Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci začnou posílat pokuty do Česka

  10:20aktualizováno  10:20
České řidiče začnou v letošním roce dohánět pokuty za přestupky, které spáchají v Německu, zjistily Lidové noviny. Vymáhat se budou pokuty vyšší než 70 eur, do Česka začnou chodit letos v říjnu.

Porsche 911 v úpravě TechArt | foto: TechArt

Pokud například za našimi západními hranicemi řidič překročí rychlost o 20 km/h a přistihne ho automatický radar, Němci přepošlou pokutu 80 eur do Česka. "Výnos z pokuty vymáhá a získává česká strana. Lidi, kteří by obsílky s pokutou ignorovali, tak postihne exekuce kvůli přečinu, který se vůbec nestal na našem území," uvádějí Lidové noviny.

Němci jsou prvním státem Evropské unie, který využije nařízení Rady EU z roku 2005. Rozhodnutí o uplatňování zásady vzájemného uznávání peněžních trestů se má během několika let rozšířit do všech zemí EU. V brzké době ho chystá i další náš soused - Rakousko. Podobné nařízení tak bude platit i v Česku, kde se nyní přestupky cizinců v drtivé většině případů ignorují.

Češi by mohli platit i za přestupky jim naprosto neznámé, například za nedodržení bezpečné vzdálenosti. "Za u nás netrestaný přestupek jsou Němci schopni řidiči udělit pokutu až 300 eur," varuje v Lidových novinách Václav Špička z Autoklubu ČR. Bezpečná vzdálenost se v Německu vypočítává z rychlosti, kterou jedete. "Když například uháníte osmdesátkou, nesmíte být od auta před vámi vzdáleni méně než 40 metrů," vysvětluje.

Německá pečlivost ale může ztroskotat na českých přestupkových odborech městských úřadů. "Úřady jsou už nyní zcela zahlceny přestupky, které se stanou na našem území, a delikty ze zahraničí budou jen stěží stíhat vyřizovat," říká dopravní odborník Jaroslav Hořín.

Němci řešili přestupky zahraničních řidičů i v minulosti. "Cizím šoférům se finanční sankce sčítaly a údaje o největších dlužnících dostávala pohraniční policie. Ta měla poté právo inkriminovaného člověka nevpustit do země, pokud pokutu na místě nezaplatil," popisuje pro Lidové noviny německý model vybírání pokut Hořín.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.