Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

aktualizováno 
Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel slavný konstruktér Gordon Murray. Milovníci „analogových“ strojů budou nadšeni, v útrobách má atmosferický osmiválec spojený s manuální převodovkou.

TVR Griffith | foto: TVR

TVR, které je opět v britských rukou (jeden čas značku vlastnil ruský magnát Nikolaj Smolenskij - celou historii značky čtěte zde), představilo Griffitha na slavné veteránské akci Goodwood Revival.

Nový klasicky střižený sporťák je postaven z karbonu na Murrayově architektuře iStream. Z uhlíkového kompozitu jsou také díly karoserie. Díky tomu má osmiválcové kupé pod 1250 kilogramů, které jsou rozloženy mezi nápravy v dokonalém poměru 50:50. Na fotkách to tak nepůsobí, ale je to vcelku subtilní auto: na délku má 4314 milimetrů a výška je jen 1238 mm, rozvor je 2,6 metru.

Na obou nápravách tvořených lichoběžníkovými závěsy má britský sporťák stavitelné tlumiče.

Fotogalerie

Pod dlouhatánskou kapotou se nachází atmosferický hliníkový pětilitrový osmiválec od Cosworthu, ke kterému je připojená šestistupňová manuální převodovka posílající sílu motoru na zadní dvacetipalcová kola. Přesnou hodnotu výkonu TVR neudává, ovšem uvádí, že vůz bude mít na tunu hmotnosti aspoň 400 koní.

TVR slibuje, že nový stroj vyrazí z nuly na stovku pod čtyři sekundy a pofrčí přes 200 mil v hodině, to je 322 km/h.

Šéf značky Les Edgar prozradil, že vývoj Griffitha probíhal tři roky, cílem bylo postavit klasický britský „muscle-car“, to je označení obvykle používané pro americké svalovce, pro britské sporťáky jako je právě Griffith se ovšem hodí skvěle.

Výroba zahajovací série, která má čítat 500 aut a už je podle dostupných informací rozebraná, začne na podzim 2018, ceny startují na dvou a půl milionech korun. Les Edgar plánuje ročně vyrábět zpočátku 1000 aut, postupně má objem produkce narůstat na dvojnásobek.



Témata: Gordon Murray

Nejčtenější

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...



Další z rubriky

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...



Najdete na iDNES.cz