Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen má problém s měřením emisí, hrozí mu odstávka

  10:40aktualizováno  10:40
Německá automobilka Volkswagen zřejmě bude muset v příštím čtvrtletí ve svém hlavním montážním závodě ve Wolfsburgu provádět odstávky. Nový způsob testování emisí a spotřeby paliva je časově náročný, měřicí zařízení firmy jedou prakticky nepřetržitě a hromadí se vyrobené a nepřezkoušené vozy. Uvedl to předseda představenstva koncernu Herbert Diess na setkání se zaměstnanci.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

Od září platí nová metodika měření Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure (WLTP), která se mnohem víc blíží podmínkám reálného provozu a vychází ze skutečných jízdních dat získaných z celého světa. Nahrazuje dosavadní Evropský jízdní cyklus NEDC (New European Driving Cycle), jenž platil od roku 1970.

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu koncept elektromobilu jménem I.D. Crozz

Přechod na WLTP Diess označil předseda představenstva VW za výzvu. „Jen v rámci značky VW musíme ve velmi krátkém čase prověřit více než 200 modelových variant. Procedura je mnohem složitější, trvá mnohem déle a objem prací je tři až čtyřikrát větší než dříve,“ prohlásil Diess. Homologační laboratoře v celé Evropě jsou plně vytížené. 

Zkušební zařízení Volkswagenu pracuje takřka bez přestávky a firma jich nemá dost, aby zabránila hromadění zásob, píše server BBC. V srpnu a září proto bude výroba pravděpodobně v některých dnech přerušena.

Ve Wolfsburgu automobilka vyrábí modely Golf, Tiguan a Touran.

Koncernový výrobce sportovních automobilů Porsche minulý týden oznámil, že kvůli přechodu na WLTP dočasně omezí počet modelů, které prodává v Evropě.

„Musí se přehomologovat úplně všechno, není na to moc času. Je to zásadní změna v metodice měření a hodně narychlo. Automobilky bojovaly za odložení nové normy a nepodařilo se jim to,“ popisoval letos v únoru pro iDNES.cz paniku mezi automobilkami Zdeněk Vlášek, ředitel společnosti SCC, která se zabývá homologacemi a schvalováním vozidel. A podle všeho se situace nezlepšila.

Potíž je v tom, že automobilky například upravit motory podle nových předpisů stihnou, nezvládnou ovšem v termínu homologaci. Podle oslovených odborníků je v homologačních zkušebnách v celé Evropě nyní nával a je skoro jisté, že kdo přijde později, bude dlouho čekat. Podle průzkumu iDNES.cz jsou na evropském trhu automobilky, které mají aktuálně přehomologovanou jen třetinu nabídky. V komunikaci pro média je to navíc často „zakázané“ téma.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

Autovideo týdne: Škoda Kodiaq RS si díky ženě veze rekord z Nürburgringu

Škoda Kodiaq RS je nejrychlejší SUV na okruhu Nürburgring.

Pravda, ten rekord je trochu specifický, ale rekord to je. A to se počítá. Škoda se může chlubit, že má nejrychlejší...

Čína chce zasáhnout proti „bezhlavému“ rozvoji elektromobilů

Elektromobil BYD e6

Čína podnikne kroky k omezení „bezhlavého“ rozvoje svého rychle se rozrůstajícího sektoru vozů na ekologický pohon....

Horko zvyšuje riziko infarktu u řidičů. Každý třetí zástavu srdce nepřežije

Policejní hlídky v Hradeckém kraji dostaly automatizované externí...

Letní horka zvyšují riziko srdeční zástavy u řidičů. Každý třetí člověk přitom infarkt nepřežije. Podstatná je správná...

Najdete na iDNES.cz