Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smečka zuřivých opelů má nového vůdce: Insignia OPC se představuje

aktualizováno 
Zkratka OPC představuje v jazyce Opelu vždycky nějakou čertovinu. Tým modelů automobilky z Rüsselheimu doplní za pár týdnů na autosalonu v Barceloně Insignia OPC. A pozor, není "OPCčkovsky" modrá. První vozy budou u dealerů už letos na podzim.

Právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center) přijíždí sněhobílá insignia. "Osobně jsem se podílel na vývoji modelu Insignia OPC a skvěle jsem si užil především program testování na nejnáročnějším okruhu světa – na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgring," chlubí se Hans Demant, ředitel automobilky.

Srdcem ostré insignie je přeplňovaný šestiválec s objemem 2,8 litru. Motor, odvozený ze šestiválce 191 kW/260 k, který pohání obyčejné insignie, má po "péči" motorářů OPC výkon 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má mimo jiné velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. Automobilka slibuje, že kromě koní navíc zaujme Insignia OPC také správě naštvaným zvukem motoru a výfuku.

Čtyři sta newtonmetrů krouticího momentu přenáší šestistupňová manuální převodovka na všechna čtyři kola. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z nuly na stovku to trvá šest sekund.

Také podvozek prošel náležitou OPC kúrou, světlá výška byla v porovnání s verzí Insignia Sport s pohonem všech kol snížena o 10 mm. Insignia OPC si nechala vzpěry McPherson, ovšem od pánů z Opel Performance Center dostala dopředu speciální stabilizátor. Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.

Opel Insignia OPC

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. U normálních insignií nabízí podvozek na výběr mezi standardním, komfortním a sportovním modem, u Insignie OPC se vybírá ze standardního komfortního naladění, pak je v nabídce režim Sport a konečně ultimativní režim OPC. Co si pod tím představit, vám možná naznačí test Zafiry OPC - čtěte ZDE

Vůbec poprvé se u opelu s písmenky OPC na zadku objevuje kromě bílé barvy (doteď se OPCčka oblékala především do speciálně namíchané modré) také standardně pohon všech kol Adaptive 4 x 4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD.

Řídicí jednotku pohonu 4 x 4 samozřejmě překalibrovali a pak šly na řadu brzdy. Insignia OPC tak dostala dopředu kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.

Na pohled Insignii OPC poznáte podle předku, častěji ji ale uvidíte zezadu. Když už se přemodelovával přední, rozhodli se vývojáři Opelu předělat i zadní nárazník, ze kterého trčí dvě koncovky výfuku.

Základní Insignia OPC obouvá devatenáctipalcová kola do pneumatik rozměru 245/40, na přání se dodávají kované ráfky s pneumatikami rozměru 255/35 o průměru dvacet palců. Uvnitř nechybí závodnická sedadla Recaro pro řidiče a spolujezdce.

Opel Insignia OPC
Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz