Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

  11:00aktualizováno  11:00
Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče, nárazníky, mlhové světlomety a zadní svítilny. Úpravy jsou ovšem jen mírné. Pod kapotou zůstávají atmosferické litrové tříválce.

Citigo dostává do ceníku novou barvu, jmenuje se zelená kiwi. | foto: Škoda Auto

Malá škodovka, vyráběná v bratislavské továrně koncernu VW, zůstává v nabídce ve tří a pětidveřovém provedení. Faceliftovaná podoba bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě začátkem března.

Díky novým nárazníkům narostlo Citigo o 34 mm do délky na 3 597 mm, ostatní míry (včetně 251lirového kufru) zůstaly zachovány. Příď designéři lehce přemodelovali. Nové jsou kapota, maska chladiče, nárazník a pozměněná mlhová světla.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

Škoda Citigo: modré provedení ukazuje podobu před facliftem

„Přední světlomety jsou vybavené LED světlem pro denní svícení a mlhová světla mohou být volitelně vybavená Corner funkcí, s jejíž pomocí si vůz na křižovatkách osvítí prostor, do kterého řidič míří. Při rychlostech do 40 km/h při odbočování automaticky zapne pravé, nebo levé mlhové světlo,“ popisuje Štěpán Řehák ze Škody Auto.

Škoda Citigo

Záď ve vyšších výbavách vylepšují zatmavené skupinové svítilny. Pro nejvyšší výbavu Style bude možné pořídit střechu a kryty zpětných zrcátek v bílé nebo černé barvě.

Úprav se dočkal také interiér: „Sdružený přístrojový panel s tachometrem, otáčkoměrem a ukazatelem stavu paliva má nový design a je k dispozici ve dvou různých verzích,“ popisuje Řehák.

Pod kapotou zůstává vše při starém. Citigo tedy nedostalo po vzoru svého dvojčete Volkswagenu UP! (třetím identickým modelem je Seat Mii) přeplňovaný litrový benzinový tříválec TSI s výkonem 90 koní a chystá se i 115koňové GTI.

Fotogalerie

Nejmenší škodovka zůstává u provedení motoru bez turba. Agregát 1,0 MPI je k mání ve třech verzích.

Základní provedení má výkon 44 kW (60 k), výkonnější verze má o 15 koní (11 KW) více. Maximum točivého momentu je v obou případech 95 Nm. Třetí verze nese označení 1,0 G-TEC. Tříválec upravený pro bivalentní pohon má výkon 50 kW (68 k) a 90 Nm a jezdí kromě benzinu také na zemní plyn (test čtěte zde).

„Inovovaný model Citigo bude v České republice možno objednávat v průběhu měsíce dubna, první vozy dorazí k zákazníkům počátkem června 2017,“ uzavírá Štěpán Řehák.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Vánoční stromek vezte špičkou dozadu, dárky pořádně připevněte

Tak takto ne. I na krátkou vzálenost musíte vánoční stromek k příčníkům auta...

Radostná cesta domů s vánočním stromečkem na střeše auta se může v okamžiku stát noční můrou. Crash test pojišťovny...

Najdete na iDNES.cz