Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test navigací: ani elektronika nemusí vést auto k cíli

aktualizováno 
Ne každý navigační systém dovede řidiče do chtěného cíle. Z osmi přenosných přístrojů určených k využití v autě dostala v testu rakouského autoklubu ÖAMTC polovina ne zrovna lichotivé vysvědčení. A ani vítěz testu neuspěl při všech 40 zadaných zkušebních trasách.

Test navigací | foto: ÖAMTC

Jak dopadly

1. Mio C710
2. Tom Tom GO 710
3. Garmin Nuvi 360
4. Becker Traffic Assist Highspeed
4. Naviflash 1060
6. Falk N200
7. ViaMichelin X-950T
8. Sony NV-U70T

Kompletní výsledky ZDE...

Jasným vítězem testu přenosných GPS navigačních přístrojů se stal MIO C710, který v tuzemských obchodech přijde na zhruba 12 tisíc korun.

"Počítá bezkonkurenčně rychle, je lehký, kompaktní a naviguje velmi precizně,“ řekl na adresu nejlepšího výrobku v testu Steffan Kerbl z ÖAMTC.

Úplnou jedničku v testu a slovní hodnocení jako výborný však nedostal. Na vině je nedostatečný návod a komplikovaná orientace neboli jeho menu. Celkově tak dostal "dvojku“ , ve vysvědčení k testu je označen jako velmi doporučeníhodný.

Všech osm zkoušených navigačních přístrojů muselo dokázat své komplexní kvality. Autoklub hodnotil jednoduchost ovládání, správné určení polohy, rychlost výpočtů a jazykovou i obrazovou kvalitu.

Spolu s vítězem dostal hodnocení jako velmi doporučeníhodný ještě přístroj Tom Tom Go 710.

Testy ukázaly, že hlavně u přesné navigace, kdy si uživatel zadá jméno cílové ulice a číslo domu, jejich výrobci hodně přehánějí. Pouze celkově druhý Tom Tom Go 710 při 40 zkušebních cílech, které rakouský autoklub zvolil, dovedl adresu správně rozpoznat a najít. Ostatních sedm přístrojů mělo s tímto úkolem větší či menší problémy.

Cestu ještě za lepšími výsledky mu však zkřížila jeho neohrabaná a nepraktická konstrukce. Využití za chůze, k čemuž jsou přenosné navigace také určeny, je tak u navigačního přístroje Tom Tom Go 710 velice sporné.

Výrobek Becker Traffic Assist Highspeed skončil o stupínek níže než vítězná dvojice, ale autoklub jej označil za nejvyváženější z osmi testovaných přístrojů. Po jeho boku se umístil ještě Garmin Nuvi 360.

Zbylé kvarteto si v testu vysloužilo hodnocení jako doporučeníhodné, ale s výhradami. Nejhůře dopadnul přístroj Sony NV-U70T. Internetové portály jej v česku nabízejí za částky okolo 14 tisíc korun.

"Hlavní kritiku sklidil za výběr tras a předpokládané časy, které nešlo akceptovat,“ uvedl Steffan Kerbl, technik rakouského autoklubu. "Kromě toho našel jen některé zadané adresy.“

Technologie přenosných navigací se vyvíjí hodně rychle, a proto u nich často dochází k softwarovým problémům. Míní autoklub. V budoucnosti lze očekávat pád cen těchto přístrojů. 

S navigačními přístroji se však stále častěji spojuje i otázka bezpečnosti. Jejich nastavování za jízdy totiž odvádí řidičovu pozornost a může vést k nehodám. Proto je lepší nechat manipulaci s tlačítky na spolujezdci nebo raději zastavit auto a nerušeně systém nastavit podle potřeby.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

podíl na celkovém hodnocení

Mio C710

Tom Tom Go 710

Garmin Nüvi 360

Becker Trafic Assist Highspeed

naviflash 1060

Falk N200

ViaMichelin X-950T

Sony NV-U70T

Jednoduchost použití

15%

1,9

2,0

1,5

2,1

2,3

2,1

2,0

2,2

návod

(20%)

2,8

2,0

1,8

2,8

1,7

1,3

2,4

1,8

montáž

(40%)

2,1

2,1

1,3

2,1

1,8

2,5

2,2

2,1

ovládání

(40%)

1,3

1,9

1,5

1,7

3,1

2,0

1,7

2,6

Navigace

35%

1,7

1,9

2,3

2,1

2,1

2,6

2,5

2,6

hlasový výstup

(25%)

1,7

1,6

1,7

1,6

1,7

1,9

2,0

2,0

zobrazení

(15%)

1,0

2,0

1,6

2,0

2,5

2,8

2,4

1,5

reakce na opuštění trasy

(20%)

1,7

2,6

2,8

2,0

1,5

3,8

2,8

1,6

navigace

(40%)

1,9

1,7

2,7

2,4

2,5

2,5

2,7

3,9

Výpočet trasy

25%

0,8

1,3

1,0

1,2

0,9

2,0

3,9

3,5

Datová podrobnost

25%

1,9

1,6

2,3

2,5

2,7

2,6

1,9

2,6

Celková známka

1,6

1,7

1,8

2,0

2,0

2,4

2,6

2,7

Doporučení

****

****

***

***

**

**

**

**

Hodnocení ÖAMTC

známka

výborný

*****

od 1,5

velmi doporučeníhodný

****

1,6 - 2,0

doporučeníhodný

***

2,1 - 2,5

doporučeníhodný s výhradami

**

2,6 - 3,5

nedoporučeníhodný

*

do 3,6

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.