Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nekonečné předjíždění kamionů. Jeden chtěl druhého vytlačit

  10:00aktualizováno  10:00
Nekonečné předjíždění kamionů, které se s minimálními rozdíly rychlostí předjíždějí a ucpávají dálnice, stresují ostatní řidiče. Bizarní souboj svedly dva kamiony na slovenském úseku dálnice D 2 mezi česko-slovenskou hranicí a Bratislavou.

„Jel sem po dálnici a hned za Bratislavou, přesně u Stupavy, jsem dojel dva kamiony které jely vedle sebe. Protože na slovenských dálnicích nesmí předjíždět, zkusil jsem je natočit,“ popisuje pro iDNES.cz autor videa. „Předjížděný rumunský řidič držel rychlost 94 kilometrů v hodině, ten maďarský asi 94,5. Maďar ztratil trpělivost, protože asi sedm až deset kilometrů blokoval levý pruh a tvořila se kolona, začal tak druhý kamion vytlačovat. Rumun zrychlil, pak trochu přibrzdil a z okna druhému řidiči nadával.“

Zákaz předjíždění chce i český ministr vnitra

Předjíždění kamionů na dálnicích je teď aktuální téma, ministr vnitra Milan Chovanec v letos v červenci přišel s návrhem kamionům zakázat předjíždět na dálnicích.

Chovanec chce jít stejnou cestou jako na Slovensku: „To znamená absolutní zákaz předjíždění kamionů na dálnicích, protože to, co předvádějí někteří, především zahraniční řidiči kamionů, to už přerůstá veškeré únosné meze,“ řekl ministr vnitra za ČSSD.

Agresitiva na českých silnicích

Přibývá stále víc lepičů na zadek

Nehoda (ilustrační foto)

Nehoda (ilustrační foto)

Zdůraznil, že na Slovensku zákaz pro řidiče kamionů funguje. „My teď zkoumáme, jestli by to nešlo aplikovat v České republice, je to jedna z cest, jak dálnice zprůjezdnit,“ prohlásil.

Pohyb kamionů reguluje značka zakazující nákladním vozidlům předjíždět se v označeném úseku. Plošný zákaz předjíždění na celé dálniční síti ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že by pomalu jedoucí nákladní vozidlo dlouhodobě zpomalovalo průjezd pravého pruhu bez toho, aby jej mohly zbylé nákladní vozy předjíždět. V praxi by se tak pravý pruh mohl zaplnit kamiony, mezi něž by si řidiči osobních aut netroufli zařadit.

O omezení kamionů uvažuje i opoziční ODS. „Vzájemné zdlouhavé předjíždění kamionů na dálnicích musí skončit. Jde o velmi nebezpečný manévr, který brání plynulé jízdě. Proto zakážeme nákladním autům předjíždění na dálnicích, kde jsou dva pruhy. Zároveň na mnoha místech musíme další pruh přistavět, aby kamion mohl bezpečně předjíždět pomalejší auta. Jsme si vědomi potřebnosti kamionové dopravy, ale musíme stanovit taková pravidla, aby kamiony neohrožovaly ostatní řidiče,“ řekl nedávno předseda poslaneckého klubu ODS Zbyněk Stanjura.

Kamiony řidiče štvou

Právě předjíždějící se kamiony řidiče osobních aut nejvíce rozčilují (čtěte více). Těžké kolosy se předjíždějí jen velmi pozvolna a člověk za volantem osobáku často kroutí hlavou a netrpělivě čeká, až se pruh uvolní a on může znovu dupnout na plyn. Podle dopravních expertů však nejde o žádnou provokaci ze strany ‚kamioňáků‘.

„Řidič kamionu jede svou rychlostí, kterou se snaží udržet. Když totiž zpomalí, už se v kopci jen těžko zpátky rozjíždí, náklad mu to nedovolí. Nezbývá mu tedy, než držet nohu dál na plynu a předjet svého o něco pomalejšího kolegu,“ vysvětlil odborník na dopravu nákladních aut Irenej Štalmach.

„Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy,“ píše se v §36 odst. 4 Zákona o provozu na pozemních komunikacích (č. 361/2000 Sb).




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sůl umí sežrat i nové auto. Postřik za pár tisíc podvozek ochrání

Ošetření podvozku je hodně špinavá a ne zrovna příjemná práce.

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Největším...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nové doupě fracka světa aut a módy

Benzinku z padesátých let zrekonstruovali do moderní podoby ateliéru Lapo...

Lapo Elkann, italská celebrita, spoluvlastník Fiatu a prototyp zhýralce otevřel tento týden nové sídlo své značky...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.