Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A2: Shooting Brake s podvozkem fabie

  11:47aktualizováno  10. března 15:19
Mini už nezůstane ve třídě malých sportovních aut s nádechem luxusu samo. Konkurovat mu chce nové Audi A2, které se naopak pokusí distancovat od svého předchůdce. Pokus německé automobilky s celohliníkovým malým autem totiž nevyšel.

Značka Mini slaví pod křídly BMW úspěch a konkurence začíná spřádat plány. Audi už před pár měsíci na autosalonu v Tokiu představilo studii malého třídveřového vozu Shooting Brake.

Na březnovém ženevském autosalonu pak šéfové automobilky prohlásili, že v nejbližších letech nabídnou auto menší než Audi A3. Rokem uvedení nového modelu A2 má být 2008.

"Při pohledu na tento segment trhu je zřejmé, že je hodně zákazníků, kteří chtějí auto menší než Audi A3," řekl na ženevském výstavišti automobilovým novinám Automotive News ředitel Audi, Martin Winterkorn. "Mini odvedlo se svým vozem dobrou práci. Stále více se ukazuje, že je o taková auta zájem."

Shooting Brake

Rozlícený kombík Audi: Jízda jako v bavlnce ...VÍCE
Podle informací Automotive News se má nové Audi A2 hodně lišit od svého předchůdce. Nedostane celohliníkovou karoserii, která auto hodně prodražila. Nejmenší audi má vyjet na technické platformě Volkswagenu Polo, která odpovídá i tuzemské fabii. Vedle pohonu předních kol se má dostat i na verzi quattro.

Martin Winterkorn v Ženevě připustil, že design může vycházet ze studie Shooting Brake poprvé představené na podzimním autosalonu v Tokiu. "Nové Audi A2 bude mít podobný design," připustil šéf Audi. Pokusí se přinést více emocí, sportovních vlastností a ve finále se chce stát tím, čím je dnes Mini – ikonou.

S Audi A2 přišla německá automobilka na trh poprvé v roce 2000. Loni však výroba skončila a žádného nástupce tento spíše luxusní městský vůz s moderní technologií v podobě celohliníkové konstrukce nedostal. Zájem o něj totiž značně poklesl.

Až se studie Shooting Brake promění na sériový vůz, budou se na novinku těšit především tam, kde je dnes zájem o Mini. Tento malý britský sporťák patřící německé továrně BMW se nejlépe prodává ve Spojených státech, Velké Británii nebo Německu.

Na českých silnicích však bude Audi A2 patrně raritou. Tolik, kolik stojí Mini, tedy okolo půl milionu korun, zaplatí za malý vůz málokdo. Dokazují to tuzemské prodeje za poslední dva roky. Počet prodaných aut se této značce pokaždé zastavil pod hranicí 80 kusů.

 


Audi A2 v testu: Omezený luxus za vysokou cenu ...ČTĚTE

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.