Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příští Mitsubishi Evo a Ford Focus RS by mohly dostat hybridní pohon

  13:00aktualizováno  13:00
Zatím jsou to jen spekulace kolující po internetu, ale nové generace ostrého focusu i oblíbené rally ikony Mitsubishi Evo budou mít hybridní pohon. Ale nepůjde o vyměklé ekology, hybridní systém bude spíše další cestou, jak získat větší výkon.

Ford Focus RS | foto: Ford

Pro příznivce Fordu Focus RS máme dobrou i špatnou zprávu. Tou dobrou je, že příští generace nejsilnějšího focusu bude mít pohon všech kol. Tou špatnou zprávou je, že bude mít hybridní pohon. To bude pro puristy jistým zklamáním.

Ale příznivci RS by smutnit neměli. Hybridní pohon se totiž bude starat o vylepšení jízdních výkonů vozu, nová generace RS rozhodně nebude vyměklou ekologickou verzí. To samé prý bude platit i o nové, již jedenácté, generaci Mitsubishi Lancer Evolution.

Zatím jsou oboje spíš nepotvrzené spekulace. Pravověrné milovníky ostrých sporťáků hybridní pohon zrovna nenadchne. Jenže právě nové Evo XI nebo Focus RS mohou v tomto směru způsobit malý obrat. Stojí za zmínku, že výhradně hybridní sporťák už chystá do výroby Honda. O Hondě CRZ čtěte ZDE

Hybridní auta většinou bývají považována za jízdně nudná a nezáživná, právě kvůli svému velmi specifickému druhu pohonu a jeho fungování. Jenže jak ukázalo třeba svezení s prototypem hybridního Porsche Cayenne, řidič vlastně přítomnost hybridního ústrojí nemusí z jízdního hlediska téměř vůbec poznat a přídavný elektromotor může fungovat především jako prostředek pro navýšení výkonu. - čtěte: Porsche na baterky: první svezení s hybridním Cayennem S

Příští Focus RS i Mitsubishi Lancer Evo půjdou obdobnou cestou, jen budou oproti cayenne o krok dále. Stále totiž půjde primárně o radost a skvělý pocit z jízdy, špičkové jízdní vlastnosti a výkony. Ostrý focus toho bude dosahovat pravděpodobně kombinací dvoulitrového přeplňovaného motoru EcoBoost a elektromotoru. Zatímco spalovací motor bude pohánět přední kola, elektromotor obstará pohon zadních kol.

Nová generace RS bude mít celkový výkon asi 300 koní (tedy zhruba stejně, jako dnešní provedení), lepší trakce čtyřkolky ale bude znamenat akceleraci na stovku za pět sekund (dnešní RS zrychlí za 5,9 s). Maximální rychlost bude obligátních 250 km/h a při předpisové jízdě se prý máme dočkat kombinované spotřeby 5,8 litrů na 100 kilometrů. Spotřeba ale bude jen jakýsi bonus k vylepšeným jízdním výkonům.

Lancer Evolution XI bude ještě zajímavějším kouskem techniky. Pravděpodobně půjde o takzvaný plug-in hybrid, takže jej bude moci majitel dobíjet doma ze zásuvky. Dvoulitrový motor MIVEC bude trochu překvapivě pohánět zadní kola vozu. Některé zprávy hovoří o tom, že by motor mohl být atmosférický, ale vzhledem k celkovému očekávanému výkonu asi 350 koní mu pravděpodobně turbo spíše zůstane.

Elektromotor bude pohánět přední kola a podle všeho se přímý pohon zadních kol spalovacím motorem bude připojovat jen v případě potřeby. Zrychlení na stovku se má udát za pouhých 4,5 sekundy. "Nový elektromotor bude prakticky fungovat jako turbodmychadlo, jen uhlazeněji," uvedl pro server Autocar nejmenovaný zdroj blízký automobilce.

Nové Evo dostane i další technické vychytávky: aktivní řízení a také odpružení Roll Controll Suspension. To má eliminovat nežádoucí pohyby karosérie pomocí hydraulického propojení tlumičů. Součástí výbavy bude také systém E-AYC, který reguluje rozdělení točivého momentu na zadní nápravě.

To, zda budou nový Focus RS a Lancer Evo XI lepšími a zábavnějšími auty, než jejich předchůdci, zjistíme nejdříve v roce 2013, kdy bychom se měli dočkat jejich uvedení na trh.





Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.