Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utajené koně navíc. Posílenou Octavii RS pozná jen znalec

  17:01aktualizováno  17:01
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ve stínu nového Superbu se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra Škody Octavie RS 230. Nejdůležitější vylepšení oproti standardnímu benzinovému provedení jsou schovaná v útrobách. Z vnějšku pozná „dvěstětřicítku“ jen opravdový znalec.

Octavia RS 230 má jako první škodovka v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností pro ostřejší průjezdy zatáčkou (více o něm čtěte zde). Zbyněk Straškraba ze Škody Auto pro iDNES.cz upřesňuje, že samosvorný diferenciál zůstane vyhrazen jen pro benzinové provedení Octavie RS, verze s turbodieselem ho nedostane. „Možná někdy v budoucnu se to nedá vyloučit, ale zatím se to neplánuje,“ říká Straškraba.

FOTOGALERIE

Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230

Označení 230 vyjadřuje počet koňských sil dvoulitrového benziňáku. Oproti základnímu RS přibylo pod kapotu 7 kW neboli 10 koní. U nejsilnějšího RS historie má tedy motor nově 169 kW = 230 koní. Sama Škoda v tomto případě hovoří o „tovární úpravě“. S manuální šestistupňovou převodovkou (šestistupňové dvouspojkové DSG bude za příplatek) se Octavia RS 230 rozjede z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Je tak nejrychlejší sériově vyráběnou octavií všech dob.

Na pohled je velmi těžké odlišit vylepšenou verzi, od standardní Octavie RS. Nejvýraznějším poznávacím znakem je barva kol. RS 230 dostává devatenáctipalcové ráfky s designem pojmenovaným Extreme, stejné jdou dokoupit i na standardní provedení. Rozdíl je v lakování: u základního RS mají antracitovou barvu, 230 je bude mít černé.

Černá barva nahradila tmavě šedou (antracitovou) také v logu VRS, které označuje model. U 230 je logo také o něco větší než u běžného provedení. U Liftbackového provedení, pro které si zákazník přiobjedná střešní okno, bude „dvěstětřicítka“ identifikovatelná podle černě lakovaného zbytku střechy a černého spojleru na víku kufru.

„Uvnitř má RS 230 na předních sedadlech logo VRS vyšité namísto vyraženého a k tomu červené prošití sedaček, čalounění hlavice řadicí páky, volantu a ruční brzdy,“ vypočítává Zbyněk Straškraba. „Prodej odstartuje v červnu, cena ještě není stanovena,“ uzavírá.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.