Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Porsche 911 jako kabrio

  16:58aktualizováno  16:58
Pod vánoční stromeček si Porsche nadělilo veskrze letní dárek. Porsche 911 Cabriolet je letos už třetí novinkou ze Zuffenhausenu. Na autosalonu v Paříži byl k vidění nový boxster a už před prázdninami se představila novinka ze všech nejzářivějších: další generace legendární 911.

Kabriolet se, stejně jako uzavřená "devětsetjedenáctka", ohlíží do minulosti. Nejviditelnější vzpomínkou jsou kruhové oči světel.

Romantiku časů minulých uchovává skládací střecha. Nařezaný plech je pro auta bez rodokmenu, v 911 ale musíte mít nad hlavou plátno.

Modelová řada 997 (kódové označení aktuální generace 911) ale žije v 21. století.

Střechu proto posádka ovládá knoflíkem, vše ostatní obstará elektřina, trvá jí to 20 sekund. Se střechou je možné manipulovat až do rychlosti 50 km/h.

Oproti kupé ještě povyrostl kabrioletu o dva centimetry zadní spojler.

Porsche 911: legenda pokračuje

Pod ním je ukryto šestiválcové srdce. I kabriolet bude k mání ve dvou verzích, komu nebude stačit "základní", může sáhnout po verzi S. Slabší boxer o objemu 3,6 litru nabídne výkon 239 kW/ 325 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h s ním 911 cabrio zvládne za 5,2 s a maximální rychlost bude 285 km/h.

V "Sku" bude motor o dva decilitry větší, 3,8 litr s výkonem 261 kW / 355 koní zrychlí z nuly na stovku za 4,9 s a ručička tachometru se zastaví na 293 km/h.

Základní rychlostní skříň bude šestistupňová manuální, automat TipTronic má stupňů pět a bude za příplatek.

Sportovnější verze S dostane devatenáctipalcová kola, za která budou muset kupci slabší varianty připlácet. "Sko" dostane také elektronicky ovládaný podvozek PASM, auto bude o 25 kilogramů těžší než slabší verze (1505 a 1480 kg). Oproti uzavřeným verzím jsou kabriolety těžší o 85 kilogramů.

Romantické nadšení z kabrioletů kalí ztížená možnost ochrany posádky, automobilky i jejich zákazníci mají hrůzu z jejich převrácení. Proti němu má pomáhat stabilizační systém Porsche Stability Management. Když dojde na nejhorší, měly by pomoci rámy z tlustých trubek, které se v případě převrácení  bleskurychle vysunou za hlavami cestujících.

Další v pořadí je systém, kterému u Porsche říkají POSIP (Porsche Side Impact Protection), systém který má posádku ochránit v případě bočního nárazu, spočívá především na spolupráci hlavových a bočních airbagů. Hlavové jsou ukryté ve dveřích vozu a nafukují se směrem vzhůru, boční jsou v bočnici opěradla.

Pokud vám po vánočním větru v peněžence zbylo 88 700 nebo 99 000 euro, podle toho chcete-li "obyčejnou" 911 cabrio nebo "Sko",  můžete po aprílu (přesněji druhého dubna) vyrazit pro auto na letní radovánky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.