Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Se Škodou Yeti je konec, ve skladech je 600 aut

  11:36aktualizováno  11:36
Po osmi letech končí objednávaní Škody Yeti. V uplynulém týdnu se naplnily výrobní kvóty linky v Kvasinách na Rychnovsku, v následujících obchodníci vyprodají zbývající výrobní sloty na yetiho v Rusku. Od roku 2009 Škoda prodala na celém světě přes 630 tisíc kusů svého prvního SUV. Yeti dostane v blízké době nástupce jménem Karoq.

Škoda Yeti Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Škoda je specialistou na modely, o které je do posledních chvil obrovský zájem. Velkou poptávku přesahující výrobní kapacity na poslední chvíli před ukončením výroby zaznamenala u Škody Octavie první generace, nekonvenčního MPV Roomster a nyní i u Yetiho.

„Věděli jsme, že konec yetiho přijde, takže jsme si na letošní rok stanovili tomu odpovídající kvóty prodejů, stejně jsme nakonec prodali dvojnásobek. To bylo hlavně v prvních měsících roku, dnes už je situace stabilizovaná,“ říká Radek Donner, šéf prodeje pražského dealerství NH Car.

Auta se objednávají do výroby s několikaměsíčním předstihem. Automobilka ovšem potřebuje přestavět linku v Kvasinách na výrobu nástupce Yetiho, modelu Karoq. Výroba tam tedy bude ukončena v nejbližších týdnech. „Karoq se má začít vyrábět ve třicátém týdnu, tedy na přelomu července a srpna,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto.

Škoda ještě vyrábí yetiho v ruském Nižném Novgorodu v závodě automobilky GAZ. Tam poběží výroba déle, před několika dny Škoda oficiálně říkala, že o konci výroby ještě není rozhodnuto. Podle Pelce už je nyní jasné, že v Rusku ukončí výrobu modelu ve specifikaci pro evropské trhy ve 34. nebo 35. týdnu, to jsou poslední dva týdny srpna. Vozy, které se mají tou dobou vyrábět, se doprodají v následujících dnech.

Pak už bude možné koupit pouze skladové vozy, momentálně jich je podle Pelce u obchodníků nebo na skladech asi 600.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Taxi dělá sexy těla

Sexy kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018

Kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018 je tu a zas je to pokoukání. Konkurence kalendáře Pirelli s umělohmotnými...

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.