Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

aktualizováno 
Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Volkswagen Passat | foto: Volkswagen

O problémech při rozjezdu produkce nového Passatu (generace B8) informovala německá média. Rádio NDR1 uvedlo, že během října se nepodařilo vyrobit 2 200 z plánovaného počtu kusů. Produkci tak budou muset zaměstnanci továrny v Emdenu dohánět na konci roku. Přesčasové směny výrobce přidá od 50. týdne, zaměstnanci tak budou pracovat i přes vánoční svátky a speciální směny potrvají až do poloviny ledna.

Fotogalerie

To by nebylo to nejhorší, ale Volkswagen musí navíc odepsat docela dost peněz za auta či jejich části, které musí zlikvidovat, nebo pracně upravovat. Chybou softwaru svařovacích robotů tak musel Volkswagen poslat do šrotu 700 karoserií. Roboti totiž karoserie svařili chybně a navíc se chyby objevovaly náhodně, takže je nešlo snadno 

opravit a ani na ně přijít.

Mluvčí závodu v Emdenu Ludger Abeln nechtěl problémy pro stanici NDR1 komentovat a jen uvedl, že zahájení výroby nového modelu provázejí „porodní“ problémy, které se již podařilo vyřešit.

Místní list Emder Zeitung informoval o dalších problémech s náběhem výroby. Přes 100 vyrobených aut muselo být odstaveno na firemním parkovišti a Volkswagen je musel z nejrůznějších příčin opravovat a dodělávat.

Podle zdrojů z automobilky problémy způsobil současný náběh výroby obou karosářských verzí auta, sedanu i kombi. Automobilka také musí řešit problémy s elektronikou a dalšími součástmi auta. Navíc současně běží výroba staré generace Passatu.

Spíš pikantní je další problém nové generace důležitého modelu. Podle Autobildu se již několikrát podařilo zlodějům odvézt nový model přímo z areálu továrny. V jednom případě zachytila zloděje silniční kamera, a tak místní policie věří, že se jim pachatele podaří dopadnout. Zatím se tak nestalo, přestože nový passat je na silnicích zatím velmi výjimečný a prodej teprve začíná.

Továrna Volkswagenu v Emdenu produkuje modely Passat všech variant a díly pro další koncernové vozy. Leží na severozápadě Německa ve spolkové zemi Dolní Sasko a zaměstnává přes devět tisíc zaměstnanců. V loňském roce vyprodukovala 209 tisíc vozidel. Jelikož Emden leží v zálivu u Severního moře, je současně i třetím největším přístavem pro převoz automobilů v Evropě. Toho samozřejmě využívá i Volkswagen, pro který je to jedna z nejvýznamnějších logistických křižovatek. Z emdenského přístavu exportuje auta v rámci Evropy i do zámořských teritorií. A to nejen vlastní produkci ale i další auta z celého koncernu. Přístavem ročně projde přes 1,2 milionu vozů.

Passat B8 je nová generace tradičního a velmi úspěšného modelu střední třídy, který Volkswagen produkuje od roku 1973. Tradičně je etalonem ve své třídě a fakticky je to jediný větší sedan od evropských producentů, který vážně konkuruje modelům BMW, Audi a Mercedesu. Novinka je lehčí a kratší než předchůdce, zatím má pod kapotou jen čtyřválcové motory. Design je tradičně spíše konzervativní s výrazně širokou přední maskou (více zde).

Uvnitř mají některé výbavové stupně zcela digitální přístrojový štít s rozměrným barevným displejem, který mezi digitálním rychloměrem a otáčkoměrem zobrazí třeba mapu navigace v širokoúhlém režimu. Na českém trhu startuje cena nového Passatu na částce 640 tisíc korun za verzi s motorem 1,4 TSI s výkonem 92 kW. Příští rok přijde na trh i hybridní verze nebo zvýšená a plasty obrněná varianta Alltrack.

Prohlédněte si nový VW Passat:

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.