Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

aktualizováno 
Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové skupiny, určené hlavně pro Čínu a Indii, což jsou nejrychleji rostoucí automobilové trhy. Ten čínský je pak v objemu prodejů už dnes s přehledem největší.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Škoda

V Indii chce podle informací listu Handelsblatt Volkswagen nabízet vůz vyvinutý českou divizí Škoda Auto za 5 000 eur (téměř 129 tisíc korun), pro Čínu jsou v plánu dva modely SUV v ceně od 8 000 do 10 000 eur vyrobené ve spolupráci s čínským partnerem FAW. Mluvčí koncernu nechtěl tyto plány komentovat, uvedla agentura DPA.

Škoda hledá klíč k Indii

ANALÝZA

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Čtěte více zde

Předseda představenstva automobilky Škoda Bernhard Maier německému listu Handelsblatt řekl, že rozhodnutí o plánech pro indické levné auto se blíží. „Uskutečnily se první rozhovory s našimi dodavateli a v krátké době přijmeme rozhodnutí na základě výsledků naší analýzy,“ uvedl Maier. V dalším kroku by se modely mohly prodávat i v jiných regionech. Škoda by tak mohla vyrábět 400 až 500 tisíc levných vozů ročně.

Maier letos v září na autosalonu ve Frankfurtu prozradil, že Škoda v současnosti pro celý koncern VW analyzuje možnosti vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je právě Indie. I po ukončení jednání o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt dál běží a do poloviny příštího roku by mělo být rozhodnuto o jeho pokračování na základě ekonomické analýzy.

Šéf čínských aktivit Volkswagenu Jochem Heizmann už loni řekl, že Volkswagen pracuje v Číně pod tlakem na levném autě. V tomto cenovém segmentu zatím nebyl Volkswagen zastoupen. Nové modely se mají nabízet pod novou značkou. Se vstupem do tříd nejlevnějších aut pro trhy s velkým prodejním potenciálem by se mohly prodeje celé německé skupiny skokově zvýšit, optimistické odhady mluví o nárůstu o jeden až dva miliony aut ročně více. To by koncern Volkswagen s přehledem vyneslo na první místo největší automobilky světa, o které se dnes přetahuje s Toyotou. V roce 2016 Volkswagen vyrobil 10,3 milionu aut.

V srpnu se rozpadla spolupráce mezi Škodou a indickou automobilkou Tata. Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické výhody ze spolupráce. Škoda už v Indii vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

Autoři: ,


Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Volkswagen pracuje na splnění emisních regulí, vyrobená auta zatím uloží

Parkoviště s vyrobenými vozy u továrny TPCA u Kolína

Téměř dostavěné letiště Willyho Brandta, které se nakonec možná bude muset zbořit a stavět znovu, teď našlo dočasné...

Další z rubriky

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho...

Fiat to doma nemá lehké. Vztek kvůli Ronaldovi a tečka za Puntem

Fiat Punto

Fanoušci Juventusu Turín jsou teď uprostřed oslav, do jejich milovaného klubu přestupuje zbožštěný Cristiano Ronaldo....

VIDEO: Terénní monstra řádí v terénu

Offroad Trial

Drsná, ale krásná Valča na úpatí Malé Fatry se na přelomu června a července stala dějištěm dalšího ze závodů MČR v...

Najdete na iDNES.cz