VIDEO: Podívejte se, jak vypadá zrychlení 0-300 km/h pod čtvrtminutu

  15:37aktualizováno  15:37
Hennessey Venom GT je americký supersport stavěný podle tamních regulí, ostatní prostě přepere hrubou silou. Teď má i certifikát od Guinnessů, že je nejlepší na světě ve sprintu z nuly na třístovku. Podívejte se na videu z kabiny tohoto monstra, jak vidí tuhle forsáž pilot.

Venom GT tedy drží od letoška oficiální světový rekord v této netradiční disciplíně mezi sériově vyráběnými auty. I když zrovna tu sériovost je třeba brát s velkou rezervou, Hennessey chce vyrábět jen deset aut ročně. Navíc jako základ používá britský lehkonohý lotus.

Hennessey Venom GT při rekordním pokusu

Aby mohl proniknout na stránky slovutné Guinnessovy knihy rekordů, musel americký supersport ukázat raketové zrychlení dvakrát. Podle regulí musí jet při pokusu o rekord stejnou dráhu v obou směrech, výsledný čas je pak průměrem obou jízd.

Na houstonském letišti Ellington zajel v první jízdě s větrem v zádech čas 13,18 sekundy. Zpátky to zvládl za 14,08. Rekordní čas má tedy hodnotu 13,63 sekundy.

Musí vás v něm nejdřív učit jezdit

Více o Hennessey Venom GT čtěte ZDE

Jen pro ilustraci: než se nejloudavější Škoda Fabia 1,2 HTP rozdovádí na stovku, trvá jí to o víc než sekundu déle (0-100 km/h za ideálních podmínek 14,9 s).

Fotogalerie

Americký svalovec tak sesadil dosavadního držitele rekordu, kterým byl švédský supersport Koenigsegg Agera R s časem 14,53 s.

Venom GT je supersport postavený podle amerického receptu. Do lehkého Lotusu Elise namontoval texaský stavitel brutální přeplňovaný osmiválec 6,2 litru z Corvetty ZR1. Ve vrcholovém provedení táhne necelých jeden a čtvrt tuny dvanáct set koní (883 kW), které rozjedou venom až na 447 km/h.

Ale rekordům u Hennessyho není konec, ještě letos chtějí do venomu nacpat sedmilitrový osmiválec, který ukrývá ještě o tři sta koní víc.

Cena za prozatím nejvýkonnější verzi je milion dolarů, tedy při aktuálním kurzu necelých dvacet milionů korun.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Další z rubriky

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz