Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Opel Astra je tady a vzhlíží k úspěšné insignii

  14:00aktualizováno  14:00
"Do konce května se GM rozhodne, komu prodá Opel," nechal se včera slyšet Fritz Henderson, šéf amerického kolosu. A dnes se německá automobilka pochlubila novou generací svého stěžejního modelu. Nový Opel Astra by mohl nalákat i další zájemce, zatím je první ve frontě Fiat, zájem také projevil rakousko-kanadský výrobce Magna-Steyr spojený s ruskou automobilkou GAZ.

Opel se chlubí asi nejlepší modelovou řadou ve své historii a velká insignia jde na dračku, že fabrika nestačí vyrábět. Zároveň ale nad rüsselsheimskou automobilkou visí hrozba, že ji potápějící se moloch General Motors, který míří k bankrotu, stáhne s sebou.

Vývoj se ale zastavit nemůže. Právě teď se Opel chlubí s novou astrou, odvěkou rivalkou Vokswagenu Golf.

Poprvé bude čtvrtá generace astry (devátá, považujeme-li ji za nástupkyni kadettu) k vidění 17. září na autosalonu ve Frankfurtu. Nejprve se představí pětidveřový hatchback, další varianty (třídveřový hatchback, kombík, kabriolet) se začnou představovat příští rok. Mluví se i o nasupené Astře OPC.

Z úspěšné velké sestry insignie si nová astra vypůjčí moderní vychytávky, které budou závidět i luxusní konkurenti. "Dali jsme si velmi ambiciozní cíl, přinést co nejvíce z těchto hi-tech prvků do segmentu kompaktních aut v nové astře," vysvětluje šéf Opelu Hans Demant. Astra tak dostane stavitelný podvozek (tři úrovně: Standard, Sport, Tour), kameru čtoucí značky podél silnice, sofistikovaná přední světla, která se neustále přenastavují podle aktuální situace (bixenony Advanced Forward Lighting AFL+) a chybět nebudou ani oceňovaná sportovní sedadla.

Novinka s délkou 4,42 metru (o 17 víc než stávající) dostala o 71 milimetrů delší rozvor, rozšířil se i rozchod kol. Opel se chlubí tím, že odborníci na aerodynamiku šlechtili novou astru ve větrném tunelu 600 hodin. Kompletně novou astru vyvíjeli v Rüsselsheimu. Podle nepotvrzených informací dostala astra čtyřprvkovou zadní nápravu místo torzní příčky předchůdkyně. Poprvé se nově vyvinutá platforma německé novinky představila na Chevroletu Cruze.

Opel se netají tím, že chtěl postavit "baby insignii". "Designový jazyk uvedený na insignii má svou čerstvou interpretaci v nové astře. Je důležité, aby každý opel měl vlastní charakter," vysvětluje Mark Adams, který má v evropském GM na povel designérské oddělení.

Do začátku dostane astra na výběr z osmi motorů. Kromě nejslabšího budou všechny spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Časem se představí ještě automatizovaná převodovka.

Čtyři benzinové motory s objemy 1,4 a 1,6 nabídnou 100 až 180 koní výkonu (74 až 132 kW). Opel mimo toho prozradil, že stávající 1,8 nahradí přeplňovaná 1,4 s výkonem 140 koní (103 kW).

Turbodiesely s tradičním označením CDTI budou mít objemy od 1,3 do dvou litrů (výkony 70 kW/95 k až 118 kW/160 k).

Astra se drží mezi třemi nejprodávanějšími auty své kategorie v Evropě (kompaktní třída pokrývá 27 procent celého trhu). Ročně se vyrobí půl milionu aster, což znamená víc než třetinu celých prodejů Opelu a Vauxhallu (britské označení opelů).

Autor:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.