Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test navigací: ani elektronika nemusí vést auto k cíli

aktualizováno 
Ne každý navigační systém dovede řidiče do chtěného cíle. Z osmi přenosných přístrojů určených k využití v autě dostala v testu rakouského autoklubu ÖAMTC polovina ne zrovna lichotivé vysvědčení. A ani vítěz testu neuspěl při všech 40 zadaných zkušebních trasách.

Test navigací | foto: ÖAMTC

Jak dopadly

1. Mio C710
2. Tom Tom GO 710
3. Garmin Nuvi 360
4. Becker Traffic Assist Highspeed
4. Naviflash 1060
6. Falk N200
7. ViaMichelin X-950T
8. Sony NV-U70T

Kompletní výsledky ZDE...

Jasným vítězem testu přenosných GPS navigačních přístrojů se stal MIO C710, který v tuzemských obchodech přijde na zhruba 12 tisíc korun.

"Počítá bezkonkurenčně rychle, je lehký, kompaktní a naviguje velmi precizně,“ řekl na adresu nejlepšího výrobku v testu Steffan Kerbl z ÖAMTC.

Úplnou jedničku v testu a slovní hodnocení jako výborný však nedostal. Na vině je nedostatečný návod a komplikovaná orientace neboli jeho menu. Celkově tak dostal "dvojku“ , ve vysvědčení k testu je označen jako velmi doporučeníhodný.

Všech osm zkoušených navigačních přístrojů muselo dokázat své komplexní kvality. Autoklub hodnotil jednoduchost ovládání, správné určení polohy, rychlost výpočtů a jazykovou i obrazovou kvalitu.

Spolu s vítězem dostal hodnocení jako velmi doporučeníhodný ještě přístroj Tom Tom Go 710.

Testy ukázaly, že hlavně u přesné navigace, kdy si uživatel zadá jméno cílové ulice a číslo domu, jejich výrobci hodně přehánějí. Pouze celkově druhý Tom Tom Go 710 při 40 zkušebních cílech, které rakouský autoklub zvolil, dovedl adresu správně rozpoznat a najít. Ostatních sedm přístrojů mělo s tímto úkolem větší či menší problémy.

Cestu ještě za lepšími výsledky mu však zkřížila jeho neohrabaná a nepraktická konstrukce. Využití za chůze, k čemuž jsou přenosné navigace také určeny, je tak u navigačního přístroje Tom Tom Go 710 velice sporné.

Výrobek Becker Traffic Assist Highspeed skončil o stupínek níže než vítězná dvojice, ale autoklub jej označil za nejvyváženější z osmi testovaných přístrojů. Po jeho boku se umístil ještě Garmin Nuvi 360.

Zbylé kvarteto si v testu vysloužilo hodnocení jako doporučeníhodné, ale s výhradami. Nejhůře dopadnul přístroj Sony NV-U70T. Internetové portály jej v česku nabízejí za částky okolo 14 tisíc korun.

"Hlavní kritiku sklidil za výběr tras a předpokládané časy, které nešlo akceptovat,“ uvedl Steffan Kerbl, technik rakouského autoklubu. "Kromě toho našel jen některé zadané adresy.“

Technologie přenosných navigací se vyvíjí hodně rychle, a proto u nich často dochází k softwarovým problémům. Míní autoklub. V budoucnosti lze očekávat pád cen těchto přístrojů. 

S navigačními přístroji se však stále častěji spojuje i otázka bezpečnosti. Jejich nastavování za jízdy totiž odvádí řidičovu pozornost a může vést k nehodám. Proto je lepší nechat manipulaci s tlačítky na spolujezdci nebo raději zastavit auto a nerušeně systém nastavit podle potřeby.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

podíl na celkovém hodnocení

Mio C710

Tom Tom Go 710

Garmin Nüvi 360

Becker Trafic Assist Highspeed

naviflash 1060

Falk N200

ViaMichelin X-950T

Sony NV-U70T

Jednoduchost použití

15%

1,9

2,0

1,5

2,1

2,3

2,1

2,0

2,2

návod

(20%)

2,8

2,0

1,8

2,8

1,7

1,3

2,4

1,8

montáž

(40%)

2,1

2,1

1,3

2,1

1,8

2,5

2,2

2,1

ovládání

(40%)

1,3

1,9

1,5

1,7

3,1

2,0

1,7

2,6

Navigace

35%

1,7

1,9

2,3

2,1

2,1

2,6

2,5

2,6

hlasový výstup

(25%)

1,7

1,6

1,7

1,6

1,7

1,9

2,0

2,0

zobrazení

(15%)

1,0

2,0

1,6

2,0

2,5

2,8

2,4

1,5

reakce na opuštění trasy

(20%)

1,7

2,6

2,8

2,0

1,5

3,8

2,8

1,6

navigace

(40%)

1,9

1,7

2,7

2,4

2,5

2,5

2,7

3,9

Výpočet trasy

25%

0,8

1,3

1,0

1,2

0,9

2,0

3,9

3,5

Datová podrobnost

25%

1,9

1,6

2,3

2,5

2,7

2,6

1,9

2,6

Celková známka

1,6

1,7

1,8

2,0

2,0

2,4

2,6

2,7

Doporučení

****

****

***

***

**

**

**

**

Hodnocení ÖAMTC

známka

výborný

*****

od 1,5

velmi doporučeníhodný

****

1,6 - 2,0

doporučeníhodný

***

2,1 - 2,5

doporučeníhodný s výhradami

**

2,6 - 3,5

nedoporučeníhodný

*

do 3,6

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz