Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia bude již letos, rapid dostane za rok větší kufr

  12:30aktualizováno  12:30
Výroba nové generace octavií začne na podzim. Rozšíření modelové řady nenápadně mění i ceníky automobilky. Ceny octavie se vrátily opět nad tři sta tisíc korun.

Zamaskovaná Škoda Octavia na Grossglockneru | foto: Josef Kulatýpro iDNES.cz

Nejprodávanější český vůz, Škoda Octavia, dostane již letos po čtyřech letech od poslední velké úpravy svého nástupce. Škoda Auto sice oficiálně jeho podobu představí pravděpodobně až příští březen na autosalonu v Ženevě, ale už letos pomalu začne výroba na rozšířené lince v Mladé Boleslavi. MF DNES to potvrdily zdroje z automobilky i od dodavatelů.

Může se hodit

Pořiďte si Škodu Octavii. Vybírejte z pestré nabídky na Automodul.cz/Octavia.

"Novou octavii představíme na začátku roku. To je jediné, co k tomu mohu sdělit," potvrdil Jozef Baláž, mluvčí automobilky. Škoda Auto má už vyrobené první prototypy nových octavií, samotná výroba začne postupně na podzim. Už na sklonku roku vypustí firma první obrázky nového vozu, který má používat stejný podvozek jako nový Volkswagen Golf (platforma MQB).

Strategie automobilky v odhalování nových modelů prošla v poslední době velkou změnou: firma netají podobu vozu až do poslední chvilky před největšími autosalony, ale ukazuje ji i několik měsíců před oficiální světovou premiérou. Tak tomu bylo i v případě nových vozů Citigo a Rapid.

V těchto dnech končí výroba modelu Octavia Tour, pod kterým se skrýval levnější předchůdce současného modelu. Levnou octavii nahradí v nabídce právě rapid. Ten už automobilka vyrábí, ale zatím jen v omezeném rozsahu. Představí ho oficiálně v Paříži v září, pak ho pustí i do prodeje. Podle informací MF DNES bude náběh výroby postupný a letos se nemá vyrobit v Mladé Boleslavi
více než deset tisíc aut nové modelové řady. Jisté je navíc i to, že rapid dostane další podobu: po liftbacku (sedanu s otvírací zadní částí i s oknem, stejně, jako má octavia) připravuje firma na příští rok i spuštění výroby modelu s větším a prostornějším kufrem, pracovně označovaného jako spaceback.

Nepůjde o klasický kombík, to už dříve představitelé firmy vyloučili: zejména na asijských trzích totiž není o takové vozy příliš velký zájem. "Půjde spíše o netradiční způsob otvírání zadních dveří," naznačil zdroj z automobilky. Vůz ale
může vypadat jako malé kombi. V koncernu má podobně netradiční řešení například Audi u vozu Audi A3 Sportback. Mělo by jít auto na pomezí hatchbacku a kombíku, podobně tvarovaný model teď začíná prodávat Volvo jako model V40.

Škoda Auto si už u Úřadu průmyslového vlastnictví nechala zaregistrovat pro tento model v květnu několik označení: Funback, Streetback a Backstar.

Blížící se konec současné generace octavií přináší i velmi zajímavou situaci v cenících. Automobilka na začátku května oznámila, že přijde se speciální akcí na takzvanou Octavii Champion. Dieselový model začínal na 339 tisících korun, benzinový turbomotor 1,4 litru už na 319 tisících. Na čas se tento ceník objevil i na oficiálních stránkách Škody Auto, potom však zmizel. Jinak stojí podle ceníků nejlevnější octavia 334 tisíc, ale se slabším benzinovým motorem.

Automobilka tento obrat vysvětluje marketingovým rozhodnutím soustředit se na propagaci akčních modelů pod názvem Champion pouze u fabií a roomsterů. Zájemce o levnější octavii však mohou překvapit někteří dealeři. Ti potvrzují, že auta této specifikace dostali, ale bylo jich málo. Podle nich Škoda Auto nechce hlasitě existenci tohoto modelu propagovat, aby si "nepodstřelila" ceny ojetých octavií a zároveň nezkazila cenově trh pro příchod nového modelu. Ten by totiž už měl mířit do střední třídy, kam octavie postupem času dorostla, a tomu bude uzpůsobena pravděpodobně i jeho cena.

Během roku Škodovka rozšířila svou nabídku o dva nové modely. Mění se tím i přístup k jejím nejprodávanějším vozům, octavii a fabii. Skončila doba, kdy se dala fabia pořídit pod dvě stě tisíc korun a octavia pod 300 tisíc korun. Segment s cenou pod 200 tisíc obsadilo citigo, pod tři sta tisíc korun nasadí firma rapid.

Dealeři tak mají těžkosti s prodejem hlavně u takzvaných ročních aut, tedy zánovních ojetin často po zaměstnancích automobilky, jejichž ceny se kvůli akční nabídce na modely Champion často obratem srovnaly s cenou nového auta, byť třeba hůře vybaveného. "Jednáme s automobilkou o nějaké formě podpory prodeje těchto ojetin," uvedl jeden z prodejců ve značkovém autobazaru.

Nová octavia bude sportovnější

Šéfdesignér Škody Jozef Kabaň před představením rapidu prozradil něco málo o vzhledu nové octavie. Ta bude i díky rapidu posazena o trochu výš v portfoliu Škodovky. Bude mít odlišnou nabídku motorů a hlavně dostane výbavu, ve které budou nejmodernější bezpečnostní a asistenční systémy. "Nová octavia je hotová, všechno je připravené," potvrdil Kabaň. Teď probíhá náročné testování. "Octavia vypadá velmi sportovně. Myslím, že se bude líbit," dodává. "Vždycky, když ji vidím, jsem spokojený," říká s úsměvem.

Nahlédněte do designcentra Škody – vstup zde





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.