Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový opel do terénu: Antara se drží při zdi

aktualizováno 
Opel Antara je pravděpodobně přesným průměrem všech požadavků evropských i amerických zákazníků na moderní SUV.

Opel Antara | foto: Opel

Opel si navíc mezi čtyřkolkami již vybudoval solidní renomé, ačkoliv všechny jeho dosavadní teréňáky campo, frontera a monterey byly outsourcované modely campo, rodeo a trooper japonského Isuzu.

Zejména frontera si ve své době podmanila neobvyklé množství zákazníků, především díky svému svěžímu designu. Tato výhoda nové antaře trochu chybí, přesto si však moderní konstrukce své zákazníky jistě najde.

Segment lehkých SUV a crossoverů v Evropě roste doslova před očima - ze 3 % v roce 1998 na loňských 6 %. To je hlavní důvod, proč urychleně vyvíjejí lehké teréňáky i výrobci, kteří je donedávna ignorovali.

Opel sice nabízel svou fronteru, ovšem ta byla shledána příliš spartánskou a proto se Opel loni ve Frankfurtu pochlubil studií sportovně střiženého crossoveru, pojmenovanou Antara GTC.

Neobvyklá kombinace robustního podkladu s odvážně tvarovanými křivkami horní poloviny kabiny zaujala široké vrstvy publika a Antara GTC patřila mezi nejobletovanější exempláře loňského podzimního autosalonu.

Ekonomika
je neúprosná, proto se i tentokrát při proměně studie v sériový model bolestně škrtalo a výsledkem je tentokrát pětidveřový vůz s terénními ambicemi, který oblékl šaty, které urazí jen málokoho. Nakolik je dojem z prvních oficiálních fotografií pravdivý, si bude moci široká veřejnost ověřit již za čtyři měsíce při veřejné premiéře na pařížském autosalonu 2006.

Světový model
o rozměrech 4.57 x 1.85 x 1.70 m zasáhne nejméně tři kontinenty. Kvůli šetření nákladů se totiž bude vyrábět v korejském závodě Chevrolet (bývalé Daewoo) a kromě Opelu Antara na sebe v rámci sbližování značek Opel a Saturn vezme i podobu Saturnu Vue.

Na trhu se bude snažit zaujmout zákazníky, toužící po subjektivním pocitu bezpečí, siláckém vzhledu a nadstandardních trakčních schopnostech, ovšem odmítající neohrabané těžké off-roady.

Na půdorysu běžného hatchbacku nabídne prostor pěti cestujícím a jejich zavazadlům a k tomu poskytne i sportovní pocit z anatomicky tvarovaných sedadel a výrazné palubní desky. A k tomu přidá zvýšenou světlost a pohon všech kol - hlavním krédem tvůrců tedy byla univerzalita.

Nabídku
otevře čtyřválec 2,4i DOHC o výkonu 104 kW za 26.850 eur (asi 760 tisíc korun), což považují šéfové GM za více než konkurenceschopnou cenu. Náročnější zákazníci zvolí vidlicový šestiválec 3,2 l (165 kW) či dvoulitrový turbodiesel common-rail o výkonu 110 kW.

Motory jsou uloženy vpředu napříč a standardní pětistupňovou mechanickou převodovku může vystřídat pro dvě silnější jednotky samočinná se stejným počtem rychlostí. Zadní kola pohání elektronicky připojitelný a řízený elektrohydraulický diferenciál, spolupracující s ABS a ESP.

V základní výbavě
nechybí brzdový asistent, aktivní ochrana proti převrácení (ARP) či kontrola rychlosti při sjíždění prudkých kopců (DCS). Za příplatek je k dispozici i stabilizační program pro tažení přívěsů (TSA). Odpovídající aktivní bezpečnost obstará podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovým zavěšením vzadu. Nechybějí ani velké ventilované brzdové kotouče na všech kolech.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.