Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Yaris: revoluce se nekoná

  18:23aktualizováno  18:23
Jedno z nejpovedenějších aut mikrotřídy se stalo legendou už v průběhu svého života. Toyota Yaris po šesti letech zatoužil po změně. V Japonsku na něj volají Vitzi, v Evropě si ponechá jméno, které má zvuk - Yaris.

V kategorii malých aut je u samotné Toyoty pořádná tlačenice.

Nový Yaris má konkurenta se stejným logem na kapotě, který vzniká u Kolína.

Toyota Aygo se ukazuje jako velmi povedené auto pro město, Yaris proto musel narůst a nabídnout něco navíc.

Zvenčí ani zevnitř se žádná vzhledová revoluce nekoná. Yaris II si zachovává měkké a oblé linie. Na pohled ale "toyotí prcek" přibral pár kilo, vlastně decimetrů krychlových. Záď navazuje na předchůdce, zůstalo svislé víko kufru, zakusující se do zadního nárazníku, světla se inspirují corollou.

Předek se zaoblil a zmohutněl. Možná už nemá šibalský pohled lamače dívčích srdcí, členitý čumák s dvěma rovnoběžnými prolisy ale působí moderně a neotřele. Spíše kulatá světla zakladatele rodu nahradila vypouklá, vertikálně tvarovaná.

Nový Yaris samozřejmě o několik centimetrů povyrostl, ve výsledku tak na délku zabírá 375 centimetrů. Do šířky má čtyři (konečných 170 cm), do výšky dva (nově 152 cm) centimetry navíc. Rozvor narostl o devět centimetrů. S vnějšími musely narůst i vnitřní rozměry. U Yarise II je vzdálenost mezi řadami sedadel 880 milimetrů. Malá toyota odveze i o 69 litrů více zavazadel, nově 275 litrů. Když se zadní sedadla sklopí, odveze auto 738 litrů.

Jak se na Yarise sluší a patří, dají se zadní sedadla nejen sklápět, ale i posunovat.

Vše při starém zůstává i na pracovišti řidiče, kaplička s tachometrem se usadila uprostřed přístrojovky, mezi řidičem a spolujezdcem trůní mohutný středový panel. Nový Yaris dostane pravděpodobně také stále oblíbenější bezklíčkové zapalování. Namísto klasického klíče dostane majitel "šém" který Yarise oživí: startovat se bude knoflíkem.

Do začátku by měl Yaris II dostat čtyři motory. Tři z nich rádi benzin, jeden naftu. Zážehové agregáty s objemy 1,0, 1,3 a 1,5 litru nabídnou výkony 71, 87 a 110 koní. Pro pořádek je třeba dodat, že jedna-pětku dostane závodní verze RS.

Čtrnáctistovkový turbodiesel nabídne 90 koní výkonu. Příští rok by měl do nabídky přibýt ještě další diesel s objemem 1800 ccm a výkonem 140 koní.

Kromě klasické manuální převodovky dostane Yaris bezestupňovou převodovku Super CVT-I.

Yaris II se nechce kamarádit jen se svým majitelem, ale i s přírodou. Systém ECO-VAS stlačil emise auta na 75% japonského limitu pro rok 2005 a o pouhých pět procent přesahuje limit nastavený pro rok 2010.

Druhá generace Toyoty Yaris zamíří do prodeje začátkem roku 2006.

Živoucí legenda

Nestává se moc často, aby mělo auto svůj klub ještě v průběhu produkce ...ZDE 

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Toyota Yaris (Vitz)

Autoři: ,






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.