Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový Renault Laguna trénuje maskován ve Španělsku, máme fotky

aktualizováno 
Renault připravuje na rok 2016 premiéru nové laguny. Čtvrtá generace vyvinutá ve spolupráci s automobilovou značkou Samsung testuje i v Evropě. V andaluské Sierra Nevadě ji nafotil čtenář iDNES.cz Libor David.

Nový maskovaný Renault Laguna při testech ve Španělsku | foto: Libor Davidpro iDNES.cz

„Navštívil jsem lyžařské středisko Pradollano. Bylo po sezóně opuštěné, nefungovaly tam žádné služby, a tak naprosto prázdné horské centrum poskytovalo nerušené prostředí pro testování Renaultu,“ popisuje David.

Může vás zajímat

Renault Laguna

Renault Laguna

Cena 230 000,- Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Nová laguna už byla při testech viděna v Rumunsku, Itálii i Paříži. Na parádní hladké, široké, zatáčkovité silnici šplhající v jihošpanělském pohoří podle všeho testovala motor a brzdy. Sierra Nevada je oblíbeným testovacím revírem automobilek.

Libor David auta nafotil na centrálním parkovišti v Pradollanu a pak ještě výš na parkovišti u kiosku Hoya de la Mora. „Chvíli jsem lagunu fotil z dálky a pak jsem se začal přibližovat. Hned, jak mne řidič zpozoroval, nastartoval, otočil auto a okamžitě z parkoviště svižně odjel. Přitom v té chvíli vzal telefon a rychle někam volal. Zřejmě oznamoval nechtěné fotografování,“ popisuje autor fotek.

Maskovaný nový Renault Laguna

Boj s Němci

Nová generace laguny dorazí po osmi letech. Podrobností zatím na veřejnost moc neuniklo, ví se ale, že bude stát na platformě CMF, kterou využívají větší nové modely aliance Renault-Nissan (třeba Nissany X-trail a Pulsar nebo Renault Espace). Stávající laguna je oproti konkurenci menší, s novou generací má tedy vcelku výrazně narůst, což naznačují i fotky Libora Davida.

Fotogalerie

Laguna by se měla opět představit jako sedan/liftback a kombík. Z espacu pravděpodobně laguna přebere i motory objemu 1,6 (benzin i diesel) a také pojetí přístrojovky s velkým, na výšku orientovaným tabletem.

Kategorie evropských manažerských sedanů je obsazená německými značkami. Japonské vyklízejí pole (Honda to s accordem v Evropě vzdala, otazníky visí i nad nástupcem Toyoty Avensis), francouzské paběrkují, Italové to vzdali, Švédi a Britové se raději prohlásili za prémiové značky. 

Renault tedy váhal, jestli nástupce laguny postavit, nakonec se rozhodl, že to vzdát nechce. Po stávající generaci, která sice má své kvality, ale zrovna dobře se neprodává, má přijít nová, hezčí, líbivější.

Laurens van den Acker, šéfdesignér Renaultu říká, že se laguna úplně změní. „Vyvíjíme ji v Koreji (u značky Samsung, která patří alianci Renault-Nissan - pozn. red.) nejen pro Evropu, ale i pro Asii, začne se prodávat v roce 2016,“ řekl před rokem a půl v rozhovoru pro iDNES.cz. „Je pro nás velmi těžké, ale také velmi důležité v této kategorii být. Protože když nemáte auto této velikosti, bylo by největším modelem auto nižší střední třídy (u Renaultu tedy mégane - pozn. red.). A tak to může jít i dál, jako se to stalo Fiatu, který je dnes značkou malých aut. Pro image a sebevědomí značky je tedy velmi důležité mít v nabídce velké auto. A nová laguna bude úplně jiná, než jak ji znáte dnes. Ve všech ohledech, v designu, proporcích...“

 





Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.