Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak vypadá zrychlení 0-300 km/h pod čtvrtminutu

  15:37aktualizováno  15:37
Hennessey Venom GT je americký supersport stavěný podle tamních regulí, ostatní prostě přepere hrubou silou. Teď má i certifikát od Guinnessů, že je nejlepší na světě ve sprintu z nuly na třístovku. Podívejte se na videu z kabiny tohoto monstra, jak vidí tuhle forsáž pilot.

Venom GT tedy drží od letoška oficiální světový rekord v této netradiční disciplíně mezi sériově vyráběnými auty. I když zrovna tu sériovost je třeba brát s velkou rezervou, Hennessey chce vyrábět jen deset aut ročně. Navíc jako základ používá britský lehkonohý lotus.

Hennessey Venom GT při rekordním pokusu

Aby mohl proniknout na stránky slovutné Guinnessovy knihy rekordů, musel americký supersport ukázat raketové zrychlení dvakrát. Podle regulí musí jet při pokusu o rekord stejnou dráhu v obou směrech, výsledný čas je pak průměrem obou jízd.

Na houstonském letišti Ellington zajel v první jízdě s větrem v zádech čas 13,18 sekundy. Zpátky to zvládl za 14,08. Rekordní čas má tedy hodnotu 13,63 sekundy.

Musí vás v něm nejdřív učit jezdit

Více o Hennessey Venom GT čtěte ZDE

Jen pro ilustraci: než se nejloudavější Škoda Fabia 1,2 HTP rozdovádí na stovku, trvá jí to o víc než sekundu déle (0-100 km/h za ideálních podmínek 14,9 s).

Fotogalerie

Americký svalovec tak sesadil dosavadního držitele rekordu, kterým byl švédský supersport Koenigsegg Agera R s časem 14,53 s.

Venom GT je supersport postavený podle amerického receptu. Do lehkého Lotusu Elise namontoval texaský stavitel brutální přeplňovaný osmiválec 6,2 litru z Corvetty ZR1. Ve vrcholovém provedení táhne necelých jeden a čtvrt tuny dvanáct set koní (883 kW), které rozjedou venom až na 447 km/h.

Ale rekordům u Hennessyho není konec, ještě letos chtějí do venomu nacpat sedmilitrový osmiválec, který ukrývá ještě o tři sta koní víc.

Cena za prozatím nejvýkonnější verzi je milion dolarů, tedy při aktuálním kurzu necelých dvacet milionů korun.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.