Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smečka zuřivých opelů má nového vůdce: Insignia OPC se představuje

aktualizováno 
Zkratka OPC představuje v jazyce Opelu vždycky nějakou čertovinu. Tým modelů automobilky z Rüsselheimu doplní za pár týdnů na autosalonu v Barceloně Insignia OPC. A pozor, není "OPCčkovsky" modrá. První vozy budou u dealerů už letos na podzim.

Právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center) přijíždí sněhobílá insignia. "Osobně jsem se podílel na vývoji modelu Insignia OPC a skvěle jsem si užil především program testování na nejnáročnějším okruhu světa – na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgring," chlubí se Hans Demant, ředitel automobilky.

Srdcem ostré insignie je přeplňovaný šestiválec s objemem 2,8 litru. Motor, odvozený ze šestiválce 191 kW/260 k, který pohání obyčejné insignie, má po "péči" motorářů OPC výkon 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má mimo jiné velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. Automobilka slibuje, že kromě koní navíc zaujme Insignia OPC také správě naštvaným zvukem motoru a výfuku.

Čtyři sta newtonmetrů krouticího momentu přenáší šestistupňová manuální převodovka na všechna čtyři kola. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, z nuly na stovku to trvá šest sekund.

Také podvozek prošel náležitou OPC kúrou, světlá výška byla v porovnání s verzí Insignia Sport s pohonem všech kol snížena o 10 mm. Insignia OPC si nechala vzpěry McPherson, ovšem od pánů z Opel Performance Center dostala dopředu speciální stabilizátor. Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.

Opel Insignia OPC

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Opel můžete koupit na www.automodul.cz

Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. U normálních insignií nabízí podvozek na výběr mezi standardním, komfortním a sportovním modem, u Insignie OPC se vybírá ze standardního komfortního naladění, pak je v nabídce režim Sport a konečně ultimativní režim OPC. Co si pod tím představit, vám možná naznačí test Zafiry OPC - čtěte ZDE

Vůbec poprvé se u opelu s písmenky OPC na zadku objevuje kromě bílé barvy (doteď se OPCčka oblékala především do speciálně namíchané modré) také standardně pohon všech kol Adaptive 4 x 4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD.

Řídicí jednotku pohonu 4 x 4 samozřejmě překalibrovali a pak šly na řadu brzdy. Insignia OPC tak dostala dopředu kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.

Na pohled Insignii OPC poznáte podle předku, častěji ji ale uvidíte zezadu. Když už se přemodelovával přední, rozhodli se vývojáři Opelu předělat i zadní nárazník, ze kterého trčí dvě koncovky výfuku.

Základní Insignia OPC obouvá devatenáctipalcová kola do pneumatik rozměru 245/40, na přání se dodávají kované ráfky s pneumatikami rozměru 255/35 o průměru dvacet palců. Uvnitř nechybí závodnická sedadla Recaro pro řidiče a spolujezdce.

Opel Insignia OPC
Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.