Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejúspornější bugatti bude volkswagen se spotřebou pod litr

aktualizováno 
Představitelé koncernu Volkswagen se netají tím, že by rádi vyrobili alespoň omezenou sérii konceptu XL1 se spotřebou 0,9 litru nafty na sto kilometrů. Aby ospravedlnili vysokou cenu, mohl by se vůz prodávat pod značkou Bugatti.

Volkswagen XL1 | foto: Volkswagen

Automobilka Bugatti není v koncernu VW předurčena k tomu, aby vydělávala peníze. Supersport veyron sice stojí zhruba milion eur, firmu ale vlastně jeden vůz stojí miliony tři. Nyní se spekuluje o tom, že by Bugatti mohlo do své nabídky zařadit další prakticky nevýdělečný projekt.

Volkswagen by totiž chtěl vyrobit alespoň malou sérii svého konceptu XL1. Dvoumístný minivůz s naftovým dvouválcem 0,8 litru o výkonu 48 koní váží jen 795 kilogramů. A to díky rozsáhlému použití uhlíkových vláken. XL1 je kvůli tomu na svou kategorii hodně drahý vůz.

Koncern tak prý uvažuje o tom, že by XL1 nabídl zákazníkům právě pod značkou Bugatti. Díky ní by mohl cenovku XL1 i ještě trochu vyšponovat a na voze něco vydělat. XL1 by si prý mohli kupovat současní zákazníci Bugatti jako městský vůz. Volkswagen se inspiroval u Aston Martinu, který svým zákazníkům nabízí minivůz Cygnet. To je ale vlastně jen převlečená Toyota iQ.

Otázkou zůstává, jak by ultra úsporný a nijak zvlášť rychlý model XL1 imponoval zákazníkům exkluzivních vozů Bugatti. Pravda, stejně jako Veyron by to byl unikátní technický kousek, čímž by se dost lišil od malého astonu.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.