Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První mrtvý řidič tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

  17:25aktualizováno  17:25
První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Baarn leží 40 kilometrů od Amsterdamu. Třiapadesátiletý řidič se svou Teslou Model S sjel z cesty a narazil do stromu. Auto začalo vzápětí hořet. Zatím se neví, jestli tesla jela v autonomním módu, jak automobilka označuje spolupráci asistenčních systémů vozu, takže řidič auto neovládá a to zatáčí a zrychluje a zpomaluje samo.

Větší zděšení však vyvolaly okolnosti, které nastaly po nehodě. Záchranné složky byly na místě brzy, ale trvalo velmi dlouho, než se do auta hasiči dostali.

Měli totiž strach, že má hořící vůz poškozené baterie a systém elektrického pohonu a hrozí poranění vysokým napětím. Část baterie začala hořet a podle mluvčího hasičů bylo velmi těžké ji uhasit. Z bezpečnostních důvodů se tedy nemohli dostat do kabiny, aby tělo řidiče vyprostili.

Americká automobilka oznámila, že na místo vyslala odborníky, aby celou věc ve spolupráci s policejními experty vyšetřili. Specialisté Tesly dorazili na místo nehody po pěti hodinách.

Fotogalerie

Jde o první smrtelnou nehodu elektromobilu americké značky Tesla v Evropě. Vůbec první obětí elektromobilu této módní značky je Joshua Brown, jehož tesla nabourala při jízdě v režimu autopilota do kamionu letos v květnu.

Hasiči a záchranáři běžně procházejí školením jednotlivých výrobců aut, jak při nehodě postupovat (více čtěte zde). Mají například speciální manuály, v jakých místech střihat hydraulickými nůžkami karoserii auta při vyprošťování zraněných osob.

Mluvčí hasičů Ronald Boer vysvětlil, že hasiči mají přesné instrukce, jak postupovat při nehodách elektromobilů. V tomto případě bylo ovšem poškození vozu příliš velké, takže si záchranáři nebyli jisti, zda auto není pod proudem.

De Boer doplnil, že vzhledem k tomu, že si hasiči byli jisti, že řidič vozu zemřel ihned po nehodě, nemělo smysl vystavovat záchranáře nebezpečí.

Stojí za doplnění, že evropská provedení tesel homologuje podle evropských norem nizozemský úřad RDW.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.