Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Utajené koně navíc. Posílenou Octavii RS pozná jen znalec

  17:01aktualizováno  17:01
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Ve stínu nového Superbu se na autosalonu v Ženevě odehrává premiéra Škody Octavie RS 230. Nejdůležitější vylepšení oproti standardnímu benzinovému provedení jsou schovaná v útrobách. Z vnějšku pozná „dvěstětřicítku“ jen opravdový znalec.

Octavia RS 230 má jako první škodovka v sériové výbavě diferenciál s elektrohydraulicky řízenou svorností pro ostřejší průjezdy zatáčkou (více o něm čtěte zde). Zbyněk Straškraba ze Škody Auto pro iDNES.cz upřesňuje, že samosvorný diferenciál zůstane vyhrazen jen pro benzinové provedení Octavie RS, verze s turbodieselem ho nedostane. „Možná někdy v budoucnu se to nedá vyloučit, ale zatím se to neplánuje,“ říká Straškraba.

FOTOGALERIE

Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230
Škoda Octavia RS 230

Označení 230 vyjadřuje počet koňských sil dvoulitrového benziňáku. Oproti základnímu RS přibylo pod kapotu 7 kW neboli 10 koní. U nejsilnějšího RS historie má tedy motor nově 169 kW = 230 koní. Sama Škoda v tomto případě hovoří o „tovární úpravě“. S manuální šestistupňovou převodovkou (šestistupňové dvouspojkové DSG bude za příplatek) se Octavia RS 230 rozjede z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, maximální rychlost je 250 km/h. Je tak nejrychlejší sériově vyráběnou octavií všech dob.

Na pohled je velmi těžké odlišit vylepšenou verzi, od standardní Octavie RS. Nejvýraznějším poznávacím znakem je barva kol. RS 230 dostává devatenáctipalcové ráfky s designem pojmenovaným Extreme, stejné jdou dokoupit i na standardní provedení. Rozdíl je v lakování: u základního RS mají antracitovou barvu, 230 je bude mít černé.

Černá barva nahradila tmavě šedou (antracitovou) také v logu VRS, které označuje model. U 230 je logo také o něco větší než u běžného provedení. U Liftbackového provedení, pro které si zákazník přiobjedná střešní okno, bude „dvěstětřicítka“ identifikovatelná podle černě lakovaného zbytku střechy a černého spojleru na víku kufru.

„Uvnitř má RS 230 na předních sedadlech logo VRS vyšité namísto vyraženého a k tomu červené prošití sedaček, čalounění hlavice řadicí páky, volantu a ruční brzdy,“ vypočítává Zbyněk Straškraba. „Prodej odstartuje v červnu, cena ještě není stanovena,“ uzavírá.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.