Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Se Škodou Yeti je konec, ve skladech je 600 aut

  11:36aktualizováno  11:36
Po osmi letech končí objednávaní Škody Yeti. V uplynulém týdnu se naplnily výrobní kvóty linky v Kvasinách na Rychnovsku, v následujících obchodníci vyprodají zbývající výrobní sloty na yetiho v Rusku. Od roku 2009 Škoda prodala na celém světě přes 630 tisíc kusů svého prvního SUV. Yeti dostane v blízké době nástupce jménem Karoq.

Škoda Yeti Monte Carlo | foto: Škoda Auto

Škoda je specialistou na modely, o které je do posledních chvil obrovský zájem. Velkou poptávku přesahující výrobní kapacity na poslední chvíli před ukončením výroby zaznamenala u Škody Octavie první generace, nekonvenčního MPV Roomster a nyní i u Yetiho.

„Věděli jsme, že konec yetiho přijde, takže jsme si na letošní rok stanovili tomu odpovídající kvóty prodejů, stejně jsme nakonec prodali dvojnásobek. To bylo hlavně v prvních měsících roku, dnes už je situace stabilizovaná,“ říká Radek Donner, šéf prodeje pražského dealerství NH Car.

Auta se objednávají do výroby s několikaměsíčním předstihem. Automobilka ovšem potřebuje přestavět linku v Kvasinách na výrobu nástupce Yetiho, modelu Karoq. Výroba tam tedy bude ukončena v nejbližších týdnech. „Karoq se má začít vyrábět ve třicátém týdnu, tedy na přelomu července a srpna,“ uvádí pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto.

Škoda ještě vyrábí yetiho v ruském Nižném Novgorodu v závodě automobilky GAZ. Tam poběží výroba déle, před několika dny Škoda oficiálně říkala, že o konci výroby ještě není rozhodnuto. Podle Pelce už je nyní jasné, že v Rusku ukončí výrobu modelu ve specifikaci pro evropské trhy ve 34. nebo 35. týdnu, to jsou poslední dva týdny srpna. Vozy, které se mají tou dobou vyrábět, se doprodají v následujících dnech.

Pak už bude možné koupit pouze skladové vozy, momentálně jich je podle Pelce u obchodníků nebo na skladech asi 600.



Nejčtenější



Další z rubriky

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho...

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

Ilustrační snímek

Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se...

V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Najdete na iDNES.cz