Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slovenští policisté mají neprůstřelnou Fabii RS

  13:05aktualizováno  13:05
Slovenská policie dostala na testování nový speciál. Zeleno-bílá Škoda Fabia RS má na střeše tradiční maják, uvnitř speciální "nádobíčko" na chytání příliš rychlých šoférů. Na první pohled vypadá jako běžné policejní auto, ale hlídkující policisty chrání před případnými střelami.

Neprůstřelná Škoda Fabia RS pro slovenskou policii | foto: Škoda

Na slovenské dovolené potkáte neprůstřelnou fabii v okolí Pezinku, kde ji budou příští čtvrtek testovat. Policie se pak rozhodne, zda neprůstřelné fabie povolá do služby.

"Chceme ji testovat v rámci výkonu služby na silnicích I. a II. třídy, ale i na čtyřproudové silnici spojující Pezinok a Bratislavu, popřípadě v rámci dopravních akcí i na jiných úsecích v rámci bratislavského kraje," řekl slovenskému serveru SME.sk policejní viceprezident Ľubomír Ábel.

Řidič a spolujezdec mají kolem sebe štít z neprůstřelného materiálu. Kolem předních sedadel je ohrádka vyplněná materiálem používaným v neprůstřelných vestách. Neprůstřelné panely jsou ve dveřích, palubní desce, mezi předními sedadly a na příčce mezi motorem a kabinou. Zesílený je také prostřední B sloupek.

Celá balistická ochrana (balistická třída odolnosti IIIA, ČSN 39 5360) váží jen 33 kilogramů, takže negativně neovlivňuje vlastnosti vozu. Kromě posádky jsou takto chráněny nejdůležitější provozní části vozu jako akumulátor, motor, řidicí jednotka nebo hlavní kabelový svazek. Ochranu je možno dodatečně rozšířit o ochranu předních (A) sloupků a neprůstřelná skla.

Rychlost řidičů měří moderním radarem. "Je to nový typ radaru s deskovou anténou. Je zabudovaný do vozidla tak, že zvenku není vidět," popsal Miroslav Račák, zástupce Škody Auto. Speciální radar prý není zachytitelný antiradarem.

Radar je doplněný o fotoaparát s výkonným bleskem, díky němuž může fotit i v noci až dva snímky za sekundu. Blesk má být červený, aby neoslňoval ostatní řidiče.

Radar má speciální funkci, která při vyfocení dvou aut na víceproudé silnici jednoznačně určí auto, jehož rychlost zaznamenal.

Dvě baterie napájející složitou techniku a další komponenty zabírají prostor pro rezervu pod podlahou kufru fabie.

Policejní Fabii RS pohání kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSi s výkonem 180 koní (132 kW), kombinovaný se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Fabia RS v testu

Nejrychlejší fabia se prodává i jako kombík – vice čtěte zde.

Oproti sériovému provedení má točivý moment zvýšený na 280 Nm (standardně 250). Díky tomu má policejní speciál rychlejší sprint z nuly na stovku o tři desetiny sekundy (nově 7,3 s). Maximálka 224 km/h zůstala na stejné hodnotě.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.