Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová Toyota Yaris startuje, do Evropy ale přijede až zadlouho

  13:20aktualizováno  13:20
Toyota představila novou verzi svého mini modelu Yaris. Prozatím ale jen v provedení pro domácí japonský trh. Do Evropy se novinka s atraktivním designem dostane až v druhé polovině příštího roku.

Toyota Vitz | foto: Toyota

Současná Toyota Yaris pomalu míří do důchodu. V Japonsku už byl představen nástupce, který povyrostl a má znatelně pozměněný design. Toyota nešla cestou drobných úprav, ale představila opravdu nové auto.

V Japonsku se yaris jmenuje Vitz a to platí i pro nový model. Evropský, respektive celosvětový yaris by se od japonské verze příliš lišit neměl. Světová verze yarisu si odbude premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhé polovině roku, nejpravděpodobněji až na podzim. To japonský vitz se začne prodávat už zkraje nového roku.

Toyota Vitz

Na první pohled je jasné, že designéři Toyoty začínali s čistým listem papíru a ze současného provedení si vzali jen základní tvar malého hatchbacku. Novinka má rozhodně agresivnější rysy, což je nejpatrnější na přední a zadní části auta. Celkově přibylo mnoho ostrých hran a ta tam je elegantní zaoblenost současného yarisu. Ten nový chce vypadat dynamičtěji a přebírá některé prvky z vyšších modelů automobilky.

Přední části dominuje velmi velký a výrazný nasávací otvor v nárazníku. Tuto módu odstartoval Peugeot a jak se zdá, trefil do černého. Jestli se nový design povedl, můžete posoudit z přiložených fotografií sami. My dodáváme, že ani současný yaris vůbec nevypadá zle, a to ani po pěti letech služby. Výrobce slibuje i nové materiály v interiéru, který je jinak podobně střídmý jako u současné verze.

Toyota Vitz

Podstatnou změnou je nárůst délky o rovných 10 centimetrů (na celkových 3,885 metru), z čehož polovina přibyla mezi nápravami. Z yarise se tak stává přímý konkurent evropských mini; doposud byl o kapku menší, což ho na trhu znevýhodňovalo. Nyní bude soutěžit o zákazníky s fabií, corsou, polem, ibizou nebo C3 od Citroënu. Nabídku o kategorii níž pak uspokojí kolínské aygo, které v příštím roce taktéž přijde v novém.

Přes nárůst rozměrů se Toyotě podařilo udržet na uzdě hmotnost a nový yaris se tak vejde pod magickou tunu hmotnosti. Když k tomu připočteme aerodynamicky optimalizovanou karoserii, není divu, že výrobce slibuje u novinky výbornou spotřebu hluboko pod pět litrů benzínu na sto kilometrů.

Jaké motory nabídne pro nový yaris Toyota v Evropě, můžeme zatím spekulovat. Podle dostupných informací by neměl v nabídce chybět diesel a snad i hybrid. V případě benzinových motorů je velmi pravděpodobné, že se jejich paleta bude shodovat s nabídkou pro japonskou verzi vitz. A do ní si mohou zákazníci objednat trojici zážehových motorů. Nejslabší má objem rovný litr, výkonnější motorizace pak mají objem 1,3 a 1,5 litru.

Toyota Vitz

Motory doplňuje manuální pětistupňová nebo automatická CVT převodovka. Zajímavostí je, že japonský vitz bude v prodeji i ve verzi s pohonem všech kol a to výhradně s prostředním z nabízených benziňáků. A to je v této třídě aut docela rarita, která si může najít hodně zákazníků. Základní litrový motor poskytuje 51 kW výkonu a 97 Nm točivého momentu. Střední motorizace už nabídne 70 kilowattů a 121 Nm a nejvyšší model RS s motorem 1,5 poskytne 80 kW výkonu a 138 Nm točivého momentu.

Pro verzi RS už nyní Toyota představila přídavné plastové kity, které dělají z nového yarise/vitze, docela sportovní autíčko. Podobné kitové sady jsou v Asii velmi populární, ale evropským zákazníkům se jejich agresivní vzhled většinou moc nelíbí. Část doplňků by měla být dostupná ale i u nás.

Základní model bude jezdit na čtrnáctipalcových kolech, modely s výkonnějšími motory pak povezou patnácti a šestnáctipalcová kola. Jaké nabídne Toyota barvy na karoserii v Evropě, ještě není známo, japonská paleta barev překvapí mnoha výraznými odstíny, mezi kterými vynikají tři verze růžové.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.