Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superkombík Opelu bude v prodeji na podzim, celá automobilka hned teď

  12:00aktualizováno  12:00
Nejsledovanější značkou dneška je německý Opel. V prodejích si vede velmi dobře, ale budoucnost je nejistá. Právě včera vypršela lhůta, do které mohli zájemci předkládat nabídky na její převzetí. Jen pár hodin předtím se přitom Opel pochlubil novým superkombíkem Insignia Sports Tourer OPC.

Opel Insignia Sports Tourer OPC | foto: Opel

Kdo podal nabídky na převzetí Opelu prozatím nikdo neprozradil, podle neoficiálních informací má zájem italská automobilka Fiat, kanadsko-rakouský výrobce autodílů Magna International spojený s ruskou automobilkou GAZ (vlastníkem je ruský magnát Oleg Děripaska) a holdingová společnost RHJ ovládaná americkým fondem Ripplewood.

Německý ministr práce Olaf Scholz uvedl, že předběžné rozhodnutí o budoucnosti Opelu musí padnout do začátku příštího týdne. Opel je součástí evropské součásti největší americké automobilky General Motors (GM), která se potýká s obrovskými problémy.

Fiat uvedl, že jeho nabídka zahrnuje i britskou značku Vauxhall, která je rovněž součástí GM. Mluvčí Fiatu ale řekl, že italská firma nepočítá se švédskou automobilkou Saab, která je na prodej samostatně. Všechny tři značky, tedy Opel, Vauxhall a Saab, prodává General Motors proto, aby urychlil svou vlastní restrukturalizaci.

Lehkým favoritem je podle hlasů ze zákulisí Magna-Steyr, která má větší sympatie odborů Opelu a regionální vlády. Kanadsko-rakouské firmě by prý na případný nákup Opelu měla půjčit ruská banka Sberbank.

"Nemáme moc času. Rozhodnutí musí být učiněno ještě tento týden, nebo nejpozději do začátku příštího týdne," prohlásil ministr po schůzce vlády. Ta se zabývala překlenovacím financováním Opelu v případě bankrotu mateřské GM.

Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25 000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii. Firma již dříve uvedla, že potřebuje zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů, aby se vyhnula uzavírání továren a propouštění zaměstnanců.

Německá vláda se v úterý dohodla se skupinou bank na podmínkách překlenovacího úvěru pro Opel. Před jeho poskytnutím se však musí vyjasnit otázky ohledně nového investora do podniku.

Ministr spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz Reuters řekl, že je připraven poskytnout Opelu překlenovací úvěr 40 až 60 milionů eur. Dodal, že v případě potřeby by Durynsko a další tři spolkové země, v nichž má Opel továrny, mohly poskytnout až 750 milionů eur.

Expresní stěhování

V době, kdy se rozhoduje o bytí a nebytí Opelu, chrlí německá značka jednu novinku za druhou. Kromě stěžejního Opelu Astra se na podzimní představovačku na autosalon do Frankfurtu chystá také zuřivá Insignia Sports Tourer OPC.

Modrý Opel Insignia OPC začátkem května úspěšně dokroužil deset tisíc testovacích kilometrů na legendární 20,8 kilometru dlouhé slavné severní smyčce Nürburgringu (Nordschleife), což je jeden z nejnebezpečnějších a nejtěžších okruhů na světě (bývá také nazýván Zelené peklo), a může vyrazit za zákazníky.

Na Nürburgringu uháněla nová insignia 12 dní. 487 kol na Nordschleife znamená deset tisíc najetých kilometrů, což prý odpovídá 180 tisícům kilometrů na obyčejné silnici. Šéf automobilky Hans Demant zdůrazňuje, že takové výkony a kvalitu očekávají od každého opelu. Dvanáctka pilotů na severní smyčce mimo jiné projela 35 551 zatáček a sedmadvacettisíckrát přeřadila. Jens Hornischer z testovacího týmu prohlásil, že stále jeli na devadesát procent maxima auta.

Nový supekombík má pod kapotou schovaných 325 koní a 435 newtonmetrů přeplňovaného šestiválce 2,8 litru. Také stěhovavé OPCčko má pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronickým samosvorným diferenciálem eLSD na zadní nápravě. Podvozek je oproti standardním verzím o centimetr blíž asfaltce.

Sprint z nuly na stovku zvládá nový přírůstek do sportovní rodiny opelů za šest sekund, což je o dvě desetiny pomaleji než sedan. Nejrychleji pojede až 1 530 litrů nákladu (540 v základní pětimístném obsazení) v kufru elektronicky omezenou dvěstěpadesátkou. K mání bude od podzimu společně s ostatními karosářskými verzemi Insignie OPC (sedan a liftback).

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.