Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utajené koně navíc. Posílenou Octavii RS pozná jen znalec

  17:01aktualizováno  17:01
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ve stínu nového Superbu se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra Škody Octavie RS 230. Nejdůležitější vylepšení oproti standardnímu benzinovému provedení jsou schovaná v útrobách. Z vnějšku pozná „dvěstětřicítku“ jen opravdový znalec.

Octavia RS 230 má jako první škodovka v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností pro ostřejší průjezdy zatáčkou (více o něm čtěte zde). Zbyněk Straškraba ze Škody Auto pro iDNES.cz upřesňuje, že samosvorný diferenciál zůstane vyhrazen jen pro benzinové provedení Octavie RS, verze s turbodieselem ho nedostane. „Možná někdy v budoucnu se to nedá vyloučit, ale zatím se to neplánuje,“ říká Straškraba.

FOTOGALERIE

Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230

Označení 230 vyjadřuje počet koňských sil dvoulitrového benziňáku. Oproti základnímu RS přibylo pod kapotu 7 kW neboli 10 koní. U nejsilnějšího RS historie má tedy motor nově 169 kW = 230 koní. Sama Škoda v tomto případě hovoří o „tovární úpravě“. S manuální šestistupňovou převodovkou (šestistupňové dvouspojkové DSG bude za příplatek) se Octavia RS 230 rozjede z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Je tak nejrychlejší sériově vyráběnou octavií všech dob.

Na pohled je velmi těžké odlišit vylepšenou verzi, od standardní Octavie RS. Nejvýraznějším poznávacím znakem je barva kol. RS 230 dostává devatenáctipalcové ráfky s designem pojmenovaným Extreme, stejné jdou dokoupit i na standardní provedení. Rozdíl je v lakování: u základního RS mají antracitovou barvu, 230 je bude mít černé.

Černá barva nahradila tmavě šedou (antracitovou) také v logu VRS, které označuje model. U 230 je logo také o něco větší než u běžného provedení. U Liftbackového provedení, pro které si zákazník přiobjedná střešní okno, bude „dvěstětřicítka“ identifikovatelná podle černě lakovaného zbytku střechy a černého spojleru na víku kufru.

„Uvnitř má RS 230 na předních sedadlech logo VRS vyšité namísto vyraženého a k tomu červené prošití sedaček, čalounění hlavice řadicí páky, volantu a ruční brzdy,“ vypočítává Zbyněk Straškraba. „Prodej odstartuje v červnu, cena ještě není stanovena,“ uzavírá.



Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Další z rubriky

V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Jízda v Indii: kráva má přednost, v busu je bezpečnější sedět na střeše

Doprava pro otrlé: kromě běžných dopravních prostředků musíte v Indii počítat i...

Na světě je spousta míst, kde je doprava zcela chaotická, jízdní pruhy neznamenají vůbec nic a červené si nikdo...

VIDEO: Terénní monstra řádí v terénu

Offroad Trial

Drsná, ale krásná Valča na úpatí Malé Fatry se na přelomu června a července stala dějištěm dalšího ze závodů MČR v...

Najdete na iDNES.cz