Škodováčtí odboráři mají strach z přesunu výroby Superbu do Německa

  15:55aktualizováno  15:55
Mluvčí koncernu Volkswagen Marc Langendorf odmítl, že na páteční schůzce koncernových značek ve Wolfsburgu se bude rozhodovat o přesunech části výroby Škody z České republiky do zahraničí. Prohlásil, že půjde pouze o interní jednání, na jehož programu nic takového není.

Škoda Superb GreenLine | foto: Škoda

„Je to interní schůzka velkoobjemových značek,“ uvedl Langendorf. „To zítra (v pátek) vůbec nebude téma,“ řekl pak o diskusích o možném přesunu části výroby Škody do zahraničí.

Očekávání, že se o přesunu výroby jednat bude, vyjádřili v týdnu odboráři české automobilky. „Dojde k napínavým okamžikům při přerozdělování, kde existuje obava ze ztráty modelu Superb ve prospěch závodu Emden. Otázkou je, k jakému vyrovnání dojde mezi Škoda Auto a značkou Seat u vozu Seat Ateca,“ píše týdeník Škodovácký odborář.

„Napínavá bude i situace přidělování komponent a jejich jednotlivých dílů. Bude velmi těžké vyvážit solidaritu a potřeby vytížení jednotlivých lokalit,“ podotkli také odboráři k jednání, jehož se zúčastní jejich předák Jaroslav Povšík.

Škoda nestíhá vyrábět

ČTĚTE TAKÉ

Škoda by volné výrobní kapacity mohla hledat i mimo koncern Volkswagen - čtěte více

O dočasném přesunu části výroby Škody německý koncern rozhodl už letos v dubnu. Koncem letošního roku by tak v Osnabrücku na severozápadě Německa mělo začít montování a lakování sportovně-užitkového modelu Škoda Karoq.

Automobilka Škoda se za téměř 30 let, kdy je součástí Volkswagenu, stala jedním z hlavních zdrojů zisku celé automobilové skupiny. V provozní marži, tedy podílu provozního zisku na tržbách, překonala dokonce luxusní značku Audi, a to díky levnější pracovní síle a modulárním platformám Volkswagenu, které snižují náklady.

Příznivá hodnocení vozů Škoda a ziskovost divize také způsobují napětí ve skupině, protože značka VW naopak bojuje s vysokými náklady kvůli skandálu s emisemi naftových motorů.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Najdete na iDNES.cz