Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Nošovicích se začíná vyrábět nové české auto: Kia Venga

  11:00aktualizováno  13:41
Právě dnes rozjíždí nošovická továrna automobilky Hyundai sériovou výrobu nového modelu pro svou sesterskou značku Kia. Venga je třetím "českým" modelem koncernu Hyundai-Kia od zahájení výroby loni v listopadu.

Kia Venga odstartovala sériovou výrobu v automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Kvůli rozšíření sériové výroby spustil Hyundai už v září dvousměnný provoz, do něhož přijme dalších 700 zaměstnanců. Jejich počet tak vzroste na 2750.

Nový model vyvinuli technici a designéři centra Hyudai-Kia v německém Rüsselsheimu. Kia Venga je 4,07 metru dlouhá a 1,6 metru vysoká. "Dodávat se bude s benzinovými a dieselovými motory o objemech 1,4 a 1,6 litru," upřesnil mluvčí nošovické továrny Petr Vaněk. Motory pro vengu se budou vyrábět v žilinském závodě Kia.

Jak jezdí

Kia Venga v prvním testu - čtěte ZDE

Kolik vozů Kia Venga určených pro evropský trh se v Nošovicích vyrobí, zveřejní firma v pátek na tiskové konferenci. Zatím se nebude vyjadřovat ani k odhadům tržeb z jejich prodeje. "U prodejců se toto auto objeví až koncem měsíce listopadu, proto se nedá o tržbách vůbec spekulovat," řekl Vaněk.

Kia Venga bude z výrobních linek Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) sjíždět jako třetí model v pořadí. Od letošního února vyrábí nošovický závod vůz i30cw (kombi); první model Hyundai i30 ve verzi hatchback se začal vyrábět po zprovoznění závodu před rokem. V roce 2011 chce HMMC vyrábět čtvrtý model, což si vyžádá zavedení třetí směny.

Kia Venga odstartovala sériovou výrobu v automobilce Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku

Od spuštění sériové výroby 3. listopadu 2008 vyprodukovala HMMC zhruba 80 000 automobilů. V letošním roce jich plánovala vyrobit 160.000, kvůli dopadům hospodářské krize to bude ale méně. Jejich přesný počet ani konkrétní plán výroby na příští rok zatím firma nezveřejnila.

Výrobní kapacita nošovického závodu, do jehož stavby investovala největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor Company miliardu eur (zhruba 25 miliard Kč), je v současné době 200 000 vozů. Mateřská firma tvoří koncern Hyundai-Kia Automotive Group, který zahrnuje přes dvě desítky přidružených automobilových společností a organizací. Od roku 2007 je na páté pozici mezi celosvětově největšími automobilovými výrobci.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.