Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová impreza půjde po krku golfu, nasadí naftu a hybridy

aktualizováno 
Střední model současné výrobní řady extravagantního japonského výrobce mívají zákazníci problém zařadit. Emotivně tvarovaný, necelých 4,5 m dlouhý sedan se sice rozměrově hlásí mezi octavie, astry a corolly, ovšem použitá technika do zavedených schémat ekonomické nižší střední třídy jaksi nezapadá.

Subaru B5 TPH | foto: Subaru

Žádný z konkurentů nenabízí výhradně trvalý pohon všech kol, bezrámové dveře, ploché motory a nejslabší motorizaci o výkonu 160 koní. Zákazníkům zkrátka chybí srovnání, možná i proto si znamenité a vzhledem k nabízeným kvalitám relativně levné malé subaru nekupují tak, jak by si vedení malé automobilky přálo.

Pokus o zvrat
přijde koncem příštího roku, kdy se představí od základu nová generace. Revolučních změn na použité osvědčené technice se nedočkáme, ovšem zlomem bude koncepce karoserie. Dosavadní sedany a kombíky totiž nahradí - aspoň zpočátku - tří- a pětidveřové hatchbacky, které mají v dnešní době na euroasijských trzích daleko více co nabídnout.

Prostorný hatchback se tak pustí do nových oblastí trhu, do nichž předtím kolo subaru nevjelo; nová impreza se totiž vydá mezi stávající kupce golfů a focusů, které míní přesvědčit zejména větším vnitřním prostorem, plnohodnotným "železem", pohánějícím všechna čtyři kola, a vynikajícími jízdními vlastnostmi, pocházejícími od nízko uloženého těžiště motoru boxer.

Design
bude s největší pravděpodobností vycházet z loňské tokijské studie B5 TPH - mezi podsaditými konkurenty se prožene klínovité monstrum, které rozvíří prach i diskuze na motoristických fórech. Výrazná příď se bude asi podobat současné impreze, možnou definitivní podobu nastínil mj. britský Autoexpress.

Technika
se bude do značné míry podobat té současné - solidní základ nabídky vytvoří opět atmosféricky plněný silný a točivý dvoulitr, doplněný vavřínovými vysoce přeplňovanými verzemi pro budoucí STI a nový speciál pro světová rallye (2009). Další motory se už nyní intenzivně konstruují s pomocí toyoty - nového partnera ve vývoji.

Velký zlom se očekává v roce 2008 - subaru by konečně mělo představit již dlouhé roky slibovaný a stále odkládaný diesel - nová impreza by s ním dostala silné páčidlo na lakomé evropské peněženky. Jak se bude dařit uvidíme již v roce 2008, kdy vstoupí impreza na trh.

Nové legacy bude hybridní
představí se v roce 2009 a s jeho vývojem již nyní intenzivně pomáhá Toyota. Mezi zajímavosti jednoho z nejkonzervativnějších modelů světového trhu bude patřit hybridní pohon, jehož vývoj za pomoci zkušenější toyoty je již ve stádiu praktické použitelnosti, jak dokázala studie B5 TPH, které s pohonem pomáhal malý elektromotor. Současné legacy se dočká pro příští modelový rok faceliftu ve stylu menší imprezy.

SI-Drive - tři auta v jednom
Svůj technologický potenciál předvedlo Subaru v New Yorku, kde se veřejnosti pochlubilo s novým systémem Subaru Intelligent Drive. Ten je jakýmsi dalším stupněm voličů sportovních režimů ať převodovek, či motorů, protože obojí integruje do jediného přepínače.

Subaru B5 TPH: Hybrid do terénu

Studie Subaru B5 TPH kloubí vše co si moderní doba a řidič žádá: kupé, dravost, sílu, SUV, hybridní pohon...

Automobilka, která ortodoxně trvá na tom, že motor s protiběžnými písty musí autu roztáčet všechna čtyři kola, představila na autosalonu v Ženevě čtyři a půl metru dlouhý koncept, který sedí po SUVčkovsku vcelku vysoko nad zemí (20 cm), karoserie se však drží spíše  proporcí hatchbacků a vnitřek se hlasí ke kupátkům pro radost.

Samozřejmě nesmí chybět klasický symetrický pohon všech kol AWD. Koncept ale musí ukázat víc. Mezi přeplňovaný dvoulitrový benzinový boxer s výkonem 191 kW (260 koní) a kroutícím momentem 343 Nm a automatickou převodovku se proto usadil elektromotor, který vypomáhá 10 kilowatty a 150 newtonmetry se snižováním spotřeby a šetřením životního prostředí.


Kolečkem mezi předními sedadly si lze u legacy zvolit polohu "Intelligent" pro běžné cestování s co nejmenší spotřebou paliva, případně dva stupně sportovního chování "Sport" a "Sport Sharp".

Ostřejší režimy způsobí přímější reakci na sešlápnutí plynu a také pozdější přeřazování samočinné převodovky. Pokud je legacy vybaveno manuálem, kontrolka na přístrojové desce "radí" s volbou nejvhodnějšího okamžiku k pře-/podřazení. Systém je zatím k dispozici pouze pro přeplňované čtyřválce a atmosférické šestiválce.

WRČivý boxer Impreza, miláček rodiny ...TEST ZDE


 

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.