Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Volkswagen CrossBlue Coupé chce sportovat na silnici i v terénu

Prozatím chudou nabídku SUV chce Volkswagen v nejbližších letech pořádně rozšířit. Pod vrcholem nabídky by mohl stát model postavený na konceptu CrossBlue Coupé, který má sportovně střiženou karoserii a hybridní pohon.
Volkswagen CrossBlue Coupé

Volkswagen CrossBlue Coupé | foto: Volkswagen

Dosud jsou v nabídce Volkswagenu jen dvě SUV. Středně velký Tiguan a velký Touareg. A to je málo, protože vozy kategorie SUV jsou dnes velmi populární a vlastně to je jeden z mála segmentů aut, které se i v Evropě stále dobře prodávají a netrpí současnou krizí. A proto Volkswagen v posledních měsících představuje jeden koncept za druhým. Od malého Taigunu přes Cross Coupé po velký, ale cenově zajímavý CrossBlue.

Koncepty SUV od Volkswagenu by měli pozorně sledovat i fanoušci Škody. Z některých VW by totiž měly vycházet i novinky mladoboleslavské automobilky. Pod současným jediným SUV Yeti by měl nabídku rozšířit malý model na bázi Taigunu a na druhé straně velký model vycházející z konceptu CrossBlue (více zde). A to je vlastně příbuzný i dnešní novinky CrossBlue Coupé.

Na šanghajském autosalonu představený koncept CrossBlue Coupé si bere styl z menšího CrossCoupé a velikostí odpovídá velkému CrossBlue. Stylově je novinka něco mezi obřím kombíkem na zvýšeném podvozku a SUV. Ale asi nejblíž má ke kategorii SAV (Sport Activity Vehicle), což je kategorie sportovně laděných SUV. Klasickým představitelem této třídy je BMW X6 nebo Range Rover Evoque.

Volkswagen CrossBlue Coupé

CrossBlue Coupé velikostí odpovídá Touaregu, na délku mají oba modely 4,9 metru. Novinka je však ještě širší, má rovné 2 metry na šířku a zvětšil se i rozvor na téměř tři metry (2,98 metru). Díky velkým rozměrům pojme auto vedle pěti pasažérů až 609 litrů nákladu (platí s verzí bez rezervního kola jen s lepící sadou). Auto přitom stojí na modulární platformě MQB, kterou používá například nejnovější Škoda Octavia nebo Volkswagen Golf (více o platformě zde).

Karoserie je totiž sportovně střižená s klesající střechou a mohutným C sloupkem. Designem CrossBlue Coupé jasně zapadá do spíš konzervativního stylu Volkswagenu. Z konkurenčního RR Evoque si bere úzkou linii bočních oken, z domácího Golfu onen mohutný C sloupek. A celkový tvar zaoblené kabiny zase připomíná tvary od sesterského Audi.

Volkswagen CrossBlue Coupé

Pohon je na první pohled komplikovaný a Volkswagen ho nazývá TwinDrive. Přední nápravu pohání benzínový motor společně s malým elektromotorem, pohon zadní nápravy pak obstarává další elektromotor. V pohonném systému tak chybí hřídel mezi nápravami. Auto dokáže jet čistě na elektrický pohon, ale pouze pár desítek kilometrů, výrobce uvádí 33 kilometrů. V čistě elektrickém režimu je maximální rychlost omezena na 120 kilometrů za hodinu. Oba elektromotory čerpají energii z Li-Ion akumulátorů s kapacitou 9,8 kWh.

V kombinovaném režimu jsou výkonové parametry mnohem zajímavější. Šestiválcový přeplňovaný motor dává 220 kW. K tomu musíme připočíst i výkony elektromotorů: přední má 40 kW, zadní pak 85 kW. Výrobce uvádí celkový výkon celé sestavy motorů 305 kW a 700 Nm točivého momentu, což je jistě více než dostatečná hodnota. Zrychlení na stovku zvládne koncept za 5,9 sekundy a maximální rychlost je 236 kilometrů za hodinu.

Kombinovaná spotřeba při pohonu jen s benzínovým motorem by měla být solidních 6,9 litru na 100 kilometrů, v hybridním režimu výrobce mluví o třech litrech paliva na 100 kilometrů. Realita v běžném provozu ovšem bude blíž k první hodnotě.

Volkswagen CrossBlue Coupé

Interiér je na koncept relativně střízlivě provedený. Zaujmou dva režimy osvětlení, které se přepínají podle nastaveného jízdního režimu. Nechybí hliníkové dekorace v kombinaci leštěných ploch a matných hran a v interiéru použil výrobce i dřevěné prvky. Palubní deska je velmi střízlivě provedená, je na ní jen minimum tlačítek. Ovládání probíhá přes středový multifunkční dotykový displej s desetipalcovou úhlopříčkou. Druhý, dvanáctipalcový displej pak nahrazuje klasické budíky.

Volkswagen CrossBlue Coupé je pouhým konceptem, ale má mít vliv na vzhled budoucích modelů značky. Je tedy pravděpodobné, že se s jeho rysy jednou setkáme u produkčního auta, které však možná nebude tak velké a bude mít pravděpodobně konvenční pohon se spalovacím motorem.

Ale je jasné, že celý koncern Volkswagen má v plánu i rozvoj hybridních verzí svých aut. Takto poháněné koncepty teď představuje jeden za druhým. Takže i s pohonem TwinDrive se pravděpodobně v blízké budoucnosti setkáme, ale možná v úplně jiném modelu.

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...