Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ojetý Ford Escort - oblíbený společník

aktualizováno  7. března 16:17
Za dobu své výroby se Ford Escort stal legendou. Automobil, původně s klasickou koncepcí byl v roce 1988 zcela přepracován a na silnice vyjel první Escort s pohonem předních kol.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
Původně pětidveřový hatchback se postupně začal vyrábět i jako čtyřdveřový sedan, pětidveřové kombi, třídveřový hatchback a kabriolet.

 Ve výrobě se objevila i užitková verze Van. Čtyřdveřový sedan se stupňovitou zádí byl na trh uveden pod označením Orion, které se změnilo v roce 1993, kdy byl přejmenován na Escort.

 Základní zavazadlový prostor vozu má objem od 380 do 490 litrů (dle modelu) a sklopením zadních sedadel jej zvětšíte až na 735 litrů (860 verze kombi). Výjimkou je kabriolet, ten má prostor pro zavazadla o objemu 322 litrů.

Koncem roku 1990 byla zahájena výroba nové typové řady se zaoblenou karosérií, o rok později byl proveden facelift karosérie a do automobilů se začaly montovat motory Zetec.

 V roce 1993 byla na trh uvedena verze RS2000 a varianta s pohonem všech kol. O dva roky později došlo k další úpravě vzhledu, automobil dostal užší mřížku chladiče a nové světlomety.

V roce 2001 byla ukončena výroba automobilu Ford Escort, vozu, který se svou oblibou a délkou výroby nesmazatelně zapsal do automobilových dějin.


MOTORY
Poslední řada automobilů byla vyráběna se čtyřmi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Nejslabší zážehový agregát má objem 1,3 litru a výkon 44 kW (60 k). Silnější ,,čtrnáctistovka“ dosahuje výkonu 55 kW (75 k) a ,,šestnáctistovka“ disponuje výkonem 66 kW (90 k).

 

 

Ford Escort





Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.