Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlastenec Medveděv chce jezdit ruskou limuzínou Zil

  9:00aktualizováno  9:00
Ruský prezident Dmitrij Medveděv má zřejmě chuť přesednout ze své limuzíny značky Mercedes do "starého dobrého" zilu. Tedy do auta ruské výroby, kterým jezdili mnozí sovětští vůdci od Stalina až po Gorbačova.

ZiL-41041 Sedan | foto: Zil

"Prezident Medveděv vydal instrukci, aby byla detailně prozkoumána možnost zakoupit nové modely Zil do prezidentského vozového parku," prohlásil včera ve vysílání rádia Echo Moskvy Vladimir Kožin, správce kremelského majetku.

Husákova limuzína

O zilu, který sloužil na Pražském hradě, čtěte ZDE

Mohutné zily se v dobách Sovětského svazu vyráběly v malém množství v továrně, která jinak produkovala hlavně autobusy či nákladní vozy. Měly být srovnatelné s cadillaky nebo limuzínami značky Rolls-Royce.

Medveděv teď jezdí mercedesem stejně jako jeho předchůdce a premiér Vladimir Putin. Další vysocí vládní úředníci mají k dispozici vozy značky BMW. Kožin v rádiu neřekl, kdy se případně o koupi nových limuzín rozhodne. A přímo v továrně celou záležitost nikdo nekomentoval.

zil

Sedmimístná limuzína se nabízí ve dvou provedeních, kratší měří 5,75 m a delší 6,33 m. Víc než třítunové auto pohání osmiválcový motor o objemu 7,68 litru s výkonem 315 koní, který řídí třístupňová automatická převodovka na zadní kola. Moskevská automobilka uvádí, že zily umějí jezdit přes 190 kilometrů v hodině, chlubí se měkkým pérováním a odhlučněním.

ZiL-41047 Limousine

ZiL-41047 Limousine

Ve specifikaci vozu je psáno, že je určen pro provoz na silnicích první a druhé třídy s pevným podkladem při teplotách od +40 do -40 stupňů Celsia.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.