Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut. Nejmenší T-Cross bude mít premiéru na podzim, ale už teď automobilka ukazuje prototypy v zajímavém maskování.
Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp | foto: Volkswagen

Do druhé poloviny loňského roku měl Volkswagen v nabídce jen dvě SUV. Tiguana a letitého velkého Tuarega, což na konkurenci nestačilo. Letos proto značka mohutně posiluje. Od začátku roku se prodává nafouknutý Tiguan Allspace a menší novinka T-Roc. Letos se zatím představil zcela nový Touareg a teď je čas na nejmenší model, který se bude jmenovat T-Cross.

Aby byla nabídka přehledná, tak od největšího po nejmenší to jsou: Touareg, Tiguan Allspace, Tiguan, T-Roc a T-Cross. To už je solidní sestava, která pokrývá většinu segmentů trhu. T-Cross je sice nejmenší, ale bude naladěný na praktickou notu. Tak třeba kufr bude stejně velký nebo dokonce o pár litrů větší než u T-Rocu. Automobilka dokonce uvádí, že T-Cross nabídne něco víc. Skoro jakoby měl lézt do zelí škodovce.

Obě dvě menší SUV Volkswagenu stojí na platformě MBQ, respektive na ní stojí i Tiguan a všechny SUV od Škody nebo Seatu. U T-Crossu to bude menší varianta platformy, takže tentokrát přijede crossover čistě s pohonem přední nápravy. Kdo by chtěl pohon všech kol, bude se muset poohlédnout po větším T-Rocu. Zcela zjednodušeně: T-Cross je SUV z Pola, T-Roc z Golfu. 

Pokud se lépe orientujete v nabídce dalších koncernových značek, tak dodejme, že T-Roc je adekvátním modelem ke Škodě Karoq nebo Seatu Ateca, ale oproti nim je o něco menší. T-Cross má sourozence v Seatu Arona a časem se dočká zatím nepojmenované Škody podobných parametrů a rozměrů. Jak bude vypadat, naznačuje koncept Vision X, ten si prohlédněte zde.

Podobu Volkswagenu T-Cross se dozvíme na podzim, kdy bude mít premiéru. Zatím jsou k dispozici jen obrázky zamaskovaných aut. Samotný výrobce tvrdí, že novinka bude stylovější než větší T-Roc. Což je zajímavé, protože zrovna T-Roc je v jinak dost konzervativní paletě aut Volkswagenu překvapivě odvážně (a nutno dodat že povedeně) pojatým modelem. Takže jestli bude T-Cross ještě stylovější, tak se máme na co těšit.

Každopádně po vzoru většího sourozence bude mít zájemce o T-Cross na výběr hodně laků karoserie a navíc si bude moci vybrat kontrastní provedení střechy. Auto dostane nápadnou a především velkou mřížku chladiče a nejvíc mu to bude slušet na osmnáctipalcových kolech, která jistě nebudou základní položkou výbavy. Za příplatek bude svítit plně diodovými světlomety.

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp
Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

T-Cross bude na délku měřit 4,107 metru, rozvor je shodný s Polem, tedy 2,551 metru. A ještě jedno srovnání, nafouknutá karoserie bude o víc jak deset centimetrů vyšší. Automobilka vyzdvihuje flexibilní interiér, zadní lavice bude posuvná, takže snadno upravíte velikost kufru podle potřeb. Místa by uvnitř mělo být víc než v jiných autech stejné třídy.

Pohonné jednotky nikoho nepřekvapí. Základem bude tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonových variantách. Slabší se 70 kW a silnější s 85 kW. Slabší verze si musí vystačit jen s pětistupňovou převodovkou, silnější a další agregáty se pojí s šestistupňovou převodovkou. Samozřejmě s příplatkovou alternativou sedmistupňového automatu (dvojspojková skříň DSG). 

Vrcholem nabídky bude čtyřválec 1.5 TSI naladěný na 110 kW. Silnější motor k dispozici nebude, alespoň zatím o tom není nic známo. A asi je málo pravděpodobné, že by Volkswagen připravil variantu GTI s dvoulitrovým TSI jako u Pola. Ale kdo ví. Naopak naftová varianta v prodeji bude, ale jen jedna. T-Cross tak objednáte s 1.6 TDI s výkonem 70 kW. Buď spojeným s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG.

O ceně zatím můžeme jen spekulovat. Ale když se odrazíme od základní ceny většího T-Rocu, který začíná na 458 tisících korunách s tříválcovým TSI, tak T-Cross by měl startovat na částce pod 400 tisíc korun. Mimochodem, Volkswagen sice není levná značka, ale třeba cena T-Rocu je konkurenceschopná. 

T-Roc začíná se stejným motorem na nižší částce než Škoda Karoq, u které zatím chybí základní výbavový stupeň Ambiente. Ale i druhá výbava T-Rocu Style stojí v základu stejně jako Karoq Ambiente. U příplatků to je horší, Škoda má totiž výhodnější balíčky výbavy.  

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...