek, čímž by se dost lišil od malého astonu.

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Hloupá překážka: chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Kia Soul EV

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu....

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Najdete na iDNES.cz