Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terramare: Fiat Panda přes La Manche plave

aktualizováno 
Ital Maurizio Zanissi udivuje se svým plovoucím Fiatem Panda návštěvníky italských jezer a středomoří v okolí Sardinie, minulý týden se dokonce pustil přes kanál La Manche.

Fiat Panda Terramare | foto: Fiat

Vyplul z anglického města Folkestone a po šesti hodinách a patnácti minutách dosáhl francouzských břehů. Plavba byla dlouhá necelých 40 kilometrů.

Maurizio Zanissi se automobilům věnuje už dlouhou dobu, nyní se pustil do projektu obojživelného vozidla. Koupil malou pandu a upravil ji tak, aby zvládala pohyb po vodě i souši.

Panda 4x4 s dodatkem Terramare 4 umí plavat díky nafukovacímu prstenci, který objímá přední a boční spodní část malého italského vozu. Kompresor jej prý zvládne nafouknout během pár minut. ¨

ITALSKÝ SLOVNÍČEK

terra = země

mare = moře

O pohon netradičního plavidla se stará proudový motor, který je řízený od zadní nápravy. Interiér minijachty je prošpikován různými hydraulickými zařízeními a je podřízen plavebním účelům.

Zadní část karoserie Maurizio Zanissi pozměnil tak, aby také připomínala malou jachtu a dávala posádce malého plavidla dobrý výhled. Dveře Maurizio Zanissi zavařil, dovnitř se nastupuje z můstku na zádi. Maximální rychlost plovoucího fiátku je 30 uzlů.
Zanisi plánuje vyrobit malou sérii obojživelné pandy a prodávat ji za přibližně 100 tisíc eur.

VIDEO: Panda Terramare v akci...ZDE



Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.