Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

  12:11aktualizováno  12:11
Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu „leze do zelí“ stejně omotorované Octavii RS, dostává nové prvky výbavy.

Škoda Octavia Scout s novou tváří | foto: Škoda Auto

Po liftbacku, kombi a nejrychlejší variantě octavie, provedení RS, se představuje i oblíbená verze Scout. Kromě nové přídě s dvěma páry světel (může mít i Full-LED) navazujících na rozšířenou masku má jinak profilovanou kapotu, modifikované mlhovky a upravenou grafiku koncových světel.

Motory pro Octavii Scout

  • 1,8 TSI: 132 kW (180 k), maximální rychlost 216 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s
  • 2,0 TDI: 110 kW (150 k), maximální rychlost 207 km/h, 0 – 100 km/h za 9,1 s
  • 2,0 TDI: 135 kW (184 k), maximální rychlost 219 km/h, 0 – 100 km/h za 7,8 s

Modernizovaná verze bude v nabídce se třemi motory a vždy pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou Haldex. Zajímavé je srovnání s verzí RS se stejným pohonem (184 koní, 4x4, DSG): sportovní RS ve verzi 4x4 s má o dost vyšší maximální rychlost než scout (232 versus 219 km/h), zrychlení je ovšem plně srovnatelné (RS 7,7 s, Scout 7,8 sekundy).

Scout má oproti standardnímu kombíku o tři centimetry zvýšený podvozek a další doplňky, díky kterým se může odvážit mimo silnici. „Součástí sériové výbavy je také paket pro špatné cesty s plastovým zakrytováním částí podlahy včetně, brzdového a palivového vedení pod vozem,“ uvádí Zbyněk Straškraba ze Škody Auto. „Součástí sériové výbav je elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, která zaručuje stabilní rozjezd na nezpevněném povrchu a je aktivní na přední i zadní nápravě.“

Fotogalerie

Pro sjíždění svahů na nezpevněném povrchu má scout funkci Offroad, která bez zásahu řidiče udržuje konstantní rychlost a s pomocí samočinných zásahů brzdového systému pomáhá bezpečnému sjíždění svahů. Oproti obyčejnému provedení má scout větší nájezdové úhly – 16,6 stupňů vzadu a 14,5 stupňů vpředu.

Novinkou v interiéru je kromě nového infotainmentu a asistenčních systémů vyhřívaný volant a sedadla se speciální potahovou látkou, která zvyšuje prodyšnost.




Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Italský macho Urus v plné parádě. SSUV Lamborghini nemá konkurenci

Lamborghini Urus

Že bude z úplně nového lamborghini testosteron doslova odkapávat, čekali všichni. Realita je nakonec ještě šťavnatější....

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...



Najdete na iDNES.cz