Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První fotka nové škodovky. Malinké citigo dostává pět dveří

  10:00aktualizováno  12:31
První ze dvou letošních novinek je venku. Nejmenší model mladoboleslavské značky se představuje v pětidveřovém provedení. Na nové verze se těší i Volkswagen UP!, což je dvojče nejmenší škodovky.

Pětidveřová verze Škody Citigo | foto: Škoda

Pětidveřové citigo bude mít premiéru začátkem března na autosalonu v Ženevě. "Spolu s třídveřovou verzí bude pětidveřová novinka postupně od poloviny května 2012 uváděna na evropské trhy," sděluje automobilka. Třídveřové citigo se prozatím od loňského podzimu prodává jen ve třídveřové verzi a pouze na českém trhu. Od ledna prodejci nově nabízejí také základní provedení, ve kterém je citigo s cenovkou 179 900 korun nejlevnější škodovkou v nabídce.

Může se hodit

Líbí se vám Škoda citigo? Kupte si jí. Pestrý výběr nových i ojetých aut najdete na Automodul.cz.

Citigo prozatím není na poměry Škodovky na českém trhu trhač rekordů.  "V rámci své kategorie si ale vede nadprůměrně," popisuje Radek Donner, šéf prodeje velkého pražského dealerství NH Car. Malá škodovka se za dva měsíce prodejů dostala na pozici čtvrtého neprodávanějšího miniauta v ČR za celý loňský rok se 409 prodanými vozy.

"Nečekal jsem, že citigo bude prodejními čísly konkurovat ostatním modelům. Myslím, že to nečekal nikdo," komentuje Donner. Na druhou stranu si chválí, že malá škodovka přivedla do prodejen nové zákazníky, kteří třeba nakonec odjeli jiným modelem.

Prodejci si ale hodně slibují právě od pětidveřové verze. "Prodeje citiga se s jejím uvedením určitě posílí," říká Donner. Příplatek za pár dveří navíc odhaduje na 10 tisíc korun.

Radek Donner si všímá ještě další skupiny zákazníků, kteří o citigo projevili zájem. "Překvapil zájem fleetových (firemních – pozn. red.) zákazníků. Nečekal jsem ho," říká. O malé škodovce podle něj začínají uvažovat firmy, které doposud nakupovaly například svým obchodním zástupcům krátké fabie.

Velké leasingové firmy ale zatím velký zájem citigo neregistrují, což je dané celkovou situací na trhu. "Za poslední roky jsme zaznamenali pokles zájmu o menší vozy, tudíž se domníváme, že poptávka po tomto modelu nebude nijak dramatická," komentuje Jan Tejnor z ARVAL CZ, jedné největších leasingovek na českém trhu specializovaných na firemní autoparky.

Citigo pohání tříválcový benziňák o objemu jednoho litru ve dvou výkonových variantách – 44 kW/60 k a 55 kW/75 k. V úsporném provedení Green tec s motorem 1,0 MPI/44 kW má průměrnou kombinovanou spotřebu naměřenou v laboratorních podmínkách pouze 4,1 l/100 km.

Citigo v akci

Jak jezdí nová malá škodovka čtěte zde

Citigo je zároveň prvním modelem Škody, který na kapotě ponese nové logo značky, které je jednodušší a kombinuje stříbrnou a černou barvu.

Na podzimní autosalon do Paříže pak Škodovka plánuje uvedení levného sedanu, kterému zatím neoficiálně škodováci říkají rapid. Jaké další modely Škoda chystá, čtěte zde

Pět dveří dostane i dvojče od Volkswagenu

Pětidveřové citigo odhaluje svou podobu společně s novou karosářskou verzí Volkswagenu UP!.

Třídveřové provedení malého volkswagenu, z něhož jsou odvozené také Škoda Citigo a Seat Mii, se v Německu hned po uvedení vyšvihlo do čela statistik registrací nových vozů ve své třídě.

"Nový člen modelové řady nazývané New Small Family se objeví v České republice hned při uvedení na trh v červnu tohoto roku," uvádí české zastoupení značky. Cena upu pro ČR nebyla prozatím stanovena.

Pětidveřová verze Volkswagenu UP!
Pětidveřová verze Volkswagenu UP!
Pětidveřová verze Volkswagenu UP!

Volkswagen čeká, že pětidveřový up si celosvětově vybere víc než polovina všech zákazníků. V České republice pak značka očekává 90% zastoupení čtyřdveřového provedení.

Pod kapotou má up stejné motory jako citigo – tříválcové benziňáky (60 k a 75 k)

Za pátými dveřmi, kterými nastupují zavazadla, je prostor o objemu 251 litrů, který lze zvětšit až na 951 litrů sklopením opěradel zadních sedadel.

Další verze minivolkswagenu

Pětidveřový up není poslední verzí minivolkswagenu. Chystá se totiž i ostré provedení GT, jehož podobu naznačila studie představená loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Vedení Volkswagenu se podle zpráv ze zákulisí, které má server Piston Heads, rozhodlo UP! GT poslat do výroby. Potvrzuje to i italský magazín Quattroruote, jehož redaktoři už se s malým GTčkem svezli. Dravečka se máme dočkat v roce 2013, ještě dříve ale dorazí elektrická verze e-UP! a na baterky bude jezdit také citigo. Už dnes ale jezdí na elektřinu octavia - čtěte zde

Tříválec ve VW UP! GT posílí ke 110 koním díky přeplňování turbodmychadlem, což v kombinaci s hmotností, která nepřesahuje tunu, slibuje zábavné výkony. Prototyp, který mají ve Wolfsburgu prý frčí 195 km/h a rozjede se z nuly na stovku za 8,5 sekundy. 

Tříválec bude spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. Vizáž mají okořenit aerodynamické doplňky, spojlery a větší litá kola. Prototyp má prozatím standardní patnáctipalcová, do autosalonů ale dorazí na sedmnáctkách. Quattroruote ale i u prototypu chválí skvělou ovladatelnost a dobré jízdní vlastnosti. Milovníci malých nabroušených volkswagenů tak vzpomenou na parádní, ale prodejně spíše neúspěšné Lupo GTI.

Kromě toho už internetem kolují obrázky z patentového spisu, na kterých je k vidění "dobrodružná" verze Cross UP! na lehce zvýšeném podvozku a s ochrannými plasty karoserie.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.