Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

V Česku může do roku 2023 vzniknout až osm čerpacích stanic na vodík

V Česku by do roku 2023 mohlo vzniknout šest až osm čerpacích stanic na vodík. V současnosti funguje v tuzemsku jediná v Neratovicích. Na vybudování vodíkových čerpacích stanic se má podílet dotační program ministerstva dopravy. Další tři až čtyři stanice by podle zástupců ministerstva měly vzniknout do roku 2025.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To je super zpráva, tak to mám dost času našetřit na Hyundai Nexo,protože to je opravdu top mezi vozy od Hyundai8-o

0 0
možnosti
JM

J84a40n 78M74a25s13t52n17ý

18. 4. 2018 17:15

Kéžby těch benzínek na vodík bylo víc, to bych o tom i přemýšlel, jelikož jsem měl možnost sedět v Nexu a jako musím říct, že větší pecku jsem neřídil, za mě fakt dobrý kousek co kluci v koreji vymysleli!

0 0
možnosti
DH

Tolik ? Jdu do toho !

0 0
možnosti
JF

Nejsme na technetu a tomu taky odpovídá informační (spíše reklamně-propagační) hodnota článku. Ono ostatně relevantní informace, aby jeden pohledal. Všude jen "má být, bude..okolo.." Co je, jisté jsou údaje ohledně extrémního plnicího tlaku nádrží (v Nexu jsou tři) 700bar = 70MPa (přičemž současný technologický limit je 1000 bar). Jen pro srovnání plnicí tlak vzduchových dýchacích přístrojů je 30MPa, provozní tlak vzduchové soustavy nákladního automobilu je cca 0.8 MPA. O čem se pro jistotu v článku nepíše vůbec je že: energie potřebná na stlačení vodíku jen na 350 bar dosahuje přibližně 30 % energie v palivu. Vodík je možné taky uchovávat ochlazený (zkapalněný) na -253°C s tím jsou ovšem spojeny ztráty cca 3% z obsahu nádrže za den a rovněž energie spojená se zkapalněním, která dosahuje přibližně 40 % energie v palivu. S tím vším rovněž souvisí velikost nádrží. Nádrž na vodík pro vozidla se srovnatelným dojezdem je 4 až 6krát objemnější než nádrž na benzín a 2 až 7krát hmotnější (samozřejmě v závislosti na materiálu nádrže, 7krát hmotnější by byla v případě ocelových lahví). Jestli jsou (ve zkratce řečeno) elektromobily vývojovou uličkou na cestě k vodíkovým automobilům je to nejspíše cesta do další slepé uličky.

0 0
možnosti
RP

Myslím, že vodík je určitě lepší alternativa než elektromobily, ale i jejich zkřížení není zanedbatelná další volba.

Pokud se vodík vyrábí z odpadu. Rád si přečtu více o technologii jeho výroby, a cena aut je v neposlední řadě také otázkou priorit, kde lidé chtějí, aby žili jejich potomci. Jestli na zničené planetě, anebo na planetě života...

Už z toho důvodu by magnáti automobilového průmyslu měli přehodnotit své vize...a nabídli auta, která budou dostupná všem..

0 0
možnosti
JV

Z odpadu ... spíš separací z metanu. Přitom samotný metan jde použít v existujících spalovacích motorech a vychází to i energeticky výhodněji.

Jenže říct, že se vodík vyrábí ze zemního plynu, který se navíc kupuje od Arabů a Rusů, už nezní tak sexy.

0 0
možnosti
JS

tak to bude mít každé jedno vodíkové auto svou vlastní čerpací stanici jen pro sebe?

Dobrá, konec srandy: ;-)

Startovací pozice vodíku je úplně ze všech technologií ta nejhorší.

Když začínal spalovací motor, tak nebyly tisíce benzínových pump ale ten petrolej, či na co to jezdilo, se dal sehnat jinde.

Zásuvku pro auto na baterie má každý, kdo má dům, nebo garáž. Nabíjecí stanice je nepoměrně lacinější než "pumpa na vodík"

Auto na vodík dnes stojí jak dva baterkáče , pumpa na vodík je taky drahá, výroba vodíku elektrolýzou, není příliš efektivní.

Kdo by do toho investoval velký prachy, když není pro koho a kdo by kupoval ta drahá auta, když není kde vodík načerpat......

1 1
možnosti

Tyhle otázky si člověk mohl klást už s elektromobilama, s jejich omezeními na domkáře s garáží.

Na dálkovou dopravu je při stále omezeném dojezdu a nesmyslné době dobíjení elektromobilů vodík nejlogičtější alternativa benzínu/nafty - čímž se zároveň rýsuje křivka růstu čerpacích stanic podél hlavních dálničních tahů, kterých je omezené množství.

Vodíková pumpa nemá suplovat domácí nabíjení elektromobilů, které je super pro příměstskou dopravu, ale klasickou benzínku. Logicky - taky stihne obsloužit za časovou jednotku řádově víc aut než nabíječka.

Argument cenou samozřejmě na místě je, ale to může být otázka investice. Pokud je vodíkové auto pomalu na začátku svého vývoje jen dvakrát dražší než elektromobil, který má za sebou víc než století praxe, pak to není z hlediska budoucnosti vůbec špatnej začátek - samozřejmě pravda se ukáže za pár let (a doufám že tržně a ne politicky).

Z pozice diskusního vizionáře mi přijde kombinace elektromobilů pro (pří)městskou dopravu a aut na vodík pro tu dálkovou (v čele s kamiony) jako nejlepší. :-)

2 0
možnosti
JV

Já bych to raději neuspěchal. Ať podobné slepé uličky raději prozkoumávají jiní.

0 0
možnosti
PP

tvl to je ale ,,fofr,, panečku

1 0
možnosti
GK

„Kdyby se vláda na tuto oblast zaměřila, do sedmi let můžeme mít obrovský evropský či dokonce celosvětový potenciál,“ dodal.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/vodik-elektrombbil-tankovani-cerpaci-stanice-faq-/automoto.aspx?c=A180403_180528_automoto_fdv

;-D;-D;-D

v ty dobe uz budou napr. v Nemecku stovky cerpacich stanic na vodik.

0 0
možnosti
HT

H95o42n33z33a 56T55a98r

4. 4. 2018 0:10

Až +8 čerpaček Není to trochu málo ?

Kdo by si kupoval na pořízení Nákladné Osobní auto, které není kde natankovat .

1 0
možnosti
Foto

Můžete postavit / zadotovat třeba dalších 10 čerpaček - co Vám brání?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...