Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky Dacie Logan: hatchback, kombík a dodávka

  16:05aktualizováno  17:33
Šetřiví řidiči berou prodejny loganů útokem. Za 17 měsíců života se Dacia prosazuje i na trzích, které se zpočátku zdály pro laciné auto z rumunska příliš nóbl. Druhým největším trhem byla loni pro Dacii Francie, kam se původně vůbec neměla dovážet. Ještě letos přibude do nabídky kombi a z něj odvozená dodávka. Příští rok přijede hatchback; není ale jisté, jestli dorazí i do Evropy.

Plány rumunské automobilky odhaluje nejnovější číslo rumunského autočasopisu Autoshow.

Logan dobyl srdce racionálně smýšlejících zákazníků v mnoha koutech světa. Ryze prakticky stavěné i tvarované auto našlo pochopení u zákazníků, kteří oceňují vnitřní prostor, robustnost a samozřejmě nízkou cenu.

Úspěch je to o to zajímavější, že ho renault dosáhl s typem karoserie, který dnes mezi levnými vozy příliš "nefrčí". Proto se v Dacii usilovně pracuje na dalších karosářských variantách, bližších ideálu nejvyšší užitečnosti.

Kombi pro sedm
Že finišuje příprava hranatého objemného kombi, není žádný tajemstvím; v Ženevě se ho sice pravděpodobně ještě nedočkáme, ale na zářijovou Paříž se dá téměř vsadit. Kombík odveze až 7 cestujících, poslední dvě sedadla bude možné sklopit.

$1#dacia_papuc_x_4.jpg" target=_blank>

$1#dacia_papuc_x_4.jpg" target=_blank>Další obrázky ...ZDE

Logan pantofel
O něco zajímavější jsou informace o souběžně připravované užitkové variantě s plechovými okny. Smutní hledači levné náhrady za nesmrtelnou felicii pick-up nechť zpozorní – dacia totiž pojme europaletu a dá se u ní právem předpokládat velmi vstřícná prodejní cena.

Rumunská automobilka chce už letos užitkovým loganem nahradit "pantofli", jak v zakarpatí říkají Dacii Pick-up. Dacia Logan Papuc (rumunsky pantofel) pojme až 3000 litrů nákladu.

K turbodieselu 1,5 dCi s výkonem 65 koní má přibýt ještě silnější osmdesátipětikoňová verze, známá např. z clia. Na některých trzích v užitkovém loganu zaduní také klasický atmosférický komůrkový diesel 1,9 l 46 kW (62 k), který momentálně dostává pick-up. Spořiví evropští řemeslníci si na něj ale asi budou muset nechat zajít chuť, tento letitý motor zřejmě jen těžko splní emisní normu Euro IV.

Zvláštní bude uspořádání zadi, podle informací Autoshow dostane křídlové dveře dělené asymetricky.

Prý také ještě není rozhodnuto, jestli dlouhé dacie nedostanou své vlastní jméno, název Logan by pak zůstal pouze sedanu.

Hatchback pro Brazílii
Obrovským překvapením je pětidveřový hatchback, spatřený při testech kdesi na chladném severu Evropy. Podle rumunského magazínu dorazí velmi brzy na trhy Jižní Ameriky a Blízkého východu. Jako první bude pětidveřovou verzi vyrábět brazilská továrna Renault-Dacia. Na jihoamerické trhy by se měla dostat už příští rok, brzy se také rozhodne, jestli dorazí i do Evropy.

Hatchback vznikl opačným postupem, než bratrská thalia – původnímu sedanu se prostě ukrojil kus auta, i když C-sloupek je patrně širší. Nepříliš elegantní hranatá záď končí malinkým stupínkem, nejspíše proto, aby do ní pasovala koncová světla ze sedanu. Má se také o něco zkrátit rozvor.

Logan do Číny ne
Šéf automobilky Renault Carlos Ghosn pro Automotive news řekl, že narozdíl od původních předpokladů se logan pravděpodobně nedostane do Číny. Francouzský výrobce chce namísto jednoduché dacie Číňanům nabídnout vybavenější a sofistikovanější Renault Megane. Původní cíl prodávat v roce 2010 celosvětově milion loganů je tak ohrožen; 300 tisíc se jich totiž mělo prodávat v Číně.

Fotografie Dacie Logan ve verzi hatchback přinesl magazín Autoshow

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.