Nové Fabie vyjedou v srpnu s výbavou navíc, klimatizace bude v základu

  12:05aktualizováno  12:05
Omlazená Škoda Fabia bude v Česku startovat na 259 900 korunách. To je víc než dosud, základní provedení pro tuzemský trh má ovšem také bohatší výbavu. V konečném počítání vyjde levněji, zjistila analýza internetového obchodního domu s novými i ojetými vozy Automodul.cz.

Fabii si aktuálně zákazníci neobjednají, musí vybírat z nabídky již vyrobených aut, které má značka na skladu. Vše se nyní připravuje na náběh výroby modernizovaného provedení. Škoda Fabia dostala při faceliftu pozměněnou příď s novými čelními světly, nové asistenční systémy, nový infotainment a více praktických vychytávek.

„Poprvé jsou v modelové řadě Fabia použity diodové přední světlomety i zadní skupinové svítilny. Nová je také nabídka kol z lehkých slitin, která bude pro hatchback poprvé obsahovat i na přání dodávaná kola s průměrem 18 palců. Uvnitř byl upraven design přístrojového štítu, změněn je vzhled dekoračních prvků na přístrojové desce a nové jsou i dvoubarevné vzory potahových látek čalounění sedadel,“ vypočítává z dalších změn pro iDNES.cz mluvčí českého zastoupení značky Vítek Pelc. Vše o faceliftu Škody Fabie čtěte zde

Doporučené ceny Škody Fabie modelovému roku 2019 pro český trh začínají v případě hatchbacku na částce 259 900 Kč uvedl magazín Autorevue.cz

Fabia v provedení s atmosferickým tříválcem 1.0 MPI o výkonu 44 kW dostane podle informací iDNES.cz do základní výbavy Active oproti dosavadnímu provedení navíc manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vnějších zpětných zrcátek, rádio Blues, palubní počítač, světelný asistent a další položky.

Fotogalerie

Má jít o prvky výbavy v celkové hodnotě více než 30 tisíc korun. Podle Tomáše Kučery z Automodul.cz bude tedy nová fabia výhodnější než doposud. Rozdíl mezi současnou a novou cenou za základní Fabii Active totiž při srovnání ceníků činí 16 tisíc korun.

Kučera ještě připomíná aktuální akční nabídku Škody na předfaceliftové provedení Fabia Trumf, který za třítisícový příplatek nabídne klimatizaci, rádio a další prvky výbavy v ceně 32 tisíc korun. „Jde ovšem o skladové vozy, u kterých zákazník nemá možnost volit výbavu nebo barvu laku,“ dodává.

Do prostředního stupně výbavy Ambition přibudou fabiím po faceliftu mimo jiné litá kola nebo infotainment Swing v celkové hodnotě 31 500 Kč. „Cenový rozdíl ‚stará‘ vs. ‚nová‘ bude 20 tisíc korun u základního provedení s motorem 1,0 MPI s 55 kW,“ říká Tomáš Kučera a všímá si, že slabší verze atmosferického litru z vyšších výbavových stupňů v Česku vypadne.

Nejvyšší výbava Fabia Style, dostane navíc tempomat, multifunkční volant, full LED přední světlomety, LED zadní světlomety a další prvky celkem za 41 500 Kč (nárůst ceníkové ceny je 17 tisíc).

„Malé vozy dnes dostávají stejné komfortní prvky výbavy jako větší modely. Je to dané poptávkou a také tím, že moderní technologie postupem času zlevňují s tím, jak se dostávají do stále většího množství aut. Například LED přední světla byla ještě před několika lety výsadou těch nejdražších modelů nejvyšších tříd. Dnes je dostávají běžně i masově prodávané vozy nižší střední třídy jako je třeba Opel Astra a nově je dostává s faceliftem právě i Fabia, která je ještě o kategorii níž,“ vysvětluje Tomáš Kučera z Automodul.cz.

Zajímavostí nového ceníku, jehož představení Škoda plánuje na srpen letošního roku, bude také zlevnění příplatku za automatickou převodovku DSG, nově má být za 30 tisíc korun. „To je o 6 tisíc korun méně než doposud,“ komentuje Kučera. Podle Autorevue.cz má lehce vzrůst příplatek za kombiverzi z aktuálních deseti na 14 tisíc korun.

Fabii aktuálně neobjednáte

Ceník obnovené Fabie zveřejní Škoda během léta. Aktuálně nejde objednat auto do výroby, na českých webových stránkách značky je ke stažení ceník, ale v konfigurátoru není. Již není možné objednávat vozidla do výroby před náběhem modernizované verze, píše se na internetových stránkách Škody. K mání jsou tedy jen již vyrobené skladové vozy.

„První vozy dorazí k zákazníkům v České republice na přelomu srpna a září 2018,“ říká pro iDNES.cz Vítek Pelc.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Najdete na iDNES.cz