Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkombík Opelu bude v prodeji na podzim, celá automobilka hned teď

  12:00aktualizováno  12:00
Nejsledovanější značkou dneška je německý Opel. V prodejích si vede velmi dobře, ale budoucnost je nejistá. Právě včera vypršela lhůta, do které mohli zájemci předkládat nabídky na její převzetí. Jen pár hodin předtím se přitom Opel pochlubil novým superkombíkem Insignia Sports Tourer OPC.

Opel Insignia Sports Tourer OPC | foto: Opel

Kdo podal nabídky na převzetí Opelu prozatím nikdo neprozradil, podle neoficiálních informací má zájem italská automobilka Fiat, kanadsko-rakouský výrobce autodílů Magna International spojený s ruskou automobilkou GAZ (vlastníkem je ruský magnát Oleg Děripaska) a holdingová společnost RHJ ovládaná americkým fondem Ripplewood.

Německý ministr práce Olaf Scholz uvedl, že předběžné rozhodnutí o budoucnosti Opelu musí padnout do začátku příštího týdne. Opel je součástí evropské součásti největší americké automobilky General Motors (GM), která se potýká s obrovskými problémy.

Fiat uvedl, že jeho nabídka zahrnuje i britskou značku Vauxhall, která je rovněž součástí GM. Mluvčí Fiatu ale řekl, že italská firma nepočítá se švédskou automobilkou Saab, která je na prodej samostatně. Všechny tři značky, tedy Opel, Vauxhall a Saab, prodává General Motors proto, aby urychlil svou vlastní restrukturalizaci.

Lehkým favoritem je podle hlasů ze zákulisí Magna-Steyr, která má větší sympatie odborů Opelu a regionální vlády. Kanadsko-rakouské firmě by prý na případný nákup Opelu měla půjčit ruská banka Sberbank.

"Nemáme moc času. Rozhodnutí musí být učiněno ještě tento týden, nebo nejpozději do začátku příštího týdne," prohlásil ministr po schůzce vlády. Ta se zabývala překlenovacím financováním Opelu v případě bankrotu mateřské GM.

Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25 000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii. Firma již dříve uvedla, že potřebuje zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů, aby se vyhnula uzavírání továren a propouštění zaměstnanců.

Německá vláda se v úterý dohodla se skupinou bank na podmínkách překlenovacího úvěru pro Opel. Před jeho poskytnutím se však musí vyjasnit otázky ohledně nového investora do podniku.

Ministr spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz Reuters řekl, že je připraven poskytnout Opelu překlenovací úvěr 40 až 60 milionů eur. Dodal, že v případě potřeby by Durynsko a další tři spolkové země, v nichž má Opel továrny, mohly poskytnout až 750 milionů eur.

Expresní stěhování

V době, kdy se rozhoduje o bytí a nebytí Opelu, chrlí německá značka jednu novinku za druhou. Kromě stěžejního Opelu Astra se na podzimní představovačku na autosalon do Frankfurtu chystá také zuřivá Insignia Sports Tourer OPC.

Modrý Opel Insignia OPC začátkem května úspěšně dokroužil deset tisíc testovacích kilometrů na legendární 20,8 kilometru dlouhé slavné severní smyčce Nürburgringu (Nordschleife), což je jeden z nejnebezpečnějších a nejtěžších okruhů na světě (bývá také nazýván Zelené peklo), a může vyrazit za zákazníky.

Na Nürburgringu uháněla nová insignia 12 dní. 487 kol na Nordschleife znamená deset tisíc najetých kilometrů, což prý odpovídá 180 tisícům kilometrů na obyčejné silnici. Šéf automobilky Hans Demant zdůrazňuje, že takové výkony a kvalitu očekávají od každého opelu. Dvanáctka pilotů na severní smyčce mimo jiné projela 35 551 zatáček a sedmadvacettisíckrát přeřadila. Jens Hornischer z testovacího týmu prohlásil, že stále jeli na devadesát procent maxima auta.

Nový supekombík má pod kapotou schovaných 325 koní a 435 newtonmetrů přeplňovaného šestiválce 2,8 litru. Také stěhovavé OPCčko má pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronickým samosvorným diferenciálem eLSD na zadní nápravě. Podvozek je oproti standardním verzím o centimetr blíž asfaltce.

Sprint z nuly na stovku zvládá nový přírůstek do sportovní rodiny opelů za šest sekund, což je o dvě desetiny pomaleji než sedan. Nejrychleji pojede až 1 530 litrů nákladu (540 v základní pětimístném obsazení) v kufru elektronicky omezenou dvěstěpadesátkou. K mání bude od podzimu společně s ostatními karosářskými verzemi Insignie OPC (sedan a liftback).

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Najdete na iDNES.cz