Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Astra je tady a vzhlíží k úspěšné insignii

  14:00aktualizováno  14:00
"Do konce května se GM rozhodne, komu prodá Opel," nechal se včera slyšet Fritz Henderson, šéf amerického kolosu. A dnes se německá automobilka pochlubila novou generací svého stěžejního modelu. Nový Opel Astra by mohl nalákat i další zájemce, zatím je první ve frontě Fiat, zájem také projevil rakousko-kanadský výrobce Magna-Steyr spojený s ruskou automobilkou GAZ.

Opel se chlubí asi nejlepší modelovou řadou ve své historii a velká insignia jde na dračku, že fabrika nestačí vyrábět. Zároveň ale nad rüsselsheimskou automobilkou visí hrozba, že ji potápějící se moloch General Motors, který míří k bankrotu, stáhne s sebou.

Vývoj se ale zastavit nemůže. Právě teď se Opel chlubí s novou astrou, odvěkou rivalkou Vokswagenu Golf.

Poprvé bude čtvrtá generace astry (devátá, považujeme-li ji za nástupkyni kadettu) k vidění 17. září na autosalonu ve Frankfurtu. Nejprve se představí pětidveřový hatchback, další varianty (třídveřový hatchback, kombík, kabriolet) se začnou představovat příští rok. Mluví se i o nasupené Astře OPC.

Z úspěšné velké sestry insignie si nová astra vypůjčí moderní vychytávky, které budou závidět i luxusní konkurenti. "Dali jsme si velmi ambiciozní cíl, přinést co nejvíce z těchto hi-tech prvků do segmentu kompaktních aut v nové astře," vysvětluje šéf Opelu Hans Demant. Astra tak dostane stavitelný podvozek (tři úrovně: Standard, Sport, Tour), kameru čtoucí značky podél silnice, sofistikovaná přední světla, která se neustále přenastavují podle aktuální situace (bixenony Advanced Forward Lighting AFL+) a chybět nebudou ani oceňovaná sportovní sedadla.

Novinka s délkou 4,42 metru (o 17 víc než stávající) dostala o 71 milimetrů delší rozvor, rozšířil se i rozchod kol. Opel se chlubí tím, že odborníci na aerodynamiku šlechtili novou astru ve větrném tunelu 600 hodin. Kompletně novou astru vyvíjeli v Rüsselsheimu. Podle nepotvrzených informací dostala astra čtyřprvkovou zadní nápravu místo torzní příčky předchůdkyně. Poprvé se nově vyvinutá platforma německé novinky představila na Chevroletu Cruze.

Opel se netají tím, že chtěl postavit "baby insignii". "Designový jazyk uvedený na insignii má svou čerstvou interpretaci v nové astře. Je důležité, aby každý opel měl vlastní charakter," vysvětluje Mark Adams, který má v evropském GM na povel designérské oddělení.

Do začátku dostane astra na výběr z osmi motorů. Kromě nejslabšího budou všechny spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Časem se představí ještě automatizovaná převodovka.

Čtyři benzinové motory s objemy 1,4 a 1,6 nabídnou 100 až 180 koní výkonu (74 až 132 kW). Opel mimo toho prozradil, že stávající 1,8 nahradí přeplňovaná 1,4 s výkonem 140 koní (103 kW).

Turbodiesely s tradičním označením CDTI budou mít objemy od 1,3 do dvou litrů (výkony 70 kW/95 k až 118 kW/160 k).

Astra se drží mezi třemi nejprodávanějšími auty své kategorie v Evropě (kompaktní třída pokrývá 27 procent celého trhu). Ročně se vyrobí půl milionu aster, což znamená víc než třetinu celých prodejů Opelu a Vauxhallu (britské označení opelů).

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz