Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na Klausovy hradní superby. Nový Škoda testuje v Číně

  18:16aktualizováno  18:16
Václav Klaus v prezidentské funkci raději usedal do limuzíny audi, superb podle něj drncá. Ale škodovkou se vozit nechal také. Hradní superby jsou ode dneška v nabídce velkého pražského autobazaru. Prohlédněte si je na videu.

Černé limuzíny, které sloužily hradní kanceláři, jezdily podle Davida Šebka ze Správy Pražského hradu v reprezentačních kolonách, při státních akcích nebo nástupních audiencích.

Může se hodit

"Při vyklízení a čištění aut před zařazením do nabídky jsme našli balíček podpisových fotek bývalého prezidenta Václava Klause," prozradil pro iDNES.cz Filip Kučera, marketingový manažer Auto ESA.

Čtveřici superbů, které Hrad převzal v roce 2008, koupil autobazar za necelý milion bez DPH (více zde). Klausův nástupce Miloš Zeman se vozí v novém (faceliftovaném) provedení superbu od nástupu do funkce.

Škoda Superb dorazí příští rok v nové generaci. Z nabídky určitě vypadne provedení s šestiválcovým motorem. Právě benzinový agregát 3,6 VR6 je velkým lákadlem dosluhujícího superbu. V době snižování objemů motorů a dohánění výkonů přeplňováním je atmosferický šestiválec v této třídě unikátem. Škoda původně očekávala, že podíl šestiválcového provedení na prodejích bude oscilovat kolem čtyř procent, ale na českém trhu se jich stabilně prodává násobně více. Jak takový superb jezdí, čtěte zde.

Nový se testuje v Číně

Špionážní snímky nové generace superbu uveřejnil server Car News China. Podle informátora iDNES.cz jsou základní tvary vozu opravdu velmi blízké finálnímu provedení, které se bude vyrábět kromě východočeských Kvasin také v Šanghaji. I proto Škoda testuje při vývoji lokální specifikaci modelu přímo na čínských silnicích. Čínský trh je totiž pro mladoboleslavskou značku z hlediska objemu prodejů největším na světě.

Konkurenti superbu

Superb je úspěšný model značky Škoda, a to nejen na domácím trhu. Má to o to těžší, že bojuje se zavedenými značkami a modely.

Tento segment trhu (střední třída), ve kterém se většina aut prodává do firemních flotil, za poslední roky ovládly německé automobilky.

K nejoblíbenějším patří Volkswagen Passat, který je technicky spřízněný se superbem. Opakovaně se dokonce objevují spekulace, že managementu Volkswagenu není přímý silný konkurent v podobě superbu po chuti.

Dalším silným hráčem byl Ford Mondeo, který ovšem ve stávající podobě už silně zastarává a automobilka otálí s uvedením nástupce. Jeho podoba je přitom známá už dva roky. Nové mondeo má dorazit letos na podzim.

Třetím významným modelem je Opel Insignia.

Do této kategorie se navíc tlačí i prémiové značky BMW, Mercedes, Audi a Volvo s modely (Audi A4, BMW 3, Mercedes C), které se cenově nijak výrazně neliší.

Italské značky toto pole vyklidily a francouzské slaví občasné úspěchy. Renault Laguna je daleko za očekáváními a Peugeot 508 s Citroënem C5 jen z povzdálí vzpomínají na slavná léta velkých modelů francouzských značek.

V Evropě nabízejí modely střední třídy se střídavými úspěchy také automobilky z Asie. Toyota Avensis a Mazda 6 mají přes vysokou úroveň velmi ztíženou pozici kvůli malé oblibě ve firemních flotilách. Korejské vozy Kia Optima a Hyundai i40 v tomto segmentu spíše jen paběrkují. Pro tyto automobilky je však nejdůležitější severoamerický trh.

Vzhled superbu má vycházet z konceptu VisionC, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Technika nového modelu je zcela nová. Základem je modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, na které stojí i Škoda Octavia. Superb tak dostane také nové motory a nové prvky výbavy. Na co se v nové Škodě Superb těšit, naznačuje jeho příbuzný a konkurent Volkswagen Passat, který právě vstoupil v novém provedení do prodeje (více zde).





Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.