Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vládce Fiatu vyzývá k používání italských aut

  21:40aktualizováno  21:40
Nejprve neohrožený vůdce Ferrari a nyní už celého italského národního pokladu Luca Cordero di Montezemolo vyzval k používání italských aut. "Opřel" se především do vládních činitelů, kteří se vozí v autech neitalské provenience.

"Nakupujte italské," prohlásil na setkání s italskými podnikateli v Pise.

"Venku jsem viděl mnoho zahraničních aut. Kupujte raději italská, ta jsou lepší než ostatní. Nebuďte jako někteří členové vlády, kteří jezdí v zahraničních autech. Chtěl bych vidět, jestli by Francouzi, Němci, nebo Američané udělali něco takového," pokračoval Montezemolo.

Narážel tak mimo jiné na Audi A8  premiéra Berlusconiho a "pětkové" BMW místopředsedy vlády Gianfranca Finiho.

"Odložte falešný snobismus, zapomeňte na minulost, nakupujte ´italiano´. Pro luxus je zde Maserati a pro vaši manželku s dětmi panda. Pro přítelkyni Lancia Ypsilon... neopomeňte ani ideu, stilo a ostatní," dodal čerstvý vládce Fiatu.

V České republice se heslem "kupujte domácí výrobky" ministerstva začínají řídit jen pozvolna. Vedení Senátu a Poslanecké sněmovny se také "nevyznamenává". Čtěte ZDE

"Kočáry" ministrů vlády ČR:

Předseda vlády Audi
Ministr financí Škoda
Ministr vnitra BMW, Škoda
Ministr obrany Audi
Ministr zahraničních věcí Audi, Mercedes
Ministr průmyslu a obchodu Audi, Škoda
Ministr práce a sociálních věcí Škoda
Ministr spravedlnosti Škoda, Lexus
Ministr zdravotnictví BMW
Ministr zemědělství Audi
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Škoda
Ministr dopravy Škoda
Ministr kultury BMW, Volvo
Ministr životního prostředí BMW
Ministr informatiky Škoda
Ministr pro místní rozvoj BMW
Předseda Senátu Parlamentu ČR BMW
Předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR BMW

Prezident Klaus jezdí v superbu

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.