Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

aktualizováno 
Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel slavný konstruktér Gordon Murray. Milovníci „analogových“ strojů budou nadšeni, v útrobách má atmosferický osmiválec spojený s manuální převodovkou.

TVR Griffith | foto: TVR

TVR, které je opět v britských rukou (jeden čas značku vlastnil ruský magnát Nikolaj Smolenskij - celou historii značky čtěte zde), představilo Griffitha na slavné veteránské akci Goodwood Revival.

Nový klasicky střižený sporťák je postaven z karbonu na Murrayově architektuře iStream. Z uhlíkového kompozitu jsou také díly karoserie. Díky tomu má osmiválcové kupé pod 1250 kilogramů, které jsou rozloženy mezi nápravy v dokonalém poměru 50:50. Na fotkách to tak nepůsobí, ale je to vcelku subtilní auto: na délku má 4314 milimetrů a výška je jen 1238 mm, rozvor je 2,6 metru.

Na obou nápravách tvořených lichoběžníkovými závěsy má britský sporťák stavitelné tlumiče.

Fotogalerie

Pod dlouhatánskou kapotou se nachází atmosferický hliníkový pětilitrový osmiválec od Cosworthu, ke kterému je připojená šestistupňová manuální převodovka posílající sílu motoru na zadní dvacetipalcová kola. Přesnou hodnotu výkonu TVR neudává, ovšem uvádí, že vůz bude mít na tunu hmotnosti aspoň 400 koní.

TVR slibuje, že nový stroj vyrazí z nuly na stovku pod čtyři sekundy a pofrčí přes 200 mil v hodině, to je 322 km/h.

Šéf značky Les Edgar prozradil, že vývoj Griffitha probíhal tři roky, cílem bylo postavit klasický britský „muscle-car“, to je označení obvykle používané pro americké svalovce, pro britské sporťáky jako je právě Griffith se ovšem hodí skvěle.

Výroba zahajovací série, která má čítat 500 aut a už je podle dostupných informací rozebraná, začne na podzim 2018, ceny startují na dvou a půl milionech korun. Les Edgar plánuje ročně vyrábět zpočátku 1000 aut, postupně má objem produkce narůstat na dvojnásobek.



Témata: Gordon Murray


Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.