Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

  16:26aktualizováno  16:26
Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Dostává novou kapotu, masku chladiče, nárazníky, mlhové světlomety a zadní svítilny. Pod kapotou zůstávají atmosférické litrové tříválce.

Celosvětově se od představení v roce 2011 prodalo na dvě stě tisíc škodováckých mrňousů, za loňský rok to bylo 40 tisíc. Škoda ho vyrábí s jeho dvojčaty Seat Mii a Volkswagen UP! v bratislavské továrně koncernu VW.

Za šest let se v Česku prodalo téměř 23 a půl tisíce kusů tohoto nejmenšího modelu značky, nyní se v Praze představuje obnovené provedení.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

Nejtypičtější v Česku prodané citigo má pět dveří (třídveřových se všude prodává kolem třiceti procent) a bílou nebo červenou barvu a je překvapivě v nejvyšší výbavě Style, ovšem na druhou stranu se víc prodává slabší výkonová verze se 44 kilowatty (60 koní). Silnější provedení atmosférického litrového tříválce má o 11 kilowattů víc (celkem 55 kW/75 koní); točivý moment 95 newtonmetrů (který při sprintech mezi semafory potřebujete hlavně) mají obě verze stejný.

Třetí provedení pohonu pro citigo spaluje zemní plyn a má 50 kW (68 koní), tato varianta označená G-TEC drží v Česku pětiprocentní podíl (jak jezdí, čtěte zde). Citigo tedy nedostalo po vzoru svého dvojčete Volkswagenu UP! přeplňovaný litrový benzinový tříválec TSI s výkonem 90 koní a chystá se i 115koňové GTI.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

O ojetá citiga je zájem

Komentář odborníka: Pavel Foltýn, manažer Auto ESA

Mezi ojetinami se nejmenší škoda setkává se stále větším zájmem zákazníků. Drtivá většina si jej pořizuje jako druhý vůz do rodiny, který díky svým malým rozměrům ocení především v městském provozu.

Třídveřová verze, která je po designové stránce velmi líbivá, vzbuzuje zájem u nejmladší generace motoristů, pro které se citigo stává velmi často jejich prvním vozem. Při výběru vozu se vyplatí připlatit si za silnější, 55kilowattovou verzi motoru 1,0 MPI, která vozu poskytne dostatek výkonu při prakticky stejné spotřebě jako u slabšího agregátu.

Poměrně zřídka se setkáme s tímto vozem s robotizovanou převodovkou nebo s pohonem na CNG, který poznáte podle označení G-TEC.

Devizou citiga je i spolehlivost, kterou potvrzují přední příčky žebříčků hodnotících bezporuchovos. Díky primárnímu využití v městském provozu je většina ojetých vozů nabízena s poměrně nízkým nájezdem kilometrů a oproti jiným modelům dominují v nabídce především automobily zakoupené v ČR s pravidelným značkovým servisem.

Díky novým nárazníkům narostlo o 34 mm do délky na 3 597 mm, ostatní míry (včetně 251litrového kufru) zůstaly zachovány.

Mechanika citiga se nemění, s faceliftem dostalo jen jemné úpravy vzhledu a novou křiklavě zelenou barvu do ceníku. Tříválec je tedy stále stejný, rachtavě se ozve při vytočení a citigo s ním městským provozem proplouvá suverénně. Motor je spárovaný s pětistupňovou manuální převodovkou, jejíž řazení (hlavně zpátečky) je v porovnání se škodováckým standardem občas trochu kostrbaté. Za robotizovaný automat se připlácí velmi slušných třináct tisíc, v Česku po něm sahá třináct procent kupců.

Občerstvené citigo už je v prodeji, příští týden jdou první vozy k zákazníkům. Základní cena je 197 900 korun, za silnější motor se připlácí deset tisíc, ale musíte jít o výbavový stupeň výš, nejlevnější 55kilowattové citigo je tedy za 228 900. Za pár dveří navíc je příplatek deset tisíc. Za automat třináct.

Fotogalerie

O nástupci není rozhodnuto

Nejzásadnější otázka posledních týdnů, která se citiga týká, zní, zda dostane nástupce. Manažer značky Petr Šolc pro australský magazín Motoring prohlásil, že citigo zůstane v této podobě na trhu do roku 2019 nebo 2020 a pravděpodobně nedostane zástupce. Podle informací iDNES.cz od manažera koncernu VW, který nechce být jmenován, není o nástupci zatím rozhodnuto: „Intenzivně se o tom nyní diskutuje, ale rozhodnuto to není.“

Koncern Volkswagen a tedy i Škoda Auto nyní přeskupuje síly a startuje velkou ofenzívu v kategorii SUV, potřebuje tedy uvolnit výrobní a vývojové kapacity a především přehodnotit, do kterých modelů bude investovat. A na malém autě nejnižší kategorie vydělávají automobilky obecně velmi málo. Naopak za módní frajerská SUV a crossovery jsou zákazníci ochotni hodně připlatit, i když mají tato auta často konvenční techniku.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.