Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: Škoda představí Kodiaq RS, bude mít 240koňové BiTDI

  16:20aktualizováno  16:20
Škoda Kodiaq ani ve své aktuálně nejsilnější verzi s motorem 2.0 TDI s výkonem 140 kW není zrovna trhačem asfaltu. Napraví to verze RS, jejíž uvedení potvrdil člen představenstva značky zodpovědný za vývoj Christian Strube pro britský magazín Evo.

První jízdy se Škodou Kodiaq | foto: René FlugerČTK

Kodiaq RS dostane pod kapotu dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel s výkonem 240 koní (176 kW) a 500 newtonmetry točivého momentu, spojený by měl být s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Motor známý z Passatu BiTDI dostává například i nový Volkswagen Tiguan. Ten dokáže s tímto motorem pod kapotou pokořit stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy.

Fotogalerie

Škoda zahájila předprodej Kodiaqa v říjnu loňského roku, první vozy dorazí k zákazníkům v únoru. Ještě před verzí RS by měla dorazil luxusně laděná verze Laurin&Klement. V Číně se Kodiaq představí také ve verzi kupé. Berhnard Maier, předseda představenstva Škody pro iDNES.cz zopakoval, že uvedení této karosářské verze v Evropě je stále ve fázi vyhodnocování. Kromě dostatečného prodejního potenciálu by musela Škoda také vyřešit problém s výrobními kapacitami.

Kodiaq pro Evropu se vyrábí v Kvasinách, jejichž kapacita je vyčerpaná, podobně jako v ostatních fabrikách Škody. Značka také chystá Kodiaq ve verzi plug-in hybrid (baterie bude možné dobíjet ze zásuvky). Maier prozradil, že nyní automobilka zvažuje také uvedení této verze na čínský trh. První hybridní škodovkou bude ovšem v roce 2019 Superb, který je podle Maiera stále vlajkovou lodí značky.

Podle Christiana Strubeho se stále ještě diskutuje o Superbu RS. Podle informací iDNES.cz Škoda průzkumem trhu zjistila, že není jisté, zda by Superb RS našel dostatek zákazníků a projekt byl výdělečný. Strube pak vyloučil představení Škody Citigo RS, a to i přesto, že dvojče modelu Volkswagen UP! v tomto roce verzi GTI dostane. Strube uvedl, že o verzích RS u modelů menších než Octavia značka neuvažuje, nebylo by to rentabilní.

Strube vysvětlil, že modely RS budou mít u masových značek, jako je Škoda, v budoucnu kvůli zpřísňujícím se emisním limitům ztíženou pozici. Aby výkonné modely byly i dostatečně úsporné, bude možná Škoda nucena upustit od benzinových verzí RS ve prospěch dieselů nebo hybridů.





Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.